ΥΠΟΥΡΓΙΚΗ
ΑΠΟΦΑΣΗ 39095/ΦΕΚ Β 1165/8.4.2019
Προσδιορισμός της αξίας μεταφορικών μέσων ως κριτηρίου επιλεξιμότητας του άρθρου 68 του ν. 4605/2019.
ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
-ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
Έχοντας υπόψη:
1. Τις διατάξεις:
α) της παρ. 6 του άρθρου 82 του ν. 4605/2019 (Α' 52) «Εναρμόνιση της
ελληνικής νομοθεσίας με την Οδηγία (ΕΕ) 2016/943 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου
και του Συμβουλίου της 8ης Ιουνίου 2016 σχετικά με την προστασία της
τεχνογνωσίας και των επιχειρηματικών πληροφοριών που δεν έχουν αποκαλυφθεί
(εμπορικό απόρρητο) από την παράνομη απόκτηση, χρήση και αποκάλυψη τους (EEL 157 της 15.6.2016)
- Μέτρα για την επιτάχυνση του έργου του Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης
και άλλες διατάξεις.», σε συνδυασμό με την περίπτ. ε'
της παρ. 1 του άρθρου 68 του ίδιου νόμου,
β) της παρ. 1 του άρθρου 31 του ν. 4172/2013 (Α' 167) «Φορολογία
εισοδήματος, επείγοντα μέτρα εφαρμογής του ν. 4046/2012, του ν. 4093/2012 και
του ν. 4127/2013 και άλλες διατάξεις.» και ιδίως των περίπτ.
γ, στ και ζ,
γ) του ν. 4364/2016 (Α' 13) «Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στην
Οδηγία 2009/138/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 25ης
Νοεμβρίου 2009, σχετικά με την ανάληψη και την άσκηση δραστηριοτήτων ασφάλισης
και αντασφάλισης (Φερεγγυότητα ΙΙ), στα άρθρα 2 και 8 της Οδηγίας 2014/51/ΕΕ
του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 16ης Απριλίου 2014 σχετικά
με την τροποποίηση των Οδηγιών 2003/71/ΕΚ και 2009/138/ΕΚ, και των Κανονισμών
(ΕΚ) αριθμ. 1060/2009, (ΕΕ) αριθμ.
1094/2010 και (ΕΕ) αριθμ. 1095/2010, όσον αφορά τις
εξουσίες της Ευρωπαϊκής Αρχής Ασφαλίσεων και Επαγγελματικών Συντάξεων (εφεξής
ΕΑΑΕΣ) και της Ευρωπαϊκής Αρχής Κινητών Αξιών και Αγορών, καθώς και στο άρθρο 4
της Οδηγίας 2011/89/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 16ης
Νοεμβρίου 2011, σχετικά με τη συμπληρωματική εποπτεία των χρηματοπιστωτικών
οντοτήτων που ανήκουν σε χρηματοπιστωτικούς ομίλους ετερογενών δραστηριοτήτων
και συναφείς διατάξεις της νομοθεσίας περί της ιδιωτικής ασφάλισης και άλλες
διατάξεις.»,
δ) του π.δ. 237/1986 (Α' 110) «Κωδικοποίηση
των διατάξεων του ν. 489/1976 (Α' 331/1976) «περί υποχρεωτικής ασφαλίσεως της
εξ' ατυχημάτων αυτοκινήτων αστικής ευθύνης», όπως συμπληρώθηκε και
τροποποιήθηκε από το ν. 1569/1985 (Α' 183/1985) και τα προεδρικά διατάγματα
1019/1981 (Α' 253/1981) και 118/1985 (Α' 35/1985).»,
ε) του άρθρου 90 του «Κώδικα Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα
κυβερνητικά όργανα», που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του π.δ.
63/2005 (Α' 98),
στ) του π.δ. 73/2015 (Α' 116) «Διορισμός
Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών»,
ζ) του π.δ. 22/2018 (Α' 37) «Διορισμός
Υπουργών, Αναπληρωτή Υπουργού και Υφυπουργών»,
η) του π.δ. 142/2017 «Οργανισμός Υπουργείου
Οικονομικών» (Α' 181),
θ) του π.δ. 147/2017 (Α' 192) «Οργανισμός του
Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης».
2. Την ανάγκη καθορισμού του τρόπου προσδιορισμού της αξίας των
μεταφορικών μέσων, που λαμβάνεται υπόψη για την αξιολόγηση του κριτηρίου επιλεξιμότητας της περίπτ. ε της
παρ. 1 του άρθρου 68 του ν. 4605/2019.
3. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσας απόφασης δεν
προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, αποφασίζουμε:
1. Καθορίζουμε τον
τρόπο προσδιορισμού της αξίας των μεταφορικών μέσων της περίπτ.
ε της παρ. 1 του άρθρου 68 του ν. 4605/2019, προκειμένου να αξιολογηθεί η
πλήρωση ή μη του σχετικού κριτηρίου επιλεξιμότητας.
2. Ως αξία των αυτοκινήτων οχημάτων, κατά την έννοια της περίπτ. γ της παρ. 1 του άρθρου 31 του ν. 4172/2013,
λογίζεται η ακόλουθη:
α) Η ασφαλιστέα αξία του οχήματος που αναφέρεται σε εν ισχύ ασφαλιστική
σύμβαση ή, ελλείψει τέτοιας, σε ασφαλιστική σύμβαση της τελευταίας τριετίας,
πριν την υποβολή της αίτησης του άρθρου 72 του ν. 4605/2019.
β) Εάν δεν υφίσταται η ως άνω υπό α αξία, η τρέχουσα εμπορική αξία του
οχήματος, η οποία υπολογίζεται, για τις ανάγκες της παρούσης, επί της αξίας
πρώτης κυκλοφορίας του, απομειούμενη κατά ποσοστό
είκοσι τοις εκατό (20 %) για το πρώτο έτος και δέκα τοις εκατό (10 %) κατ'
έτος, για τα επόμενα έτη, και μέχρι του ποσοστού του ογδόντα πέντε τοις εκατό (85
%).
3. Ως αξία σκαφών αναψυχής ιδιωτικής χρήσης, κατά την έννοια της περίπτ. στ της παρ. 1 του άρθρου 31 του ν. 4172/2013,
λογίζεται η ακόλουθη:
α) Η ασφαλιστέα αξία του σκάφους που αναφέρεται σε εν ισχύ ασφαλιστική
σύμβαση ή, ελλείψει τέτοιας, σε ασφαλιστική σύμβαση της τελευταίας τριετίας,
πριν την υποβολή της αίτησης του άρθρου 72 του ν. 4605/2019.
β) Εάν δεν υφίσταται η ως άνω υπό α αξία, η τρέχουσα εμπορική αξία του
σκάφους, η οποία υπολογίζεται, για τις ανάγκες της παρούσης, επί της αξίας του
έτους πρώτης νηολόγησης, απομειούμενη κατά ποσοστό
είκοσι πέντε τοις εκατό (25%) αν έχει περάσει χρονικό διάστημα πάνω από πέντε
(5) έτη και μέχρι δέκα (10) έτη και πενήντα τοις εκατό (50%) αν έχει περάσει
χρονικό διάστημα πάνω από δέκα (10) έτη.
4. Ως αξία εναέριων μεταφορικών
μέσων, κατά την έννοια της περίπτ. ζ της παρ. 1 του
άρθρου 31 του ν. 4172/ 2013, λογίζεται η ακόλουθη:
α) Η ασφαλιστέα αξία του μέσου που αναφέρεται σε εν ισχύ ασφαλιστική
σύμβαση ή, ελλείψει τέτοιας, σε ασφαλιστική σύμβαση της τελευταίας τριετίας,
πριν την υποβολή της αίτησης του άρθρου 72 του ν. 4605/2019.
β) Εάν δεν υφίσταται η ως άνω υπό α αξία, η τρέχουσα εμπορική αξία του
μέσου, η οποία υπολογίζεται, για τις ανάγκες της παρούσης, επί της αξίας του
έτους πρώτης νηολόγησης, απομειούμενη κατά ποσοστό
είκοσι πέντε τοις εκατό (25%) αν έχει περάσει χρονικό διάστημα πάνω από πέντε
(5) έτη και μέχρι δέκα (10) έτη και πενήντα τοις εκατό (50%) αν έχει περάσει
χρονικό διάστημα πάνω από δέκα (10) έτη.
Η παρούσα απόφαση ισχύει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της
Κυβερνήσεως.
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.