ΥΑ 71703/8028/2003 ΦΕΚ 1824/Β/8.12.2003

 

Τρόπος, διαδικασία και πιστοποίηση του τεχνικού ελέγχου των οχημάτων από τα Ιδιωτικά ΚΤΕΟ.

Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

Έχοντας υπόψη:

1. Τις διατάξεις:

α) Του άρθρου 86 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας που κυρώθηκε με το Ν. 2696/99 (Α' 57)

β) Του άρθρου 29Α του Ν.1558/85 (Α 137) «Κυβέρνηση και Κυβερνητικά Όργανα» όπως αυτό προστέθηκε με το άρθρο 27 του Ν. 2081/92 (Α' 154) και αντικαταστάθηκε με το άρθρο 1 παρ. 2α του Ν. 2469/97 «περιορισμός και βελτίωση της αποτελεσματικότητας των κρατικών δαπανών και άλλες διατάξεις» (Α'38).

γ) Της παρ. 3 του άρθρου 2 του Π.Δ. 1387/31.12.1981 (Α 347) «καθιέρωση περιοδικού Τεχνικού Ελέγχου οδικών οχημάτων και των ρυμουλκούμενων τους».

γ) Της παρ. 2 του άρθρου 37 του Ν. 2963/22.11.2001 (Α 268) «οργάνωση και λειτουργία των δημοσίων επιβατηγών μεταφορών με λεωφορεία, τεχνικός έλεγχος οχημάτων και ασφάλεια χερσαίων μεταφορών και άλλες διατάξεις».

δ) Της ΥΑ 44800/123/1985 (Β' 781) «τρόπος, διαδικασία και πιστοποίηση διενέργειας του Περιοδικού Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων» όπως ισχύει.

ε) Των ΥΑ Φ2/64580/2288/99 (Β 458) και Φ2/14133/1501/2001 (Β 1715) των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και Μεταφορών και Επικοινωνιών, όπως ισχύει.

στ) Της 50060/13559/5.9.0 (Β' 1156) απόφασης του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών για την ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Υφυπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών.

 

2. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσας απόφασης δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του Κρατικού Προϋπολογισμού, αποφασίζουμε:

 

 

’ρθρο 1

1. Μετά την ολοκλήρωση του τεχνικού ελέγχου σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις εκδίδεται για το όχημα Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου (ΔΤΕ) και επικολλάται στο όχημα Ενδεικτικό Σήμα Τεχνικού Ελέγχου (ΕΣΤΕ), ως ακολούθως:

α) Το ΔΤΕ υπογράφεται και σφραγίζεται από τον αρμόδιο υπάλληλο του ΙΚΤΕΟ. Υπογράφεται επίσης και από το πρόσωπο που προσκόμισε το όχημα για έλεγχο, γεγονός το οποίο δεσμεύει τον ιδιοκτήτη του οχήματος. Αντίγραφο του ΔΤΕ φυλάσσεται στο Ι.ΚΤΕΟ από το οποίο εκδόθηκε. Η μορφή και οι προδιαγραφές του ΔΤΕ αναφέρονται στο Παράρτημα Ι του άρθρου 5, της παρούσας απόφασης.

β) Το ΕΣΤΕ αποτελεί μόνο ένα μέσο μακροσκοπικού ελέγχου από τα αρμόδια κρατικά όργανα ότι το όχημα υποβλήθηκε στον κατά το νόμο έλεγχο, κατά τον οποίο δε διαπιστώθηκαν σε αυτό σοβαρές ή επικίνδυνες ελλείψεις, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 2, της παρούσας απόφασης, και δε συνιστά αποδεικτικό στοιχείο για τη διενέργεια του ελέγχου αυτού.

Στο σήμα αυτό αναγράφεται το έτος και προσδιορίζεται ο μήνας κατά τον οποίο πρέπει το όχημα να προσκομιστεί για νέο έλεγχο. Επικολλάται, μετά το τέλος του ελέγχου, από τον αρμόδιο υπάλληλο του Ι.ΚΤΕΟ στην οπίσθια πινακίδα κυκλοφορίας του οχήματος, κατά τρόπο ώστε ο μήνας κατά τον οποίο πρέπει να προσέλθει το όχημα για τον επόμενο έλεγχο να βρίσκεται στο άνω μέρος αυτού. Το προηγούμενο ΕΣΤΕ του οχήματος, εφ' όσον υπάρχει, αφαιρείται από τον ελεγκτή του Ι.ΚΤΕΟ πριν την έναρξη του ελέγχου.

Το ΕΣΤΕ κατασκευάζεται από υλικό που καταστρέφεται σε περίπτωση που αποκολληθεί και η μορφή και οι προδιαγραφές του ορίζονται στο Παράρτημα II της παρούσας απόφασης.

 

2. Ο επόμενος περιοδικός τεχνικός έλεγχος, στην περίπτωση που στο όχημα δε διαπιστωθούν σοβαρές ή επικίνδυνες ελλείψεις, λαμβάνει χώρα στο χρονικό διάστημα από τρεις εβδομάδες πριν έως και μία εβδομάδα μετά την ημερομηνία που αναγράφεται στο ΔΤΕ, με βάση τη νομοθετημένη συχνότητα ελέγχου. Αν η προθεσμία αυτή παρέλθει άπρακτη, τότε το όχημα θεωρείται εκπρόθεσμο και επέρχονται όλες οι συνέπειες που προβλέπει ο Νόμος.

 

3. Σε περίπτωση αργιών οι προσδιοριζόμενες στην παρούσα απόφαση ημερομηνίες ελέγχου ή επαναληπτικού ελέγχου (επανελέγχου) μετατίθενται στην αμέσως επόμενη εργάσιμη ημέρα.

 

 

’ρθρο 2

1. Κατά τον τεχνικό έλεγχο εξετάζονται όλα τα σημεία ελέγχου που προβλέπονται από την ΥΑ 44800/123/85 (Β' 781), όπως ισχύει.

 

 

2. Οι διαπιστούμενες κατά τον τεχνικό έλεγχο ελλείψεις διαβαθμίζονται σε δευτερεύουσες, σοβαρές και επικίνδυνες, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην απόφαση 44800/123/85 (Β' 781), όπως ισχύει, ως ακολούθως:

α. Δευτερεύουσες ελλείψεις είναι εκείνες που δεν υποχρεώνουν τον ιδιοκτήτη του οχήματος να το επαναφέρει για επανέλεγχο, επιβάλλουν όμως υποχρέωση του ιδιοκτήτη για επισκευή της έλλειψης εντός δύο μηνών από την ημερομηνία έκδοσης του ΔΤΕ. Στην περίπτωση αυτή χορηγείται ΕΣΤΕ.

β. Σοβαρές ελλείψεις είναι εκείνες που υποχρεώνουν τον ιδιοκτήτη του οχήματος να αποκαταστήσει τις διαπιστωθείσες ελλείψεις και να επαναφέρει το όχημα για επανέλεγχο στο Ι.ΚΤΕΟ.

Στην περίπτωση αυτή δε χορηγείται ΕΣΤΕ, αλλά μόνο ΔΤΕ που ισχύει για είκοσι (20) ημέρες, εντός των οποίων το όχημα θα πρέπει να επισκευασθεί και να προσκομισθεί για επανέλεγχο. Αν το όχημα χρειάζεται εκτεταμένες επισκευές ή απαιτείται διοικητική διαδικασία μεγαλύτερης διάρκειας, είναι δυνατό να χορηγηθεί από τον προϊστάμενο του Ι.ΚΤΕΟ προθεσμία έως τριάντα (30) ημερών για τον επανέλεγχο. Σε περίπτωση υπέρβασης των ανωτέρω χρονικών ορίων, το όχημα υποβάλλεται σε κανονικό πλήρη έλεγχο.

Σε περίπτωση που παρέλθουν ενενήντα (90) ημέρες από την ημερομηνία κανονικού πλήρους ελέγχου και έχουν γίνει επανέλεγχοι χωρίς να έχουν αποκατασταθεί όλες οι σοβαρές ελλείψεις, τότε, στο όχημα αυτό, διενεργείται κανονικός πλήρης έλεγχος και καταβάλλεται το αντίστοιχο αντίτιμο του κανονικού πλήρους ελέγχου.

γ. Επικίνδυνες ελλείψεις είναι εκείνες που επιβάλλουν απαγόρευση της κυκλοφορίας του οχήματος μέχρι την αποκατάσταση των ελλείψεων που διαπιστώθηκαν και τον εφοδιασμό του με νέο ΔΤΕ ύστερα από επιτυχή επανέλεγχο από Ι.ΚΤΕΟ.

Στην περίπτωση διαπίστωσης επικίνδυνων ελλείψεων από Ι.ΚΤΕΟ, ο ιδιοκτήτης ή ο κάτοχος του οχήματος οφείλει να ακινητοποιήσει το όχημα και ειδοποιείται από τον υπεύθυνο του Ι.ΚΤΕΟ άμεσα η αρμόδια Υπηρεσία της Τροχαίας, στα όργανα της οποίας ο ιδιοκτήτης ή ο κάτοχος του οχήματος οφείλει να παραδώσει τα στοιχεία κυκλοφορίας του οχήματος. Στην περίπτωση που οι επικίνδυνες ελλείψεις αφορούν τα σημεία ελέγχου 101 και 102, όπως αυτά προσδιορίζονται στην ΥΑ 44800/85 (Β 781), όπως ισχύει, ο υπεύθυνος του Ι.ΚΤΕΟ ενημερώνει εγγράφως και την Υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης που έχει εκδώσει την άδεια κυκλοφορίας. Στην περίπτωση αυτή δε χορηγείται ΕΣΤΕ αλλά συντάσσεται και παραδίδεται από το Ι.ΚΤΕΟ σχετική βεβαίωση αναφορικά μετά ανωτέρω.

3. Κατά τον επανέλεγχο το όχημα ελέγχεται μόνο στα ακόλουθα σημεία:

α) τα σημεία της σοβαρής ή επικίνδυνης έλλειψης που αναγράφονται στο ΔΤΕ του κανονικού πλήρους τεχνικού ελέγχου, β) τα στοιχεία της ταυτότητας του οχήματος.

γ) τα σημεία που έχουν άμεση σχέση με τη σημειωθείσα αρχική έλλειψη (π.χ. για επανέλεγχο λόγω τρύπιας εξάτμισης επανελέγχονται επιπλέον και τα καυσαέρια).

δ) τυχόν εμφανείς νέες ελλείψεις ιδιαίτερα σε αυτές που έχουν άμεση επίπτωση στην οδική ασφάλεια.

Στην περίπτωση που ο επανέλεγχος γίνεται σε ΚΤΕΟ άλλο από αυτό του κανονικού πλήρους ελέγχου, τότε ελέγχονται και τα σημεία 101 και 102 του Παραρτήματος της ΥΑ 44800/123/85, όπως ισχύει.

 

4. Κατά τον επανέλεγχο οχήματος στο οποίο είχαν διαπιστωθεί σοβαρές ελλείψεις στα σημεία 101,102 ή 604 ο κάτοχος του πρέπει να προσκομίσει πρωτότυπη βεβαίωση της αρμόδιας Υπηρεσίας Μεταφορών και Επικοινωνιών ότι δε συντρέχουν λόγοι  απαγόρευσης της  κυκλοφορίας του οχήματος. Αντίγραφο της ανωτέρω βεβαίωσης κρατείται στο αρχείο του Ι.ΚΤΕΟ μαζί με το ΔΤΕ.

 

5. Για τον έλεγχο της ταυτότητας του οχήματος τα σχετικά συγκριτικά στοιχεία λαμβάνονται μόνο από την άδεια κυκλοφορίας ή το δημόσιο έγγραφο που προβλέπεται ότι την αντικαθιστά για τον περιοδικό τεχνικό έλεγχο.

 

 

’ρθρο 3

 

1. Το Ι.ΚΤΕΟ υποχρεούται να προμηθεύεται τα έντυπα του ΔΤΕ τα οποία πρέπει να πληρούν τη μορφή, τις προδιαγραφές και την αρίθμηση που προβλέπονται στο Παράρτημα Ι.

 

 

2. Κάθε Ιδιωτικό Ι.ΚΤΕΟ οφείλει πριν την χορήγηση άδειας λειτουργίας να καταθέσει προς έγκριση στη ΔΑΧΜ το ΔΤΕ που χρησιμοποιεί.

 

3. Τα βασικά γενικά χαρακτηριστικά του ΔΤΕ έχουν ως εξής: Το ΔΤΕ είναι έντυπο αποτελούμενο από δύο φύλλα, το πρώτο φύλλο είναι πρωτότυπο και το δεύτερο αντίγραφο.

 

 

4. Το Ι.ΚΤΕΟ οφείλει να διασφαλίζει τη συνέχεια των ΔΤΕ που χρησιμοποιεί χρησιμοποιώντας τα διαδοχικά κατ' αύξοντα αριθμό, διατηρώντας σύστημα καταγραφής - παρακολούθησης της διακίνησης.

 

 

5. Οι προμηθευτές των ΔΤΕ στα Ι. ΚΤΕΟ οφείλουν να έχουν πιστοποιητικό συμμόρφωσης συστήματος ποιότητας κατά ISO 9001.

 

 

’ρθρο 4

Προσαρτώνται τα Παραρτήματα Ι και II που αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της παρούσας.

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Ι Βασικές Προδιαγραφές Δελτίου Τεχνικού Ελέγχου (ΔΤΕ)

1. Η μορφή του ΔΤΕ έχει ως εξής:

α. Το έντυπο είναι διαστάσεων Α4 και αποτελείται από το πρωτότυπο φύλλο και το αντίγραφο του (σύνολο 2 φύλλα).

β. Το πρωτότυπο φύλλο έχει κατ' ελάχιστο τα παρακάτω επίπεδα ασφαλείας:

β1. Ενσωματωμένη υδατογράφηση με την ένδειξη κεφαλαίων γραμμάτων «ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ» υπό κλίση 45 μοιρών (από πάνω αριστερά σε κάτω δεξιά) που να είναι ορατό με το διερχόμενο φως. Το ύψος των χαρακτήρων να είναι 2 εκατοστά ± 2 χιλιοστά και η γραμματοσειρά TIMES NEW ROMAN GREEK Bold.

β2. Εμφανίζεται, σε περίπτωση φωτοτυπίας του ΔΤΕ, με κατάλληλο τρόπο η λέξη «VOID» ή «COPY» που δε φαίνεται με γυμνό οφθαλμό, αλλά εμφανίζεται στη φωτοτυπία.

2. Το πρωτότυπο φύλλο του εντύπου του ΔΤΕ φέρει κατ' ελάχιστο τα πεδία, την εκτύπωση και τα στοιχεία που ορίζονται στο παρόν Παράρτημα.

3. Σε όλα τα φύλλα του εντύπου αναγράφονται:

α. Στο πάνω αριστερά μέρος του ΔΤΕ η επωνυμία και λοιπά στοιχεία του ΚΤΕΟ και στο δεξιά μέρος του ΔΤΕ ο αριθμός του ΔΤΕ ταυτάριθμος για τα δύο φύλλα, που αποτελείται από δύο μέρη. Το πρώτο μέρος είναι ο τριψήφιος αριθμός εξουσιοδότησης του ΚΤΕΟ, το δεύτερο μέρος είναι επταψήφιος αύξων αριθμός (ανά ΚΤΕΟ).

Ο αριθμός εξουσιοδότησης δίδεται από τη Διεύθυνση Ασφάλειας Χερσαίων Μεταφορών του ΥΜΕ μαζί με τη χορήγηση της άδειας ίδρυσης.

Ο ως άνω αριθμός ΔΤΕ, κατ' επιλογή του ΚΤΕΟ, μπορεί να εκτυπώνεται από τη μηχανογράφηση αυτού, ή να είναι προτυπωμένος στο ΔΤΕ.

Η επωνυμία του Ιδιωτικού ΚΤΕΟ και όλα τα υπόλοιπα στοιχεία που αναγράφονται στο άνω αριστερά τμήμα του ΔΤΕ κατ' επιλογή του ΚΤΕΟ, εκτυπώνονται από τη μηχανογράφηση του ΚΤΕΟ ή είναι προτυπωμένα στο ΔΤΕ του Ι.ΚΤΕΟ.

Για λόγους που αφορούν την εσωτερική παρακολούθηση της διακίνησης των ΔΤΕ από το Ι.ΚΤΕΟ είναι δυνατή η αναγραφή στο ΔΤΕ και έτερου αριθμού ο οποίος αφορά την ως άνω παρακολούθηση και τοποθετείται στο κάτω αριστερό τμήμα του ΔΤΕ.

β. Στο αντίγραφο είναι προτυπωμένη η λέξη αντίγραφο με γραμματοσειρά ARIAL BLACK Bold μεγέθους 24.

4. Το πρωτότυπο φύλλο στην οπίσθια όψη του φέρει προεκτυπωμένο ενημερωτικό κείμενο για τους πολίτες, που συντάσσεται από τη Δ/νση Ασφάλειας Χερσαίων Μεταφορών, καθώς και τυχόν πρόσθετο κείμενο καθ' υπόδειξη του ενδιαφερόμενου Ι.ΚΤΕΟ.

5. Ακολουθεί στη συνέχεια υπόδειγμα του ΔΤΕ.

(ΒΛ. ΠΙΝΑΚΑ ΣΤΟ ΟΙΚΕΙΟ ΦΕΚ)

 

 

 

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ II

Βασικές προδιαγραφές Ενδεικτικού Σήματος Τεχνικού Ελέγχου (ΕΣΤΕ)

1. Διαστάσεις: Διάμετρος 35 mm Ύψος ψηφίων των μηνών 4mm Ύψος ψηφίων του έτους 5 mm

Μήκος γραμμών εκατέρωθεν των αριθμών των μηνών από 1-12,3 mm Πάχος γραμμών 0,7 mm

2. Η φορά αρίθμησης είναι αντίστροφη της φοράς των δεικτών του ρολογιού.

3.  Εκτύπωση σε λευκό χαρτί με τη μέθοδο της μεταξοτυπίας υποχρεωτικά.

4. Η κατασκευή είναι τέτοια ώστε τα ΕΣΤΕ να καταστρέφονται όταν γίνει προσπάθεια αποκόλλησης τους από την πινακίδα του οχήματος.

5. Τα ΕΣΤΕ είναι προχαραγμένα.

6. Τα ΕΣΤΕ δεν πρέπει να καταστρέφονται κατά τον αποχωρισμό τους από το χαρτί της βάσης τους.

7. Εάν τα ΕΣΤΕ είναι σε καρτέλες πρέπει να είναι χαραγμένη η περίμετρος τους, ώστε το ΕΣΤΕ να αποχωρίζεται εύκολα από την καρτέλα με το χαρτί της βάσης του.

8. Τα ΕΣΤΕ είναι αδιάβροχα και τα χρώματα τους δεν πρέπει να ξεβάφουν, να μην προεξέχουν από τα αντίστοιχα περιγράμματα και να είναι καθαρά.

9. Το χρώμα του υπόβαθρου (φόντου) των ΕΣΤΕ θα αλλάζει, ανάλογα με το έτος λήξης της ισχύος του, ως ακολούθως:

(ΒΛ. ΟΙΚΕΙΟ ΦΕΚ)

 

 

Το χρώμα των ΕΣΤΕ λήξης επόμενων ετών καθορίζεται με εγκύκλιο του Γενικού Γραμματέα του ΥΜΕ.

10. Ακολουθεί στη συνέχεια υπόδειγμα του ΕΣΤΕ.

 

’ρθρο 5

1. Μέχρι την 28.2.2004 τα ΙΚΤΕΟ δύνανται να χορηγούν Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου (ΔΤΕ) το έντυπο του οποίου δεν θα φέρει την υδατογράφηση της υποπαραγράφου 1β1 του Παραρτήματος Ι υπό την προϋπόθεση ότι με την ευθύνη του ΙΚΤΕΟ τα υπόψη ΔΤΕ θα αντικατασταθούν με κανονικά μέχρι την 1.5.2004.

2. Από την έναρξη ισχύος της παρούσας απόφασης καταργείται η ΥΑ 51835/6654/02 (Β' 1238).

3. Η ισχύς της παρούσας απόφασης αρχίζει από τη δημοσίευση της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.