ΥΠΟΥΡΓΙΚΗ
ΑΠΟΦΑΣΗ ΥΠΕΝ/ΔΜΕΑΑΠ/93764/396/ΦΕΚ Β 4380/5.10.2020
Τεχνικές Οδηγίες για τα Σχέδια Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων Σ.Φ.Η.Ο.
Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΚΑΙ Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
Έχοντας υπόψη:
1. Τις διατάξεις του ν. 4710/2020 «Προώθηση της ηλεκτροκίνησης και άλλες
διατάξεις» (Α' 142), και ιδίως την παρ. 8 του άρθρου 62.
2. Τις διατάξεις του άρθρου 90 του «Κώδικα Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση
και τα κυβερνητικά όργανα» που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του π.δ. 63/2005 (Α'
98) όπως διατηρήθηκε σε ισχύ με την παρ. 22 του άρθρου 119 του ν. 4622/2019 (Α'
133).
3. Τις διατάξεις του ν. 4622/2019 «Επιτελικό κράτος: οργάνωση,
λειτουργία και διαφάνεια της Κυβέρνησης, των κυβερνητικών οργάνων και της
κεντρικής δημόσιας διοίκησης» (Α' 133).
4. Το π.δ. 83/2019 «Διορισμός Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Υπουργών,
Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α' 121).
5. Τις διατάξεις του ν. 4277/2014 «Νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο Αθήνας -
Αττικής και άλλες διατάξεις» (Α' 156).
6. Τις διατάξεις του ν. 3852/2010 «Νέα Αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης
και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης -Πρόγραμμα Καλλικράτης» (Α' 87).
7. Τις διατάξεις του ν. 4447/2016 «Χωρικός σχεδιασμός - Βιώσιμη ανάπτυξη
και άλλες διατάξεις» (Α' 241), όπως ισχύει.
8. Την υπ' αρ. 10788/5.3.2004 απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος, Χωροταξίας
και Δημοσίων Έργων «Έγκριση πολεοδομικών σταθεροτύπων (standards) και ανώτατα όρια
πυκνοτήτων... πολεοδομικών μελετών» (Δ' 285).
9. Την υπ' αρ. 52907/28.12.2009 απόφαση Υπουργού Π.Ε.Κ.Α. «Ειδικές
ρυθμίσεις για την εξυπηρέτηση ατόμων με αναπηρία σε κοινόχρηστους χώρους των
οικισμών που προορίζονται για την κυκλοφορία πεζών» (Β' 2621).
10. Το από 4.8.1978 π.δ. «Περί εφαρμογής μελετών αναπλάσεως ελευθέρων
κοινοχρήστων χώρων, οικισμών ή περιοχών αυτών και καθορισμού των υποχρεώσεων
των παροδίων ιδιοκτητών» (Δ' 423).
11. Τις διατάξεις του π.δ. 132/30-11-2017 «Οργανισμός Υπουργείου
Περιβάλλοντος και Ενέργειας» (Α' 160).
12. Την υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/67414/8290/ 23-07-2019 απόφαση του
Πρωθυπουργού και του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Ανάθεση αρμοδιοτήτων
στον Υφυπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Δημήτριο Οικονόμου» (Β' 3107).
13. Το γεγονός ότι από την παρούσα απόφαση δεν προκαλείται δαπάνη σε
βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, αποφασίζουμε:
’ρθρο
1
Ορισμός
Σ.Φ.Η.Ο.
Ως «Σχέδιο Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων (Σ.Φ.Η.Ο.)» ορίζεται το
πρόγραμμα χωροθέτησης δημοσίως προσβάσιμων σημείων επαναφόρτισης Η/Ο κανονικής
ή υψηλής ισχύος και θέσεων στάθμευσης Η/Ο, που εκπονείται από τους δήμους εντός
των διοικητικών τους ορίων, κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 17 του ν. 4710/2020
«Προώθηση της ηλεκτροκίνησης και άλλες διατάξεις» (Α' 142).
’ρθρο
2
Πεδίο
Εφαρμογής
Το «Σχέδιο Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων (Σ.Φ.Η.Ο.)» εκπονείται
υποχρεωτικά από την έναρξη ισχύος του ν. 4710/2020 (Α' 142) έως και την
προθεσμία που τίθεται στην παρ. 1 του άρθρου 17 του ιδίου νόμου, όσον αφορά
τους δήμους των μητροπολιτικών κέντρων, τους μεγάλους και μεσαίους ηπειρωτικούς
δήμους, τους δήμους πρωτευουσών περιφερειακών ενοτήτων, καθώς και τους μεγάλους
και μεσαίους νησιωτικούς δήμους, σύμφωνα με το άρθρο 2Α του ν. 3852/2010 (Α'
87). Οι δήμοι που δεν ανήκουν στις προαναφερόμενες κατηγορίες υποχρεούνται να
εκπονούν Σ.Φ.Η.Ο. έως και την προθεσμία που τίθεται στην παρ. 2 του άρθρου 17
του ν. 4710/2020 (Α' 142). Σε κάθε περίπτωση, τα «Σχέδια Φόρτισης Ηλεκτρικών
Οχημάτων (Σ.Φ.Η.Ο.)» εκπονούνται σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 17 του ν.
4710/2020 (Α' 142).
’ρθρο
3
Φορέας
Εκπόνησης
1. Ως Φορέας Εκπόνησης του Σ.Φ.Η.Ο. ορίζεται ο οικείος δήμος. Εφόσον
υφίστανται πραγματικές ανάγκες που τεκμηριώνονται επαρκώς ή ο προγραμματισμός/
αποτελεσματικότητα της χωροθέτησης των σχετικών υποδομών εντός της Περιοχής
Παρέμβασης του άρθρου 4 το επιτάσσει, Φορέας Εκπόνησης δύναται να είναι δύο (2)
ή περισσότεροι όμοροι δήμοι (στο πλαίσιο προγραμματικής σύμβασης μεταξύ τους ή
μετά από σύσταση συνδέσμου) ή η Περιφερειακή Ένωση Δήμων (Π.Ε.Δ.) στο πλαίσιο
προγραμματικής σύμβασης μεταξύ Ο.Τ.Α. και της Π.Ε.Δ. («διαδημοτικό» Σ.Φ.Η.Ο.).
Σε αυτή την περίπτωση, και εφόσον δεν υφίσταται ήδη σύνδεσμος δύο (2) ή
περισσοτέρων δήμων, ο οικείος δήμος απευθύνει προς τους όμορους δήμους που
βρίσκονται εντός της εν δυνάμει Περιοχής Παρέμβασης πρόσκληση με σκοπό τη
διερεύνηση συνεργασίας για την από κοινού κατάρτιση του Σ.Φ.Η.Ο. κατά τα
ανωτέρω.
2. Ο Φορέας Εκπόνησης που αναλαμβάνει την κατάρτιση Σ.Φ.Η.Ο. είναι
αρμόδιος για:
α) Τη συγκρότηση της Ομάδας Εργασίας του άρθρου 6 της παρούσας.
β) Την κατάρτιση και υλοποίηση του Σ.Φ.Η.Ο.
γ) Τη δημιουργία και διάχυση του επικοινωνιακού υλικού, έντυπου και
ψηφιακού, για την πληροφόρηση των κατοίκων και των επισκεπτών σε σχέση με τα
σημεία επαναφόρτισης H/O και τους χώρους
στάθμευσης Η/Ο.
δ) Τη συστηματική παρακολούθηση της εξέλιξης και εφαρμογής του Σ.Φ.Η.Ο.,
τον προσδιορισμό και ποσοτικοποίηση των νέων αναγκών που προκύπτουν και την
κατάθεση προτάσεων για συμπλήρωση/επικαιροποίηση του Σ.Φ.Η.Ο. μέσω σύνταξης
Έκθεσης Αξιολόγησης ανά τρία έτη.
ε) Τη γραμματειακή υποστήριξη της Ομάδας Εργασίας του άρθρου 6 της
παρούσας καθώς και την παροχή του απαιτούμενου υλικοτεχνικού εξοπλισμού σε
αυτή.
στ) Την ανάθεση και εκτέλεση δημόσιων συμβάσεων παροχής υπηρεσιών για
την κατάρτιση του Σ.Φ.Η.Ο.
ζ) Την υποστήριξη κάθε τυχόν άλλης διοικητικής ή υπηρεσιακής ανάγκης που
μπορεί να προκύψει για την επιτυχή κατάρτιση, υλοποίηση και παρακολούθηση του
Σ.Φ.Η.Ο. πέραν των παραπάνω.
’ρθρο
4
Περιοχή
Παρέμβασης
Ως Περιοχή Παρέμβασης ορίζεται η εδαφική περιοχή στην οποία θα
εφαρμοσθούν τα περιεχόμενα του Σ.Φ.Η.Ο. και ταυτίζεται με τα διοικητικά όρια
του Φορέα Εκπόνησης. Η Περιοχή Παρέμβασης προσδιορίζεται ειδικότερα από το
Φορέα Εκπόνησης κατά το Στάδιο1 και τη σύνταξη του παραδοτέου Π.1 (Π.1Α και Π.1Β),
όπως ορίζεται στο άρθρο 8 της παρούσας.
’ρθρο
5
Περιεχόμενα
Σ.Φ.Η.Ο.
1 Το Σ.Φ.Η.Ο. περιέχει υποχρεωτικά κατ' ελάχιστον
τα εξής:
α) τη χωροθέτηση θέσεων στάθμευσης και σημείων επαναφόρτισης Η/Ο εντός
των διοικητικών ορίων του Φορέα Εκπόνησης, στους χώρους στάσης και στάθμευσης
του άρθρου 34 του ν. 2696/1999 (Α' 57), καθώς και σε ελεγχόμενους από τους
δήμους χώρους στάθμευσης και δημοτικούς χώρους στάθμευσης, ώστε να προβλέπεται
υποχρεωτικά η χωροθέτηση ενός (1) κατ' ελάχιστον σημείου επαναφόρτισης Η/Ο ανά
χιλίους (1.000) κατοίκους του δήμου, και ειδικότερα σε:
αα) υφιστάμενους υπαίθριους δημοτικούς χώρους στάθμευσης,
αβ) υφιστάμενους στεγασμένους δημοτικούς χώρους στάθμευσης,
αγ) υφιστάμενες παρόδιες θέσεις στάθμευσης, ελεύθερες και ελεγχόμενης
στάθμευσης, ιδίως στα πολεοδομικά κέντρα των δήμων και σε περιοχές αυξημένης
επίσκεψης και σε πυκνοδομημένες αστικές περιοχές,
αδ) νέους υπαίθριους/στεγασμένους χώρους στάθμευσης ή παρόδιες θέσεις
στάθμευσης που χωροθετούνται με σκοπό την εγκατάσταση σημείων επαναφόρτισης Η/Ο.
β) τη χωροθέτηση θέσεων στάθμευσης και σημείων επαναφόρτισης Η/Ο σε
τερματικούς σταθμούς και σε επιλεγμένα σημεία των δημοτικών και αστικών
συγκοινωνιών, ώστε να καθίσταται δυνατή η ανωτέρω εγκατάσταση των σημείων
επαναφόρτισης Η/Ο υψηλής ισχύος για την εξυπηρέτηση δημοτικών και αστικών
λεωφορείων και συγχρόνως να διασφαλίζεται η ελάχιστη απαιτούμενη αναμονή
επαναφόρτισης για την ομαλή λειτουργία των λεωφορειακών γραμμών προς
εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού,
γ) τη χωροθέτηση θέσεων στάθμευσης και σημείων επαναφόρτισης Η/Ο για την
εξυπηρέτηση τουριστικών λεωφορείων, ώστε οι προβλεπόμενες θέσεις στάθμευσης
τουριστικών λεωφορείων να εξοπλίζονται με σημεία επαναφόρτισης Η/Ο σε ποσοστό
δέκα τοις εκατό (10%) τουλάχιστον επί του συνόλου των υφιστάμενων θέσεων ή ενός
(1) κατ' ελάχιστον σημείου επαναφόρτισης Η/Ο,
δ) τη χωροθέτηση θέσεων στάθμευσης και σημείων επαναφόρτισης Η/Ο για την
εξυπηρέτηση Η/Ο τροφοδοσίας, ώστε οι προβλεπόμενες θέσεις στάθμευσης οχημάτων
τροφοδοσίας να εξοπλίζονται με σημεία επαναφόρτισης Η/Ο για το δέκα τοις εκατό
(10%) τουλάχιστον του συνόλου των υφιστάμενων θέσεων ή ενός (1) κατ' ελάχιστον
σημείου επαναφόρτισης Η/Ο.
Στις ανωτέρω θέσεις επιτρέπεται και η στάθμευση και η επαναφόρτιση Η/Ο
που δεν εξυπηρετούν ανάγκες τροφοδοσίας μετά από τη λήξη του ωραρίου
τροφοδοσίας και έως την επόμενη έναρξη.
Σε εμπορικές περιοχές και ιστορικά κέντρα πόλεων, χωροθετούνται παρόδιες
θέσεις στάθμευσης - επαναφόρτισης για ηλεκτρικά ποδήλατα και μοτοποδήλατα
τροφοδοσίας τα οποία επιτρέπεται να κινούνται πέραν των ωραρίων τροφοδοσίας που
ισχύουν για τα υπόλοιπα οχήματα.
ε) τη χωροθέτηση σημείων επαναφόρτισης Η/Ο σε υφιστάμενα και νόμιμα
καθορισμένα σημεία στάσης ή στάθμευσης (πιάτσες) Ε.Δ.Χ.-ΤΑΞΙ, και συγκεκριμένα
μία (1) θέση Η/Ο ανά πέντε (5) θέσεις στάθμευσης, όπως αυτή περιγράφεται στο
άρθρο 18 του ν. 4710/2020.
Στα σημεία επαναφόρτισης Η/Ο που ορίζονται με την παρούσα απαγορεύεται
να φορτίζονται Η/Ο, εκτός από Ε.Δ.Χ.- ΤΑΞΙ.
στ) τη χωροθέτηση σημείων επαναφόρτισης Η/Ο σε χώρους στάθμευσης
οχημάτων ΑμεΑ, όπως αυτή περιγράφεται στο άρθρο 19 του ν. 4710/2020.
2. Πέραν των ανωτέρω, στο Σ.Φ.Η.Ο. δύναται να περιλαμβάνεται
(ενδεικτικά) και η χωροθέτηση δημοσίως προσβάσιμων θέσεων στάθμευσης και
σημείων επαναφόρτισης Η/Ο σε δημοτικές εγκαταστάσεις, πέραν των υποχρεωτικά
προβλεπόμενων βάσει της κείμενης νομοθεσίας, και η χωροθέτηση θέσεων στάθμευσης
και σημείων επαναφόρτισης Η/Ο για την εξυπηρέτηση του κοινού σε τερματικούς
σταθμούς και σε επιλεγμένα σημεία του δικτύου δημοτικών ή αστικών συγκοινωνιών.
3. Ειδικά για τις περιοχές ευθύνης των δημόσιων αστικών συγκοινωνιών και
του συγκοινωνιακού έργου που παρέχεται από τους Ο.Α.Σ.Α. Α.Ε. και Ο.Σ.Ε.Θ.
Α.Ε., και αποκλειστικά για τις περ. β) και ε) της παρ. 1 του άρθρου 17 του ν.
4710/2020 (Α' 142), οι ανωτέρω Οργανισμοί υποχρεούνται να υποβάλουν, εντός του
χρονικού πλαισίου που θα θέσει ο Φορέας Εκπόνησης, δεσμευτική πρόταση για τους
χώρους αρμοδιότητας αυτών και των θυγατρικών τους στην κατά περίπτωση Περιοχή
Παρέμβασης, ώστε να συμπεριληφθεί στο υπό εκπόνηση Σ.Φ.Η.Ο..
4. Εφόσον στην Περιοχή Παρέμβασης υπάρχουν περιοχές ευθύνης άλλων
νομικών προσώπων ή οντοτήτων πλην του Φορέα Εκπόνησης, ο Φορέας Εκπόνησης
μπορεί να απευθύνει πρόσκληση στα νομικά αυτά πρόσωπα ή οντότητες να υποβάλουν
εντός του χρονικού πλαισίου που αυτός θα θέσει, δεσμευτική πρόταση για
χωροθέτηση δημοσίως προσβάσιμων θέσεων στάθμευσης και σημείων επαναφόρτισης Η/Ο
στους χώρους αρμοδιότητας αυτών εντός της Περιοχής Παρέμβασης, ώστε να
συμπεριληφθούν στο υπό εκπόνηση Σ.Φ.Η.Ο..
5. Δημοσίως προσβάσιμα σημεία επαναφόρτισης Η/Ο που έχουν ήδη
εγκατασταθεί εντός της Περιοχής Παρέμβασης έως την εκπόνηση του Σ.Φ.Η.Ο. και
δημοσίως προσβάσιμα σημεία επαναφόρτισης Η/Ο που βρίσκονται εκτός της
αρμοδιότητας του Φορέα Εκπόνησης αλλά εντός της Περιοχής Παρέμβασης, όπως αυτή
ορίζεται στο άρθρο 4 της παρούσης, λαμβάνονται υπόψη και συμπεριλαμβάνονται στο
Σ.Φ.Η.Ο. με διακριτή ένδειξη.
’ρθρο
6
Ομάδα
Εργασίας
1. Ο Φορέας Εκπόνησης συστήνει Ομάδα Εργασίας με αντικείμενο την
προετοιμασία, την εκπόνηση και την παρακολούθηση του Σ.Φ.Η.Ο.
2. Η Ομάδα Εργασίας συγκροτείται με απόφαση του αρμόδιου Φορέα Εκπόνησης
και αποτελείται από μηχανικούς - υπηρεσιακά στελέχη, εξειδικευμένα στελέχη του
φορέα αστικών συγκοινωνιών, εξειδικευμένα υπηρεσιακά στελέχη άλλων ειδικοτήτων
ή και εξωτερικούς συνεργάτες, κατά την κρίση του Φορέα Εκπόνησης και ανάλογα με
τις ανάγκες του υπό κατάρτιση Σ.Φ.Η.Ο..
3. Η γραμματειακή υποστήριξη της Ομάδας Εργασίας πραγματοποιείται με
μέριμνα του Φορέα Εκπόνησης.
4. Η Ομάδα Εργασίας μεριμνά ιδίως για τα παρακάτω: α) Την κατάρτιση του
Σ.Φ.Η.Ο. για την περιοχή παρέμβασης που ορίζεται από το Φορέα Εκπόνησης και
όλες τις επιμέρους ενέργειες που απαιτούνται, συμπεριλαμβανομένων των ενεργειών
της παρ. 1 του άρθρου 7 της παρούσας.
β) Τη συλλογή των διαθέσιμων κειμένων, μελετών και στοιχείων που
απαιτούνται για την κατάρτιση του Σ.Φ.Η.Ο. και ιδίως των αναγραφόμενων στην
παρ. 2 του άρθρου 8 της παρούσας.
γ) Τη συνεργασία με τρίτα μέρη για την εκτέλεση συμβάσεων παροχής
υπηρεσιών για την κατάρτιση του Σ.Φ.Η.Ο., όπου αυτές απαιτούνται.
δ) Την πρόσκληση των εκπροσώπων των επαγγελματικών φορέων και των
επιχειρήσεων της Περιοχής Παρέμβασης, καθώς και άλλων συλλογικών φορέων και
εμπειρογνωμόνων της ηλεκτροκίνησης, και την καταγραφή των σχετικών αναγκών και
προτάσεων, ιδίως μέσω σχετικών συναντήσεων και αλληλογραφίας.
ε) Την ορθή παρακολούθηση, αξιολόγηση και αναθεώρηση του Σ.Φ.Η.Ο..
’ρθρο
7
Οργάνωση
Κατάρτισης Σ.Φ.Η.Ο.
1. Για την κατάρτιση ενός Σ.Φ.Η.Ο. ο Φορέας Εκπόνησης δημιουργεί τον
«Φάκελο Σ.Φ.Η.Ο.», ο οποίος αποτελείται υποχρεωτικά από τρία (3) παραδοτέα, ως
εξής:
Π.1α: Ανάλυση Υφιστάμενης Κατάστασης - Χαρτογράφηση της Περιοχής
Παρέμβασης
Π.1β: Χωροθέτηση σημείων επαναφόρτισης και θέσεων στάθμευσης Η/Ο -
Σενάρια ανάπτυξης δικτύου σημείων επαναφόρτισης Η/Ο
Π.2: Έκθεση Διαβούλευσης
Π.3: Ολοκλήρωση Φακέλου - Εφαρμογή Σχεδίου
2. Για την κατάρτιση ενός Σ.Φ.Η.Ο., ο Φορέας Εκπόνησης μπορεί να
ακολουθήσει μια από τις παρακάτω διαδικασίες:
α) Κατάρτιση του Σ.Φ.Η.Ο. από την Ομάδα Εργασίας του Φορέα Εκπόνησης με
την συνεργασία της Δ/νσης Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου και της Δ/νσης
Προγραμματισμού, εφόσον κρίνεται απαραίτητο, και με δυνατότητα συνδρομής
τεχνικών συμβούλων/εξωτερικών συνεργατών που προέρχονται από τον δημόσιο ή τον
ιδιωτικό τομέα, ή
β) Κατάρτιση εξολοκλήρου από εξωτερικό συνεργάτη με τις διαδικασίες
ανάθεσης παροχής υπηρεσιών που προβλέπονται από την κείμενη νομοθεσία.
3. Για την περ. (β) της παρ. 2 του παρόντος άρθρου, η Ομάδα Έργου του
υποψηφίου αναδόχου απαιτείται να ανταποκρίνεται πλήρως στις απαιτήσεις της
παρεχόμενης υπηρεσίας. Για τον σκοπό αυτό η στελέχωση της Ομάδας Έργου του
υποψηφίου αναδόχου δύναται ενδεικτικά να αποτελείται από τις κάτωθι
ειδικότητες:
α) Χωροτάκτη/Πολεοδόμο ή Αρχιτέκτονα ή Πολιτικό Μηχανικό,
β) Συγκοινωνιολόγο Μηχανικό,
γ) Ηλεκτρολόγο Μηχανικό ή Μηχανολόγο Μηχανικό,
δ) Ειδικό Επιστήμονα Ανώτατης Σχολής με εξειδίκευση στα Γεωγραφικά
Συστήματα Πληροφοριών,
ε) Οικονομολόγο,
και κατ' ελάχιστον από δύο (2) εκ των
τριών (3) πρώτων ανωτέρω ειδικοτήτων (α' - γ').
Ο Φορέας Εκπόνησης μπορεί κατά την κρίση του να προσθέσει επιπλέον
ειδικότητες, πέραν των παραπάνω, όπως επίσης και να καθορίσει την απαιτούμενη
εμπειρία της κάθε ειδικότητας.
3. H Ομάδα Έργου του υποψηφίου αναδόχου και η
Ομάδα Εργασίας του Φορέα Εκπόνησης θα οργανώνεται με τέτοιο τρόπο, ώστε να
διασφαλίζεται η υψηλή ποιότητα των παραδοτέων και η έγκαιρη παράδοσή τους,
καθώς και η άρτια επικοινωνία τόσο εσωτερικά της Ομάδας Εργασίας/Ομάδας Έργου
όσο και εξωτερικά με τον Φορέα Εκπόνησης, αλλά και με όλους τους εμπλεκόμενους
φορείς.
’ρθρο
8
Στάδιο
1
«Ανάλυση
Υφιστάμενης Κατάστασης -Χαρτογράφηση της Περιοχής Παρέμβασης -Διαδικασία
Επιλογής Χωροθέτησης Σημείων Επαναφόρτισης Η/Ο - Σενάρια Ανάπτυξης Δικτύου
Σημείων Επαναφόρτισης Η/Ο -Παρακολούθηση Κάλυψης Αναγκών Φόρτισης Η/Ο»
1. Με το πέρας του Σταδίου 1, το οποίο πραγματοποιείται υποχρεωτικά, ο
Φορέας Εκπόνησης, οφείλει να έχει συντάξει το Παραδοτέο Π.1, το οποίο θα
περιλαμβάνει δύο υποφακέλους: (α) Π.1α Ανάλυση Υφιστάμενης Κατάστασης και
Χαρτογράφηση της Περιοχής Παρέμβασης και (β) Π.1β Χωροθέτηση Σημείων
Επαναφόρτισης και Θέσεων Στάθμευσης Η/Ο και Σενάρια Ανάπτυξης Δικτύου Σημείων
Επαναφόρτισης Η/Ο.
2. Το Παραδοτέο Π.1α συμπεριλαμβάνει την Ανάλυση της Υφιστάμενης
Κατάστασης και την Χαρτογράφηση της Περιοχής Παρέμβασης, ως εξής:
Α. ΑΝΑΛΥΣΗ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΗΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ:
Αφορά στην δημιουργία τεύχους στο οποίο συμπεριλαμβάνονται η παρουσίαση
της περιοχής παρέμβασης και η συλλογή διαθέσιμων στοιχείων και περιλαμβάνει
κατ' ελάχιστον τα κάτωθι:
α) Συλλογή και καταγραφή των υφιστάμενων ή εκπονούμενων στρατηγικών
σχεδίων του οικείου Δήμου, όπως τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας
-Σ.Β.Α.Κ., τις Ολοκληρωμένες Χωρικές Επενδύσεις - Ο.Χ.Ε., τα σχέδια για Βιώσιμη
Αστική Ανάπτυξη - Β.Α.Α.
β) Καταγραφή των σχετικών στοιχείων των πολεοδομικών χαρακτηριστικών της
περιοχής (ισχύον θεσμικό πλαίσιο, χρήσεις γης, πληθυσμός εξυπηρέτησης,
εντοπισμός σημείων ενδιαφέροντος, ήδη υφιστάμενα/αναπτυσσόμενα δημοσίως
προσβάσιμα σημεία επαναφόρτισης Η/Ο, όροι δόμησης κ.λπ.).
γ) Καταγραφή των κυκλοφοριακών χαρακτηριστικών της περιοχής (ανάλυση
υφιστάμενου οδικού δικτύου, στοιχεία κυκλοφοριακών φόρτων, σύνθεση κυκλοφορίας,
λειτουργία οδικού δικτύου και κυκλοφοριακών ροών ποδηλάτων, οχημάτων και ΜΜΜ,
παρόδια στάθμευση, στάθμευση εκτός οδού, δίκτυα ήπιων μορφών μετακίνησης) και
τυχόν εξειδικευμένων δικτύων μεταφορών (π.χ. λιμάνια, αεροδρόμια,
σιδηροδρομικοί σταθμοί) και των περιβαλλοντικών χαρακτηριστικών της περιοχής
(περιγραφή υφιστάμενου στόλου οχημάτων των κατοίκων, αέριοι ρύποι) βάσει (α)
των σχετικών υφιστάμενων πολεοδομικών ή/και συγκοινωνιακών μελετών, ή/ και
τυχόν μελετών αστικών αναπλάσεων ή/και (β) βάσει της ανάλυσης των πολεοδομικών
χαρακτηριστικών της περιοχής παρέμβασης.
δ) Καταγραφή των κατευθύνσεων των υφιστάμενων ή εκπονούμενων Τοπικών
Πολεοδομικών Σχεδίων (Τ.Π.Σ.) καθώς και τυχόν ευρύτερων μελετών και
προγραμμάτων αστικών αναπλάσεων.
ε) Καταγραφή των υφιστάμενων υπαίθριων δημοτικών χώρων στάθμευσης, των
υφιστάμενων στεγασμένων δημοτικών χώρων στάθμευσης, θέσεων στάθμευσης τουριστικών
λεωφορείων, δημοτικών κτιρίων/εγκαταστάσεων κ.ο.κ., βάσει των καθοριζομένων του
ν. 4710/2020 (Α' 142).
στ) Συλλογή και καταγραφή διαθέσιμων τοπογραφικών υποβάθρων.
ζ) Συλλογή και καταγραφή υφιστάμενων ή εκπονούμενων πολεοδομικών
μελετών, μελετών αστικών αναπλάσεων και κυκλοφοριακών μελετών, μελετών
στάθμευσης, μελετών αστικής οδοποιίας και διαμόρφωσης οδών, που έχει εκπονήσει
ο κατά περίπτωση ΟΤΑ.
Β. ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΗΣΗ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ:
Αφορά στην δημιουργία διανυσματικών αρχείων και περιλαμβάνει κατ'
ελάχιστον τα κάτωθι:
α) Χαρτογράφηση των: κατηγοριών εισοδημάτων (χαμηλών, μέσων, υψηλών),
όρων δόμησης (συντελεστή δόμησης και κάλυψης), εμπορικών συγκεντρώσεων και
συγκεντρώσεων θέσεων εργασίας και μεγάλων κτηρίων γραφείων και μεγάλων πόλων
αναψυχής/πολιτισμού/ τουρισμού/αθλητισμού, σταθμών δημόσιας συγκοινωνίας
(λεωφορείων, ή/και μέσων σταθερής τροχιάς), ορίων και στοιχείων υφισταμένων
προγραμμάτων ανάπλασης (ειδικότερα σε πυκνοκατοικημένες περιοχές).
β) Καταγραφή σημείων παρόδιας στάθμευσης και στάσης IX οχημάτων
(ελεύθερης και ελεγχόμενης στάθμευσης), λεωφορείων, ταξί, θέσεων τροφοδοσίας,
θέσεων ΑμεΑ κ.τ.λ., καθώς και δημοτικών κτιρίων/εγκαταστάσεων.
(γ) Καταγραφή σημείων/περιοχών με δυνατότητα κατασκευής νέων παροχών
υποδομών επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων για σύνδεση με το Ελληνικό
Δίκτυο Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας σε συνεργασία με τον Δ.Ε.Δ.Δ.Η.Ε..
(δ) Καταγραφή αναγκαίων παρεμβάσεων στα σημεία τοποθέτησης σημείων
επαναφόρτισης Η/Ο.
ε) Καταγραφή ψηφιακά σε διανυσματικά αρχεία μορφής shp των χώρων: 1. των
α, β, γ, και δ της παρούσας παραγράφου και 2. των στοιχείων που περιγράφονται
στην παρ. 2 του άρθρου 5.
3. Το Παραδοτέο Π.1β συμπεριλαμβάνει την Διαδικασία Επιλογής Χωροθέτησης
Σημείων Επαναφόρτισης Η/Ο, Σενάρια Ανάπτυξης Δικτύου Σημείων Επαναφόρτισης Η/Ο
και Παρακολούθηση Κάλυψης Αναγκών Επαναφόρτισης Η/Ο, ως εξής:
A. ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΧΩΡΟΘΕΤΗΣΗΣ ΣΗΜΕΙΩΝ
ΕΠΑΝΑΦΟΡΤΙΣΗΣ Η/Ο: Αφορά στην επιλογή συγκεκριμένων σημείων για την τοποθέτηση
των σημείων επαναφόρτισης Η/Ο, με βάση τα κάτωθι:
Α.1. Τα σημεία επαναφόρτισης Η/Ο που θα προτείνονται θα πρέπει να
εξυπηρετούν στο σύνολό τους (συμπεριλαμβανομένων και των ήδη
υφιστάμενων/αναπτυσσόμενων σημείων) τις ανάγκες φόρτισης όλων των κατηγοριών
ηλεκτρικών οχημάτων για τα επόμενα πέντε (5) έτη. Στο Σ.Φ.Η.Ο. θα
συμπεριλαμβάνεται πρόταση για πρόγραμμα τμηματικής υλοποίησης των οριζόμενων
στο Σ.Φ.Η.Ο. σημείων επαναφόρτισης Η/Ο με στόχο την πλήρη υλοποίησή του εντός
τριών (3) ετών.
A.2. Ως προς τις αναγκαίες τεχνικές προδιαγραφές για
τη χωροθέτηση σημείων επαναφόρτισης Η/Ο, λαμβάνονται υπόψη (α) οι σχετικές
τεχνικές απαιτήσεις σύνδεσης των υποδομών επαναφόρτισης στο Ελληνικό Δίκτυο
Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας, για τις οποίες θα ζητείται η συνδρομή του
Δ.Ε.Δ.Δ.Η.Ε. ούτως ώστε να προκύπτουν δεδομένα κατασκευής αναγκαίων έργων
σύνδεσης και το σχετικό κόστος τους, (β) τα γεωμετρικά δεδομένα της περιοχής
παρέμβασης (π.χ. πλάτος πεζοδρομίου), (γ) οι απαιτήσεις για οδική ασφάλεια
(ορατότητα από συμβολή οδών και εξόδους χώρων στάθμευσης), όπως προβλέπονται
στην κείμενη νομοθεσία.
A.3. Για την αξιολόγηση των δεδομένων που προκύπτουν
από την ανάλυση της υφιστάμενης κατάστασης και την επιλογή σημείων κατάλληλων
για τη χωροθέτηση θέσεων στάθμευσης και φόρτισης Η/Ο, ο Φορέας Εκπόνησης
πραγματοποιεί:
α) Ανάλυση SWOT (για την επιλογή των βέλτιστων σημείων για
τη χωροθέτηση σημείων επαναφόρτισης Η/Ο) στην οποία αξιοποιούνται και
αξιολογούνται τα δεδομένα του παραδοτέου Π.1α.
β) Καταγραφή προτάσεων αναπλάσεων σε μικρά οδικά τμήματα για χωροθέτηση
σημείων επαναφόρτισης Η/Ο.
γ) Σύνταξη επιμέρους προτάσεων για χωροθέτηση θέσεων στάθμευσης και
σημείων επαναφόρτισης Η/Ο που ανήκουν σε ειδικές κατηγορίες (ταξί, Λεωφορεία,
ΑμεΑ, οχήματα τροφοδοσίας, σε δημοτικά κτίρια/εγκαταστάσεις κ.τ.λ.) καθώς και
για χωροθέτηση χώρων στάθμευσης ηλεκτρικών ποδηλάτων.
B. ΣΕΝΑΡΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΦΟΡΤΙΣΗΣ
Η/Ο: Αφορά σε παρουσίαση εναλλακτικών σεναρίων χωροθέτησης σημείων
επαναφόρτισης Η/Ο με στόχο την δημιουργία ολοκληρωμένου δικτύου υποδομών
επαναφόρτισης Η/Ο για την περιοχή παρέμβασης.
α) Παρουσίαση εναλλακτικών σεναρίων χωροθέτησης σημείων επαναφόρτισης
Η/Ο και βαθμονόμησή τους που θα καταλήγουν στην βέλτιστη (με κριτήρια
οικονομικά, περιβαλλοντικά, κοινωνικά) προτεινόμενη λύση.
β) Χαρτογραφική παρουσίαση του συνόλου των εναλλακτικών σεναρίων και
χαρτογραφική παρουσίαση και τεκμηρίωση της βέλτιστης επιλογής.
γ) Επισημαίνεται ότι: 1. Για τη χωροθέτηση χώρων στάσης/στάθμευσης
(πιάτσες) Ε.Δ.Χ. - ΤΑΞΙ ηλεκτρικών οχημάτων με σημεία επαναφόρτισης Η/Ο
ακολουθούνται οι διατάξεις του άρθρου 18 του ν. 4710/2020 (Α' 142) και 2. Για
τη χωροθέτηση θέσεων στάθμευσης Η/Ο για ΑμεΑ ακολουθούνται οι διατάξεις του
άρθρου 19 του ν. 4710/2020 (Α' 142).
Γ. ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ
ΚΑΛΥΨΗΣ ΑΝΑΓΚΩΝ ΕΠΑΝΑΦΟΡΤΙΣΗΣ Η/Ο.
Ο Φορέας Εκπόνησης δημιουργεί ανοιχτό ψηφιακό αρχείο στο οποίο
συγκεντρώνονται και καταγράφονται όλα τα νέα στοιχεία που προκύπτουν από την
στιγμή της δημιουργίας του Σ.Φ.Η.Ο. και αφορούν στην παρακολούθηση της κάλυψης
των αναγκών επαναφόρτισης Η/Ο, στοιχεία τοπικού φορτίου από τον Δ.Ε.Δ.Δ.Η.Ε.,
νέες προτάσεις από την ΕΕ κ.λπ., τα οποία θα χρησιμοποιούνται σε επόμενη
αναθεώρηση/επικαιροποίηση του Σ.Φ.Η.Ο. με σκοπό να προτείνονται συμπληρώσεις
και αλλαγές των Σ.Φ.Η.Ο. (π.χ. νέες θέσεις τοποθέτησης σημείων επαναφόρτισης,
αλλαγή της θέσης τοποθετημένων σημείων επαναφόρτισης, αντικατάσταση σημείων
επαναφόρτισης κανονικής ισχύος με σημεία επαναφόρτισης υψηλής ισχύος Η/Ο
κ.λπ.).
’ρθρο
9
Στάδιο
2 «Συμμετοχικές διαδικασίες -Διαβούλευση»
1. Με το πέρας του Σταδίου 2, ο Φορέας Εκπόνησης, οφείλει να έχει
συντάξει το Παραδοτέο Π.2, στο οποίο θα παρουσιάζονται τα αποτελέσματα της
διαβούλευσης επί του επικρατέστερου σεναρίου και τυχόν διορθωτικές ενέργειες.
2. Ειδικότερα, ήδη πριν την έναρξη του Σταδίου 1, συντάσσεται από τον
Φορέα Εκπόνησης η μέθοδος διαβούλευσης και οι σχετικές συμμετοχικές διαδικασίες
και ορίζονται οι επαγγελματικοί, συλλογικοί και άλλοι φορείς που θα συμμετέχουν
στην διαδικασία καθ' όλη την διάρκεια της εκπόνησης του Σ.Φ.Η.Ο. Στην
διαβούλευση ενδείκνυται να συμμετέχουν και σχετικοί με την ηλεκτροκίνηση
φορείς, εμπειρογνώμονες και ειδικοί επιστήμονες. Η συμμετοχή των παραπάνω
φορέων δεν είναι δεσμευτική. Εν συνεχεία ο Φορέας Εκπόνησης δημοσιοποιεί τα
αποτελέσματα της διαβούλευσης, καταγράφει και αξιολογεί τα σχόλια και
πραγματοποιεί τυχόν διορθωτικές ενέργειες.
’ρθρο
10
Στάδιο
3 «Ολοκλήρωση Φακέλου -Εφαρμογή Σχεδίου»
Με το πέρας του Σταδίου 3, ο Φορέας Εκπόνησης οφείλει να έχει συντάξει
το Παραδοτέο Π.3, στο οποίο υποχρεωτικά θα παρουσιάζονται:
1. Ανάλυση κόστους - οφέλους και επιλογή μεθοδολογίας υλοποίησης του
οριζόμενου από το Σ.Φ.Η.Ο. δικτύου υποδομών επαναφόρτισης Η/Ο (π.χ. σύμβαση
παραχώρησης, σύμβαση προμήθειας).
2. Σχέδιο και χρονικός προγραμματισμός χωροθέτησης/αδειοδότησης σημείων
επαναφόρτισης Η/Ο.
3. Προδιαγραφές (τεχνικές, διαλειτουργικότητας, κ.λπ.) του προτεινόμενου
δικτύου υποδομών επαναφόρτισης Η/Ο.
4. Δυνατότητες χρηματοδότησης έργου.
5. Ανάπτυξη Πολιτικής Κινήτρων (σε τοπικό επίπεδο).
6. Ψηφιακά αρχεία με τα γεωχωρικά δεδομένα του Σ.Φ.Η.Ο.. Τα ψηφιακά
αρχεία θα αφορούν στην πρόταση χωροθέτησης όπου θα απεικονίζονται τα σημεία
επαναφόρτισης και των θέσεων στάθμευσης Η/Ο, με το σύνολο των απαραίτητων
θεματικών ιδιοτήτων τους (για παράδειγμα σε ότι αφορά στα σημεία επαναφόρτισης:
εάν πρόκειται για σημείο επαναφόρτισης κανονικής ή υψηλής ισχύος Η/Ο, αριθμός
ρευματοδοτών κ.ά.). Τα στοιχεία αυτά προορίζονται να τροφοδοτήσουν (α) βάσεις
δεδομένων, συμπεριλαμβανομένου του Μ.Υ.Φ.Α.Η. του ν. 4710/2020, και (β)
διαδικτυακές πλατφόρμες πληροφόρησης (π.χ. websites) για τους κατοίκους
και τους διερχόμενους από τα διοικητικά όρια του εκάστοτε Δήμου.
’ρθρο
11
Έγκριση
του Σ.Φ.Η.Ο.
1. Μετά την ολοκλήρωση του Σ.Φ.Η.Ο, ο Φορέας Εκπόνησης το προωθεί στην αρμόδια
Επιτροπή Ποιότητας Ζωής, προκειμένου να λάβει έγκριση, βάσει των διατάξεων του
παρόντος άρθρου.
2. Η έγκριση του Σ.Φ.Η.Ο. γίνεται με απόφαση της Επιτροπής Ποιότητας
Ζωής του επισπεύδοντος Δήμου/ Φορέα Εκπόνησης ή, εφόσον αυτή δεν υπάρχει, από
το κατά περίπτωση αρμόδιο όργανο του Φορέα Εκπόνησης. Στην περίπτωση που
σύνδεσμος δύο (2) ή περισσοτέρων Ο.Τ.Α. αποτελούν τον Φορέα Εκπόνησης ή Φορέας
Εκπόνησης είναι η Π.Ε.Δ. ή περισσότεροι Ο.Τ.Α. από κοινού βάσει προγραμματικής
σύμβασης, κατά τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 3 της παρούσας, απαιτείται
έκδοση απόφασης από όλες τις συναρμόδιες Επιτροπές Ποιότητας Ζωής των
συνεργαζόμενων Δήμων.
3. Μετά την έγκριση του Σ.Φ.Η.Ο. από τον αρμόδιο Φορέα Εκπόνησης,
αντίγραφό του, συνοδευόμενο από τον ολοκληρωμένο φάκελο Σ.Φ.Η.Ο., με τα
περιεχόμενα του άρθρου 7 της παρούσης, αποστέλλεται στο Αυτοτελές Τμήμα
Ηλεκτροκίνησης του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, το οποίο
παρακολουθεί την εφαρμογή του Σ.Φ.Η.Ο., βάσει των διατάξεων των άρθρων 17 και
40 του ν. 4710/2020.
Στο Αυτοτελές Τμήμα Ηλεκτροκίνησης του Υπουργείου Περιβάλλοντος και
Ενέργειας διατηρείται ψηφιακή βάση δεδομένων για τα εγκεκριμένα Σ.Φ.Η.Ο..
4. Το εγκεκριμένο Σ.Φ.Η.Ο. κοινοποιείται στον Δ.Ε.Δ.Δ.Η.Ε.. και ο
Δ.Ε.Δ.Δ.Η.Ε. αποστέλλει τυχόν παρατηρήσεις επί των θέσεων των σημείων
επαναφόρτισης και των σχετικών απαιτήσεων του δικτύου, όπως αυτά καταγράφονται
στο Σ.Φ.Η.Ο. πριν την υλοποίηση των περιεχομένων αυτού.
’ρθρο
12
Υλοποίηση
των εγκεκριμένων Σ.Φ.Η.Ο.
1. Ο Φορέας Εκπόνησης μετά την έγκριση του Σ.Φ.Η.Ο. μεριμνά για την
υλοποίησή του. Η υλοποίηση των απαιτούμενων επεμβάσεων για την εγκατάσταση των
σημείων επαναφόρτισης Η/Ο που προβλέπει το Σ.Φ.Η.Ο. πραγματοποιείται βάσει της
μεθοδολογίας υλοποίησης του έργου που συμπεριλαμβάνεται στον φάκελο Σ.Φ.Η.Ο.
και για την αδειοδότησή τους εφαρμόζεται η ισχύουσα νομοθεσία.
2. Οι θέσεις στάθμευσης που εξοπλίζονται με σημεία επαναφόρτισης Η/Ο
σημαίνονται με τη ρυθμιστική πινακίδα Ρ-40 με την ένδειξη «Απαγορεύονται η
στάση και η στάθμευση», σε συνδυασμό με την πρόσθετη πινακίδα Πρ-19β με την
ένδειξη «Εξαιρούνται τα Ηλεκτροκίνητα Οχήματα», σύμφωνα με το άρθρο 4 του
Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (Κ.Ο.Κ.) (ν. 2696/1999, Α' 57).
3. Οι θέσεις στάθμευσης Η/Ο σημαίνονται με την πινακίδα Ρ-35α με την ένδειξη
«Θέση/Σημείο Επαναφόρτισης Ηλεκτροκίνητου Οχήματος». Προκειμένου να σημανθεί ο
χώρος στάθμευσης Η/Ο, μπορεί να χρησιμοποιηθεί και η ρυθμιστική πινακίδα Ρ-70
με την ένδειξη «Χώρος στάθμευσης ορισμένης κατηγορίας οχημάτων», σε συνδυασμό
με την πρόσθετη πινακίδα Πρ-19α με την ένδειξη «Ηλεκτροκίνητα Οχήματα».
4. Η ανωτέρω σήμανση συμπληρώνει τις απαιτούμενες πινακίδες καθώς και
την οριζόντια σήμανση των ειδικών θέσεων (π.χ. θέσεις στάθμευσης ΑμεΑ, πιάτσες
ταξί κ.λπ.) βάσει της κείμενης νομοθεσίας.
’ρθρο
13
Χρηματοδότηση
των Σ.Φ.Η.Ο.
1. Η εκπόνηση των Σ.Φ.Η.Ο. δύναται να χρηματοδοτείται από πόρους του
Πράσινου Ταμείου, βάσει των διατάξεων του άρθρου 17 του ν. 4710/2020.
2. Σε περίπτωση ανάθεσης της εκπόνησης της υπηρεσίας των Σ.Φ.Η.Ο. σε
εξωτερικό συνεργάτη (ανάδοχο) η ενδεικτική εκτίμηση της αμοιβής/προϋπολογισμός
διαδικασίας ανάθεσης προσδιορίζεται αναλυτικά αναλογικά με τον πληθυσμό του
Δήμου ως εξής:
α. για Δήμους με πληθυσμό έως 2.000 κατοίκους προτείνεται:
i. έως 1.000 κατοίκους = 10.000ΕΥΡΩ πλέον Φ.Π.Α.
ii. από 1.000 έως 2.000 κατοίκους = 20.000ΕΥΡΩ πλέον Φ.Π.Α.
β. για Δήμους με πληθυσμό από 2.000 κατοίκους και πάνω, για τον
υπολογισμό της αμοιβής εφαρμόζεται ο μαθηματικός τύπος Α = 20.000ΕΥΡΩ +
κ*40.000ΕΥΡΩ, όπου η τιμή Α είναι η μέγιστη αμοιβή του Αναδόχου, ενώ ο
συντελεστής Κ καθορίζεται με πληθυσμιακά κριτήρια βάσει του Πίνακα 1:
Πίνακας 1
Πληθυσμός |
Τιμή Κ |
Από 2.000 - 10.000 |
0.1 |
Από 10.001 - 30.000 |
0.3 |
Από 30.001 - 50.000 |
0.5 |
Από 50.001 - 100.000 |
0.7 |
>100.000 |
1 |
3. Σε περίπτωση σύνταξης Σ.Φ.Η.Ο. Μητροπολιτικών Περιοχών ή/και για την
σύνταξη Σ.Φ.Η.Ο. με συμμετοχή δύο (2) Ο.Τ.Α. και άνω, ο συντελεστής Κ
προσαυξάνεται κατά 50%. Σε κάθε περίπτωση η μέγιστη τιμή του Α προτείνεται να
μην υπερβαίνει τις 60.000ΕΥΡΩ (μη συνυπολογιζόμενου Φ.Π.Α.).
’ρθρο
14
Αναθεώρηση
και επικαιροποίηση του Σ.Φ.Η.Ο.
Το Σ.Φ.Η.Ο. αναθεωρείται τακτικά, κατ' ελάχιστον ανά πέντε (5) έτη, και
εκτάκτως, εφόσον κρίνεται σκόπιμο από τα πορίσματα των εκθέσεων προόδου ή λόγω
νέων δεδομένων ή αναγκών.
’ρθρο
15
Ένταξη
των Σ.Φ.Η.Ο. στα Σ.Β.Α.Κ.
1. Η προώθηση της ηλεκτροκίνησης αποτελεί άξονα προτεραιότητας για τα
υπό εκπόνηση Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (Σ.Β.Α.Κ.) των ΟΤΑ α'
βαθμού, τις Ολοκληρωμένες Χωρικές Επενδύσεις - Ο.Χ.Ε., τα σχέδια για Βιώσιμη
Αστική Ανάπτυξη - Β.Α.Α., καθώς και τις ευρύτερες μελέτες και προγράμματα
αστικών αναπλάσεων ή άλλου είδους αναπτυξιακά σχέδια.
2. Το εγκεκριμένο Σ.Φ.Η.Ο. μπορεί να ενταχθεί στο πρόγραμμα δράσεων σε
νέο ή υπό εκπόνηση Σ.Β.Α.Κ. ή Ο.Χ.Ε. ή Β.Α.Α. κ.ο.κ. του οικείου ΟΤΑ α' βαθμού.
Σε περίπτωση Σ.Β.Α.Κ. ή άλλου σχεδίου που έχει ολοκληρωθεί ή/και εγκριθεί, το
εγκεκριμένο Σ.Φ.Η.Ο. εντάσσεται στις δράσεις υλοποίησης του Σ.Β.Α.Κ. (ή άλλου
σχεδίου) σε επόμενη αναθεώρησή του.
’ρθρο
16
Έναρξη
Ισχύος - Δημοσίευση
H ισχύς της παρούσας αρχίζει από τη δημοσίευσή της
στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.