ΥΑ 81839.ΣΤ1/2006 - ΦΕΚ Β'/1150/25.8.2006

Καθορισμός κριτηρίων καταλληλότητας και επιλογής χώρων, για την ανέγερση διδακτηρίων καθώς και χώρων μετά κτηρίων κατάλληλων για στέγαση Σχολικών Μονάδων.

 

Η ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

 

Eχοντας υπόψη:

 

1. Τις διατάξεις του π.δ. 414/28.12.1998 (Φ.Ε.Κ. 291 Α) «Μετατροπή του Οργανισμού Σχολικών Κτηρίων σε Ανώνυμη Εταιρία και έγκριση του Καταστατικού της».

 

2. Τις διατάξεις του ν. 2218 /1994 ( ΦΕΚ 90 Α) «Iδρυση Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης κ.λ.π.».

 

3. Τις διατάξεις του ν.2240/1994 ( ΦΕΚ 153/Α’) «Συμπλήρωση διατάξεων για την Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση κ.λ.π.». 4. Τις διατάξεις του ν. 3467/2006 ( ΦΕΚ 128/Α/21.6.2006), αποφασίζουμε:

 

 

Τα κριτήρια καταλληλότητας και επιλογής χώρων για την ανέγερση διδακτηρίων, καθώς και χώρων μετά κτηρίων, καταλλήλων για

στέγαση σχολικής μονάδας είναι τα εξής:

1. Αποστάσεις. Οι μέγιστες διανυόμενες αποστάσεις των μαθητών πρέπει να είναι οι εξής:

1.1 Απόσταση 500 μέτρα για νήπια και μαθητές Δημοτικού.

1.2 Απόσταση 1000 μέτρα για μαθητές Γυμνασίου.

1.3 Απόσταση 1000 έως 1500 μέτρα για μαθητές Λυκείου. Σημειώνεται ότι μόνο σε πυκνοδομημένες περιοχές, που δεν υπάρχουν οικόπεδα με την προαναφερομένη απόσταση, μπορεί να γίνουν αποδεκτοί χώροι που βρίσκονται σε μεγαλύτερη απόσταση και πάντως όχι μεγαλύτερη του διπλασίου της επιθυμητής κατά περίπτωση.

2. Ασφάλεια πρόσβασης Αποφυγή κεντρικών οδικών αρτηριών με μεγάλο κυκλοφοριακό φόρτο, σιδηροτροχιών, σταθμών λεωφορείων και τραίνων, σταθμών φορτηγών διακίνησης εμπορευμάτων, αεροδιαδρόμων κ.λ.π. και γενικότερα κάθε χώρου που η λειτουργία του αποτελεί σοβαρή απειλή για την ασφάλεια των μετακινουμένων μαθητών από και προς το σχολείο.

3. Ασύμβατες χρήσεις Ο προτεινόμενος χώρος επιβάλλεται να βρίσκεται σε απόσταση 500 μέτρων από χώρους ή λειτουργίες, που αποτελούν εστίες ηχορύπανσης, ατμοσφαιρικής ρύπανσης, επικίνδυνης ηλεκτρομαγνητικής ακτινοβολίας, πυρκαγιάς, εκρήξεων και λοιπών μολύνσεων, ώστε να αποτρέπονται οι ενδεχόμενοι κίνδυνοι που απορρέουν από τη γειτνίαση, ως εξής:

3.1 Κεραίες κινητής τηλεφωνίας, ραντάρ, πυλώνες και κέντρα υψηλής τάσης της ΔΕΗ.

3.2 Πρατήρια υγρών καυσίμων, χώρους στάθμευσης αυτοκινήτων. 3.3 Βιομηχανικές ή εμπορικές δραστηριότητες, αποθήκες επικίνδυνων εμπορευμάτων.

3.4 Καταστήματα όπως μπαρ, καφετέρειες, καφενεία, μπιλιάρδα, καζίνο κ.λ.π.

3.5 Σωφρονιστικά ιδρύματα, Νοσοκομεία, Νεκροταφεία.

3.6 Κτηνοτροφικές μονάδες. Μόνον σε πυκνοδομημένες αστικές περιοχές η απόσταση μπορεί να μειωθεί στα 200 μέτρα, κατ' ελάχιστον.

4. Πολεοδομικές ρυθμίσεις Σε περιπτώσεις χώρων που είναι ήδη χαρακτηρισμένοι «ως Σχολικοί» και δεν ανταποκρίνονται στα ανωτέρω κριτήρια καταλληλότητας θα πρέπει να ζητηθεί ο αποχαρακτηρισμός του χώρου και να εξευρεθεί άλλος κατάλληλος χώρος. Το ίδιο ισχύει και για χώρους προτεινόμενους για χαρακτηρισμό σε περιοχή υπό ένταξη σε Σχέδιο Πόλεως.

5. Εμβαδόν χώρων

Το εμβαδόν των απαιτουμένων χώρων για ανέγερση σχολικών κτηρίων ανά βαθμίδα εκπαίδευσης και αριθμό μαθητών :

5.1 περίπου 1.200μ2 για νηπιαγωγείο 2τάξεων, 30 νηπίων.

5.2 περίπου 1.400μ2 για νηπιαγωγείο 3τάξεων, 60 νηπίων.

5.3 περίπου 1.850μ2 για 3/θέσιο Δημοτικό Σχολείο, 90 μαθητών.

5.4 περίπου 2.600μ2 για 6/θέσιο Δημοτικό Σχολείο, 180 μαθητών.

5.5 περίπου 3.200μ2 για 9/θέσιο Δημοτικό Σχολείο, 270 μαθητών.

5.6 περίπου 3.800μ2 για 12/θέσιο Δημοτικό Σχολείο, 360 μαθητών.

5.7 περίπου 3.400μ2 για 6/θέσιο Γυμνάσιο ή Λύκειο, 210 μαθητών.

5.8 περίπου 4.200μ2 για 9/θέσιο Γυμνάσιο ή Λύκειο, 315 μαθητών.

5.9 περίπου 4.800μ2 για 12/θέσιο Γυμνάσιο ή Λύκειο, 420 μαθητών. 5.10 περίπου 5.000 έως 7000μ2 για ΕΠΑΛ. ανάλογα με τις ειδικότητες και τα εργαστήρια.

6. Τεχνικά χαρακτηριστικά χώρων

6.1. Προτιμητέα οικόπεδα με κανονικό σχήμα, επίπεδα χωρίς έντονες κλίσεις.

6.2. Να είναι ελεύθερα κτισμάτων ή άλλων εγκαταστάσεων. Σε πυκνοδομημένες περιοχές, που δεν υπάρχουν χώροι με την προαναφερόμενη επιφάνεια, μπορεί να γίνουν αποδεκτοί χώροι με μικρότερη επιφάνεια, εφόσον τα λοιπά χαρακτηριστικά εξασφαλίζουν την δυνατότητα ανέγερσης του απαιτουμένου διδακτηρίου.

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.