ΥΠΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ 88264/Θ2/ΦΕΚ Β 2122/6.6.2019

 

Προσαρμογή των διατάξεων που διέπουν τα προσόντα, τα κριτήρια και τη διαδικασία επιλογής Διευθυντών/ντριών και Υποδιευθυντών/ντριών των Σχολείων της δημόσιας δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του Κεφαλαίου Γ' του Μέρους Α' του ν. 4547/2018 (ΦΕΚ 102 Α) στις ιδιαίτερες συνθήκες των λειτουργούντων υπό ενιαία διεύθυνση Εκκλησιαστικών Γυμνασίων και Γενικών Εκκλησιαστικών Λυκείων και των Γενικών Εκκλησιαστικών Λυκείων της Δευτεροβάθμιας Εκκλησιαστικής Εκπαίδευσης για την επιλογή των Διευθυντών/ντριών και Υποδιευθυντών/ντριών αυτών.

 

Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

 

   Έχοντας υπόψη:

 

   1. Τις διατάξεις:

   α) Του Κεφαλαίου Γ' του Μέρους Α' του ν. 4547/2018 (ΦΕΚ 102 Α') «Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις» σε συνδυασμό με την αριθ. Φ.361.22/41/159789/Ε3 απόφαση Υπουργού Παιδείας (ΦΕΚ Β' 4424/5-10-2018) «Ρύθμιση θεμάτων σχετικών με τη διαδικασία επιλογής και τοποθέτησης των Διευθυντών Σχολικών Μονάδων και Εργαστηριακών Κέντρων...» και την αριθμ. Φ.361.22/39/159796/Ε3 (ΦΕΚ Β' 4412/ 3-10-2018) «Καθορισμός των προθεσμιών και της διαδικασίας υποβολής αιτήσεων καθώς και κάθε άλλου θέματος σχετικού με τη διαδικασία επιλογής και τοποθέτησης των υποδιευθυντών σχολικών μονάδων και Εργαστηριακών Κέντρων, καθώς και των υπευθύνων τομέων Εργαστηριακών Κέντρων»,

   β) της παρ. 8 του άρθρου 23 του ν. 3432/2006 (ΦΕΚ 14 Α') «Δομή και Λειτουργία της Εκκλησιαστικής Εκπαίδευσης», όπως αντικαταστάθηκε με την παρ. 3 του άρθρου 39 του ν. 3848/2010 «Αναβάθμιση του ρόλου του εκπαιδευτικού - καθιέρωση κανόνων αξιολόγησης και αξιοκρατίας στην εκπαίδευση και λοιπές διατάξεις» (ΦΕΚ 71/Α'),

   γ) της αριθ. 26141/Α2/03-3-2011 απόφασης Υπουργού Παιδείας «Ανακατανομή των οργανικών θέσεων του εκπαιδευτικού προσωπικού της Δευτεροβάθμιας Εκκλησιαστικής Εκπαίδευσης και καθορισμός της οργανικότητας των σχολικών μονάδων αυτής» (ΦΕΚ 561 Β').

 

   2. Το π.δ. 70/2015 (ΦΕΚ 114 Α') «Ανασύσταση των Υπουργείων...».

 

   3. Το π.δ. 125/2016 (ΦΕΚ 210 Α') «Διορισμός Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών».

 

   4. Το π.δ. 18/2018 «Οργανισμός Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων» (ΦΕΚ Α' 31).

 

   5. Το γεγονός ότι από την έκδοση της απόφασης αυτής δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του Κρατικού Προϋπολογισμού, αποφασίζουμε:

 

’ρθρο 1

Γενικές διατάξεις

 

   1. Η επιλογή των Διευθυντών/ντριών και Υποδιευθυντών/ντριών στα λειτουργούντα υπό ενιαία διεύθυνση Εκκλησιαστικά Γυμνάσια και Γενικά Εκκλησιαστικά Λύκεια καθώς και τα Γενικά Εκκλησιαστικά Λύκεια της Δευτεροβάθμιας Εκκλησιαστικής Εκπαίδευσης, ιδίως ως προς τα απαιτούμενα προσόντα, τα κριτήρια, τη διαδικασία κατάρτισης πινάκων επιλογής ή επιλογής κατόπιν υποβολής προτάσεων, κατά περίπτωση, γίνεται σύμφωνα με τις σχετικές διατάξεις του ν.4547/2018 (ΦΕΚ 102 Α'/12-06-2018), όπως κάθε φορά ισχύουν, και την προσαρμογή τους στις ιδιαίτερες συνθήκες λειτουργίας των Σχολείων αυτών, σύμφωνα με τις ρυθμίσεις της παρούσας απόφασης.

 

   2. Αρμόδιο όργανο, για την κατάρτιση πινάκων επιλογής υποψηφίων Διευθυντών/ντριών ανά Εκκλησιαστικό Σχολείο και την επιλογή αυτών, καθώς και για την επιλογή Υποδιευθυντών/ντριών κατόπιν πρότασης του οικείου Συλλόγου διδασκόντων είναι το Υπηρεσιακό Συμβούλιο Δευτεροβάθμιας Εκκλησιαστικής Εκπαίδευσης με τη διευρυμένη του επταμελή σύνθεση, σύμφωνα με το άρθρο 23 παρ. 8 του ν. 3432/2006, όπως αντικαταστάθηκε και ισχύει, αναφερόμενο στο εξής ως «Συμβούλιο Επιλογής».

 

   3. Όπου στις διατάξεις της απόφασης αυτής γίνεται αναφορά σε Εκκλησιαστικά Σχολεία νοούνται, από κοινού ή/και διαζευκτικά, αφενός, τα λειτουργούντα υπό ενιαία διεύθυνση Εκκλησιαστικά Γυμνάσια και Γενικά Εκκλησιαστικά Λύκεια, αφετέρου, τα Γενικά Εκκλησιαστικά Λύκεια της Δευτεροβάθμιας Εκκλησιαστικής Εκπαίδευσης.

 

’ρθρο 2

Προϋποθέσεις επιλογής Διευθυντών/ντριών και Υποδιευθυντών/ντριών

 

   Προϋπόθεση για την επιλογή σε θέση Διευθυντή/ντριας και Υποδιευθυντή/ντριας είναι η κατοχή του βαθμού Α' και η πιστοποιημένη γνώση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.) Α' Επιπέδου, η οποία τεκμαίρεται για τους εκπαιδευτικούς του κλάδου ΠΕ86. Η γνώση Τ.Π.Ε. Α' Επιπέδου αποδεικνύεται με τη σχετική πιστοποίηση ή σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 6 του άρθρου 26 του π.δ. 50/2001 (ΦΕΚ 39 Α') για την απόδειξη της γνώσης χειρισμού Ηλεκτρονικού Υπολογιστή (Η/Υ).

 

   1. Ως Διευθυντές των Εκκλησιαστικών Σχολείων επιλέγονται μόνιμοι εκπαιδευτικοί της Δευτεροβάθμιας Εκκλησιαστικής Εκπαίδευσης καθώς και της Γενικής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης των κλάδων της αριθ. 26141/ Α2/03-3-2011 (ΦΕΚ 561 Β') απόφασης Υπουργού Παιδείας, με δεκαετή (10) τουλάχιστον εκπαιδευτική υπηρεσία, οι οποίοι έχουν ασκήσει διδακτικά καθήκοντα για οκτώ (8) τουλάχιστον έτη στη Δευτεροβάθμια Εκκλησιαστική, ή και την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Από τα ανωτέρω οκτώ (8) έτη άσκησης διδακτικών καθηκόντων, τρία (3) τουλάχιστον θα πρέπει να έχουν διανυθεί σε Σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκκλησιαστικής Εκπαίδευσης με τη συμπλήρωση τουλάχιστον του 50% του υποχρεωτικού τους ωραρίου. Αν δεν πληρούται η προϋπόθεση της οκταετούς διδακτικής υπηρεσίας, υποψήφιοι μπορεί να είναι και εκπαιδευτικοί με μικρότερο χρόνο υπηρεσίας, απαραιτήτως με τρία (3) τουλάχιστον διδακτικά έτη σε Σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκκλησιαστικής Εκπαίδευσης.

 

   2. α) Ως Υποδιευθυντές των Εκκλησιαστικών Σχολείων επιλέγονται εκπαιδευτικοί της Δευτεροβάθμιας Εκκλησιαστικής Εκπαίδευσης όλων των κλάδων της αριθ. 26141/ Α2/03-3-2011 (ΦΕΚ 561 Β') απόφασης Υπουργού Παιδείας, με οκταετή (8) τουλάχιστον διδακτική υπηρεσία, στο Εκκλησιαστικό Σχολείο της οργανικής τους θέσης. Αν στο συγκεκριμένο Εκκλησιαστικό Σχολείο δεν πληρούται η προϋπόθεση της οκταετούς διδακτικής υπηρεσίας, υποψήφιοι μπορεί να είναι και εκπαιδευτικοί με μικρότερο χρόνο υπηρεσίας ή χωρίς πιστοποιημένη γνώση Τ.Π.Ε. Α' Επιπέδου.

   β) Για την, ανά Εκκλησιαστικό Σχολείο, εκκίνηση της διαδικασίας επιλογής Υποδιευθυντών/ντριών ορίζεται ως προϋπόθεση, για, μεν, τα υπό ενιαία διεύθυνση λειτουργούντα Εκκλησιαστικά Γυμνάσια και Γενικά Εκκλησιαστικά Λύκεια η εγγραφή σε αυτά τουλάχιστον διακοσίων (200) μαθητών/τριών, για, δε, τα Γενικά Εκκλησιαστικά Λύκεια η εγγραφή σε αυτά τουλάχιστον εκατό (100). Αν κατά τη διάρκεια της προκηρυχθείσας θητείας των Υποδιευθυντών/ντριών ο αριθμός των μαθητών της σχολικής μονάδας, όπως διαμορφώνεται μέσα στο μήνα Σεπτέμβριο δεν δικαιολογεί τον ορισμό Υποδιευθυντή/ντριας, σύμφωνα με το προηγούμενο εδάφιο, με απόφαση της Διεύθυνσης Θρησκευτικής Εκπαίδευσης και Διαθρησκευτικών Σχέσεων αναστέλλεται η άσκηση των καθηκόντων του Υποδιευθυντή/ντριας.

 

   3. Ως εκπαιδευτική υπηρεσία για την επιλογή εκπαιδευτικών σε θέση Διευθυντή/ντριας, ορίζονται:

   α) η υπηρεσία στη δημόσια και την ιδιωτική εκπαίδευση,

   β) η προϋπηρεσία με την ιδιότητα του προσωρινού αναπληρωτή ή ωρομισθίου, η οποία υπολογίζεται με αναγωγή στο υποχρεωτικό εβδομαδιαίο ωράριο με ανάλογη εφαρμογή της περίπτωσης α' της παρ. 4 του άρθρου 11 του ν. 4354/2015 (Α' 176), και

   γ) η προϋπηρεσία που αναγνωρίζεται ως εκπαιδευτική σύμφωνα με την παρ. 5 του άρθρου 23 του ν. 3699/2008.

 

   4. Ως διδακτική υπηρεσία για την επιλογή εκπαιδευτικών σε θέση Διευθυντή/ντριας και Υποδιευθυντή/ντριας Εκκλησιαστικού Σχολείου, λογίζονται:

   α) η άσκηση διδακτικών καθηκόντων σε σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, σε Εργαστηριακά Κέντρα (Ε.Κ.), καθώς και στις Δομές Υποδοχής για την Εκπαίδευση Προσφύγων (Δ.Υ.Ε.Π.) που λειτουργούν στις μονάδες αυτές ή ως παραρτήματά τους,

   β) οι άδειες κύησης, λοχείας και ανατροφής τέκνου,

   γ) η άσκηση διδακτικών καθηκόντων σε Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας (Σ.Δ.Ε.), σε Δημόσια Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης (Δ.Ι.Ε.Κ.) και σε Σχολές Επαγγελματικής Κατάρτισης (Σ.Ε.Κ.),

   δ) η άσκηση διδακτικού έργου σε Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Α.Ε.Ι.), σύμφωνα με το πρόγραμμα σπουδών για χρονικό διάστημα έξι (6) τουλάχιστον μηνών,

   ε) η υπηρεσία με την ιδιότητα του Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου ή του Σχολικού Συμβούλου ή του προϊσταμένου Τμήματος Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης, του προϊσταμένου Τμήματος Εκπαιδευτικών Θεμάτων Διεύθυνσης Εκπαίδευσης, του Προϊσταμένου ή του μέλους του εκπαιδευτικού προσωπικού ή του Ε.Ε.Π. Κέντρου Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (Κ.Ε.Σ.Υ.) ή Κέντρου Διαφοροδιάγνωσης, Διάγνωσης και Υποστήριξης Ειδικών Εκπαιδευτικών Αναγκών (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) ή Κέντρου Διάγνωσης, Αξιολόγησης και Υποστήριξης (Κ.Δ.Α.Υ.), του προϊσταμένου ή του μέλους της Παιδαγωγικής Ομάδας Κέντρου Εκπαίδευσης για την Αειφορία (Κ.Ε.Α.), του υπευθύνου Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών ή Φυσικής Αγωγής και Σχολικού Αθλητισμού, του υπευθύνου περιβαλλοντικής εκπαίδευσης ή αγωγής υγείας ή πολιτιστικών θεμάτων ή σχολικών δραστηριοτήτων σε Διεύθυνση Εκπαίδευσης, του υπευθύνου ή του αποσπασμένου εκπαιδευτικού σε Εργαστηριακό Κέντρο Φυσικών Επιστημών (Ε.Κ.Φ.Ε.), Κέντρο Συμβουλευτικής και Προσανατολισμού (ΚΕ.ΣΥ.Π.), σε Γραφείο Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού (ΓΡΑ.Σ.Ε.Π.), σε Γραφείο Συμβουλευτικής (ΓΡΑ.ΣΥ.), σε Κέντρο Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών (ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ.), σε Συμβουλευτικό Σταθμό Νέων (Σ.Σ.Ν.) και σε Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (Κ.Π.Ε.), του Συντονιστή Εκπαίδευσης Προσφύγων (Σ.Ε.Π.), καθώς και του υπευθύνου σχολικών βιβλιοθηκών, οι οποίες λειτούργησαν στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Αρχική Επαγγελματική Κατάρτιση» (Ε.Π.Ε.Α.Ε.Κ.).

 

   5. Δεν επιλέγεται ως Διευθυντής/ντρια ή Υποδιευθυντής/ντρια Εκκλησιαστικού Σχολείου, εκπαιδευτικός:

   α) στον/στην οποίον/α, μετά την εξάντληση της πειθαρχικής διαδικασίας έχει επιβληθεί για πειθαρχικό παράπτωμα η ποινή της προσωρινής παύσης, σύμφωνα με όσα ορίζονται στο άρθρο 109 του Υπαλληλικού Κώδικα (ν. 3528/2007, Α' 26),

   β) του/της οποίου/οποίας τα πιστοποιητικά των τυπικών προσόντων, που προσκομίζονται κατά τη διαδικασία επιλογής είναι πλαστά ή υποβάλλει στη διαδικασία αυτή αναληθείς δηλώσεις,

   γ) ο/η οποίος/α έχει απαλλαγεί από τα καθήκοντά του/ της για σοβαρό λόγο αναγόμενο σε πλημμελή άσκηση των υπηρεσιακών του καθηκόντων, ύστερα από προηγούμενη κλήση ενώπιον του αρμοδίου οργάνου ή έχει βαθμολογηθεί ως ανεπαρκές ή ακατάλληλο στέλεχος, σύμφωνα με τις παρ. 9 και 10 του άρθρου 40 του ν. 4547/2018 (ΦΕΚ 102 Α').

 

   6. Εκπαιδευτικοί, οι οποίοι αποχωρούν υποχρεωτικά από την υπηρεσία λόγω συνταξιοδότησης εντός ενός (1) έτους από την ημερομηνία λήξης της προθεσμίας υποβολής των υποψηφιοτήτων δεν επιτρέπεται να υποβάλουν αίτηση υποψηφιότητας για θέση Διευθυντή/ντριας ή Υποδιευθυντή/ντριας Εκκλησιαστικού Σχολείου.

 

   7. Οι προϋποθέσεις και τα κριτήρια επιλογής πρέπει να συντρέχουν κατά τη λήξη της προθεσμίας υποβολής των αιτήσεων υποψηφιοτήτων. Τα κωλύματα επιλογής της παραγράφου 5 δεν πρέπει να συντρέχουν τόσο κατά το χρόνο λήξης της προθεσμίας υποβολής της αίτησης υποψηφιότητας όσο και κατά το χρόνο τοποθέτησης από το αρμόδιο όργανο.

 

’ρθρο 3

Κριτήρια επιλογής

 

   1. Ως κριτήρια επιλογής Διευθυντών/ντριών ορίζονται τα κάτωθι:

   α) επιστημονική συγκρότηση,

   β) διδακτική και διοικητική εμπειρία,

   γ) προσωπικότητα και γενική συγκρότηση.

 

   2. Για τους Υποδιευθυντές/ντριες τα κριτήρια επιλογής είναι τα εξής: η προσωπικότητα και η γενική συγκρότηση του/της υποψηφίου/ας, η επιστημονική του/της συγκρότηση, η διοικητική και διδακτική του/της εμπειρία, η ικανότητά του/της να αναλαμβάνει πρωτοβουλίες, να επιδεικνύει συνεργατικότητα και να επιλύει προβλήματα, ιδίως διδακτικά, διοικητικά, οργανωτικά και λειτουργικά, η συνεισφορά του/της στη δημιουργία κατάλληλου παιδαγωγικού κλίματος, η συμμετοχή του/της στο σχεδιασμό και την υλοποίηση δράσεων, καθώς και οι ικανότητες διοίκησης ή και οργάνωσης εκπαιδευτικών ή παιδαγωγικών δράσεων.

 

’ρθρο 4

Αποτίμηση κριτηρίων Διευθυντών/ντριών

 

   1. Οι υποψήφιοι/ες Διευθυντές/ντριες Εκκλησιαστικών Σχολείων κατατάσσονται στον ανά Εκκλησιαστικό Σχολείο σχετικό πίνακα με βάση το άθροισμα των μονάδων, τις οποίες συγκεντρώνουν κατά την αποτίμηση των παραπάνω κριτηρίων, σύμφωνα με τα επόμενα άρθρα.

 

   Για την κατάταξη των ως άνω υποψηφίων το μέγιστο δυνατό σύνολο μονάδων ανέρχεται σε σαράντα πέντε (45) κατ' ανώτατο όριο μονάδες, σύμφωνα με τις επόμενες παραγράφους.

 

   2. Το κριτήριο της επιστημονικής συγκρότησης αξιολογείται με δεκαεπτά (17) κατ' ανώτατο όριο μονάδες, οι οποίες κατανέμονται ως εξής:

   α) Τίτλοι σπουδών: 9 μονάδες κατ' ανώτατο όριο, οι οποίες κατανέμονται ως εξής:

   αα) διδακτορικό δίπλωμα: 6 μονάδες,

   ββ) μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών: 4 μονάδες,

   γγ) τίτλος διδασκαλείου εκπαίδευσης: 3 μονάδες,

   δδ) δεύτερο πτυχίο Α.Ε.Ι.: 3 μονάδες,

   εε) δεύτερος μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών: 2 μονάδες.

   Η σωρευτική κατοχή τίτλων σπουδών των υποπεριπτώσεων ββ' έως και εε' αξιολογείται με 7 κατ' ανώτατο όριο μονάδες.

   Τίτλος σπουδών που αποτέλεσε προσόν διορισμού δεν μοριοδοτείται. Σε περίπτωση μετάταξης δεν μοριοδοτείται ο τίτλος σπουδών που αποτέλεσε προσόν για τη μετάταξη και μοριοδοτείται ο τίτλος που αποτέλεσε προσόν του αρχικού διορισμού. Όλοι οι τίτλοι σπουδών, εφόσον προέρχονται από ιδρύματα ανώτατης εκπαίδευσης της αλλοδαπής, πρέπει να είναι αναγνωρισμένοι από το Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π./ΔΙ.Κ.Α.Τ.Σ.Α. ή το Ινστιτούτο Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Ι.Τ.Ε.).

 

   β) Γνώση Τ.Π.Ε. B' Επιπέδου: 1 μονάδα.

 

   γ) Γνώση ξένων γλωσσών: 1,50 κατ' ανώτατο όριο μονάδες, οι οποίες κατανέμονται ως εξής:

   αα) πιστοποιημένη γνώση μίας ξένης γλώσσας με τίτλο επιπέδου Β2: 0,80 μονάδες,

   ββ) πιστοποιημένη γνώση δεύτερης ξένης γλώσσας με τίτλο επιπέδου Β2: 0,40 μονάδες,

   γγ) πιστοποιημένη γνώση μίας ξένης γλώσσας με τίτλο επιπέδου ανώτερου του Β2: 1 μονάδα,

   δδ) πιστοποιημένη γνώση δεύτερης ξένης γλώσσας με τίτλο επιπέδου ανώτερου του Β2: 0,50 μονάδες.

 

   Αν ο υποψήφιος κατέχει αποδεικτικά γνώσης της ίδιας γλώσσας διαφορετικού επιπέδου, μοριοδοτείται μόνο το ανώτερο.

 

   Η γνώση ξένης γλώσσας αποδεικνύεται σύμφωνα με το άρθρο 28 του π.δ. 50/2001.

 

   Η γνώση της ξένης γλώσσας, η οποία που αποτέλεσε προσόν διορισμού για τους εκπαιδευτικούς των κλάδων ΠΕ05 και ΠΕ06, δεν λαμβάνεται υπόψη για την εφαρμογή της παρούσας περίπτωσης και δεν μοριοδοτείται.

 

   δ) Επιμόρφωση: 1 κατ' ανώτατο όριο μονάδα, η οποία κατανέμεται ως εξής:

   αα) βεβαίωση ή πιστοποιητικό ετήσιας επιμόρφωσης Σχολής Επιμόρφωσης Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (Σ.Ε.Λ.Μ.Ε.), Σχολής Επιμόρφωσης Λειτουργών Δημοτικής Εκπαίδευσης (Σ.Ε.Λ.Δ.Ε.), Ανώτατης Σχολής Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.) ή Σχολής Εκπαιδευτικών Λειτουργών Επαγγελματικής και Τεχνικής Εκπαίδευσης (Σ.Ε.Λ.Ε.Τ.Ε.): 0,5 μονάδες,

   ββ) βεβαίωση ή πιστοποιητικό ετήσιας επιμόρφωσης Α.Ε.Ι. διάρκειας τριακοσίων (300) τουλάχιστον ωρών ή και εννεάμηνης διάρκειας: 0,5 μονάδες,

   γγ) βεβαίωση παρακολούθησης πιστοποιημένων επιμορφωτικών προγραμμάτων του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, του Ι.Ε.Π., του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου ή του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Κ.Δ.Δ.Α.): 0,1 μονάδες ανά δέκα (10) ώρες και έως 0,5 μονάδες.

   Οι βεβαιώσεις και τα πιστοποιητικά της παρούσας περίπτωσης αξιολογούνται, εφόσον δεν ήταν αναγκαίο προσόν για το διορισμό.

 

   ε) Διδακτικό - επιμορφωτικό έργο: 1 κατ' ανώτατο όριο μονάδα, η οποία κατανέμεται ως εξής:

   αα) αυτοδύναμο διδακτικό έργο σε Α.Ε.Ι ή στη Σ.Ε.Λ.Ε.Τ.Ε.: 0,5 μονάδες ανά εξάμηνο,

   ββ) συμμετοχή ως επιμορφωτής σε επιμορφωτικά προγράμματα του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, του Ι.Ε.Π. ή του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου: 0,1 μονάδες ανά δέκα (10) ώρες.

 

   στ) Συμμετοχή σε ερευνητικά προγράμματα, την ευθύνη υλοποίησης των οποίων έχουν νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου (Ν.Π.Δ.Δ.): 0,5 μονάδες για κάθε εξάμηνο συμμετοχής και έως 1 μονάδα.

 

   ζ) Συγγραφικό έργο και εισηγήσεις σε συνέδρια: 2,5 μονάδες κατ' ανώτατο όριο, οι οποίες κατανέμονται ως εξής:

   αα) συγγραφή σχολικών εγχειριδίων ή βιβλίων που έχουν εκδοθεί με ISBN: 0,5 μονάδες για κάθε εγχειρίδιο και έως 1 κατ' ανώτατο όριο μονάδα. Στην περίπτωση ομαδικής συγγραφής λαμβάνεται το ήμισυ της μοριοδότησης,

   ββ) δημοσίευση άρθρων σε επιστημονικά περιοδικά: 0,25 μονάδες για κάθε άρθρο και έως 1 κατ' ανώτατο όριο μονάδα. Στην περίπτωση ομαδικής συγγραφής λαμβάνεται το ήμισυ της μοριοδότησης,

   γγ) εισηγήσεις σε πρακτικά συνεδρίων που οργανώνονται από το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Α.Ε.Ι. ή άλλους εποπτευόμενους από το Υπουργείο αυτό φορείς ή επιστημονικούς φορείς ή επιστημονικά περιοδικά με κριτές: 0,2 μονάδες για κάθε εισήγηση και έως 1 κατ' ανώτατο όριο μονάδα. Στην περίπτωση ομαδικής εισήγησης λαμβάνεται το ήμισυ της μοριοδότησης,

   δδ) συμμετοχή σε ομάδα σύνταξης Αναλυτικού Προγράμματος Σπουδών - Διαθεματικού Ενιαίου Πλαισίου Προγραμμάτων Σπουδών (Α.Π.Σ. - Δ.Ε.Π.Π.Σ.) ή αναμόρφωσης - εξορθολογισμού Προγραμμάτων Σπουδών και διδακτικής ύλης του Ι.Ε.Π. ή του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου (Π.Ι.): 0,25 μονάδες ανά πρόγραμμα και έως 0,5 κατ' ανώτατο όριο μονάδες.

 

   3. Το κριτήριο της διοικητικής και διδακτικής εμπειρίας αξιολογείται με 14 κατ' ανώτατο όριο μονάδες, οι οποίες κατανέμονται ως εξής:

   α) Διοικητική εμπειρία: 4 κατ' ανώτατο όριο μονάδες, οι οποίες κατανέμονται ως εξής:

   αα) άσκηση καθηκόντων Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης, Διευθυντή Εκπαίδευσης, Προϊσταμένου Διεύθυνσης του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Συντονιστή Εκπαίδευσης, Συμβούλου Α' του Ι.Ε.Π. ή Παρέδρου επί θητεία του Π.Ι.: 1 μονάδα ανά έτος και έως 3 κατ' ανώτατο όριο μονάδες,

   ββ) άσκηση καθηκόντων Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου ή Σχολικού Συμβούλου, Συμβούλου Β' ή Προϊσταμένου Διεύθυνσης, Υποδιεύθυνσης ή Τμήματος του Ι.Ε.Π., Προϊσταμένου Τμήματος του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, περιλαμβανομένου του Τμήματος Εκπαιδευτικών Θεμάτων Διεύθυνσης Εκπαίδευσης, ή Γραφείου Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ή Κ.Ε.Σ.Υ. ή Κ.Δ.Α.Υ. ή ΚΕ.Δ.Δ.Υ. ή διευθυντή σχολικής μονάδας ή Ε.Κ. ή Δ.Ι.Ε.Κ. ή Σχολής Επαγγελματικής Κατάρτισης (Σ.Ε.Κ.) ή Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας (Σ.Δ.Ε.): 0,5 μονάδες ανά έτος και έως 2 κατ' ανώτατο όριο μονάδες,

   γγ) άσκηση καθηκόντων προϊσταμένου νηπιαγωγείου ή ολιγοθέσιου δημοτικού σχολείου, υποδιευθυντή σχολικής μονάδας ή Ε.Κ. ή Δ.Ι.Ε.Κ. ή Σ.Ε.Κ. ή Σ.Δ.Ε. ή υπευθύνου τομέα Ε.Κ., Προϊσταμένου Κ.Ε.Α. ή Υπευθύνου Λειτουργίας Κ.Π.Ε. ή Συντονιστή Εκπαίδευσης Προσφύγων: 0,3 μονάδες ανά έτος και έως 1,5 κατ' ανώτατο όριο μονάδες,

   δδ) άσκηση καθηκόντων υπευθύνου σχολικών δραστηριοτήτων, περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, αγωγής υγείας, πολιτιστικών θεμάτων, Σ.Σ.Ν., ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ., Ε.Κ.Φ.Ε., ΚΕ.ΣΥ.Π., ΓΡΑ.ΣΥ. ή ΓΡΑ.Σ.Ε.Π. ή άσκηση διοικητικών καθηκόντων με απόσπαση στην κεντρική ή σε περιφερειακή υπηρεσία του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων: 0,25 μονάδες ανά έτος και έως 1 κατ' ανώτατο όριο μονάδα.

 

   β) Διδακτική εμπειρία: 10 κατ' ανώτατο όριο μονάδες, οι οποίες κατανέμονται ως εξής:

   αα) άσκηση διδακτικών καθηκόντων σε σχολικές μονάδες, Ε.Κ., Σ.Δ.Ε. και δημόσια Ι.Ε.Κ., ως υπεύθυνοι ΓΡΑ.Σ.Ε.Π. και ΓΡΑ.ΣΥ.: 1 μονάδα για κάθε έτος πέραν των απαιτούμενων για τη θεμελίωση δικαιώματος υποβολής υποψηφιότητας,

   ββ) διδακτική υπηρεσία με την ιδιότητα του Σχολικού Συμβούλου ή Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου, του Προϊστάμενου Τμήματος Εκπαιδευτικών Θεμάτων, του υπευθύνου περιβαλλοντικής εκπαίδευσης ή αγωγής υγείας ή πολιτιστικών θεμάτων ή σχολικών δραστηριοτήτων, του υπεύθυνου και των αποσπασμένων εκπαιδευτικών σε ΚΕ.ΣΥ.Π., Ε.Κ.Φ.Ε., ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. και Σ.Σ.Ν., του υπευθύνου Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών ή Φυσικής Αγωγής και Σχολικού Αθλητισμού, του Συντονιστή Εκπαίδευσης Προσφύγων, του υπευθύνου σχολικών βιβλιοθηκών, οι οποίες είχαν λειτουργήσει στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Αρχική Επαγγελματική Κατάρτιση» (Ε.Π.Ε.Α.Ε.Κ.), καθώς και του Διευθυντή και Υποδιευθυντή Δ.Ι.Ε.Κ. ή Σ.Ε.Κ.: 1 μονάδα για κάθε έτος, πέραν των απαιτούμενων για τη θεμελίωση δικαιώματος υποβολής υποψηφιότητας, και έως 2 κατ' ανώτατο όριο μονάδες.

 

   Για την εφαρμογή της παρούσας παραγράφου, χρόνος διοικητικής ή διδακτικής εμπειρίας βραχύτερος του έτους μοριοδοτείται με το ένα τέταρτο (1/4) της αντίστοιχης ετήσιας μοριοδότησης για κάθε τρίμηνο. Χρόνος μικρότερος του τριμήνου δεν υπολογίζεται.

 

   4. Το κριτήριο της προσωπικότητας και της γενικής συγκρότησης αποτιμάται με 14 κατ' ανώτατο όριο μονάδες. Το κριτήριο αυτό αποτιμάται με προσωπική συνέντευξη των υποψηφίων ενώπιον του αρμόδιου Συμβουλίου Επιλογής, η οποία μαγνητοφωνείται για να διασφαλίζεται η διαφάνεια. Μέσω της συνέντευξης εκτιμώνται η παιδαγωγική και οργανωτική συγκρότηση, η συστηματική ενημέρωση στα εκπαιδευτικά ζητήματα, η επικοινωνιακή και εκφραστική ικανότητα, η εγκόλπωση των αξιών και στόχων που υπηρετεί η Εκκλησιαστική Εκπαίδευση, ενώ συνεκτιμώνται τα στοιχεία του υπηρεσιακού φακέλου, καθώς και τα στοιχεία του φακέλου υποψηφιότητας κάθε υποψηφίου/ας. Η συνέντευξη περιλαμβάνει παρουσίαση από τον/την υποψήφιο/α σχεδίου προβληματισμού και δράσης με αναφορά σε θέμα παιδαγωγικού ενδιαφέροντος και ερωτήσεις των μελών του αρμόδιου Συμβουλίου Επιλογής προς τον/την υποψήφιο/α. Για την αξιολόγηση χρησιμοποιείται τύπος συνέντευξης με τη χρήση έντυπων υποδειγμάτων που περιλαμβάνουν τα αξιολογούμενα στοιχεία και τη στάθμισή τους και υποχρεώνουν κάθε μέλος του Συμβουλίου να δώσει ξεχωριστή και αιτιολογημένη βαθμολογία.

 

   Στο σχετικό πρακτικό του Συμβουλίου Επιλογής αναφέρεται συνοπτικά το περιεχόμενο της συνέντευξης, με μνεία της παρουσίασης από τον/την υποψήφιο/α του σχεδίου προβληματισμού και δράσης, καθώς των ερωτήσεων που υποβλήθηκαν από τα μέλη του Συμβουλίου και των απαντήσεων που δόθηκαν από τον/την υποψήφιο/α. Περαιτέρω, στο πρακτικό καταγράφεται η βαθμολογία κάθε μέλους του Συμβουλίου και η αιτιολόγησή της, καθώς και η εξατομικευμένη κρίση του Συμβουλίου για την αξιολόγηση της προσωπικότητας και της γενικής συγκρότησης κάθε υποψηφίου/ας.

 

   5. Το Συμβούλιο Επιλογής μπορεί, με ομόφωνη και πλήρως αιτιολογημένη απόφαση, να αποκλείσει από την περαιτέρω διαδικασία υποψήφιο/α για τον/την οποίο/ ία διαπιστώνεται από τη συνέντευξη ότι δεν είναι κατάλληλος/η για την άσκηση των καθηκόντων του/της Διευθυντή/ντριας Εκκλησιαστικού Σχολείου.

 

’ρθρο 5

Διαδικασία επιλογής Υποδιευθυντών

 

   Οι Υποδιευθυντές/ντριες των Εκκλησιαστικών Σχολείων επιλέγονται από το αρμόδιο, σύμφωνα με την παράγραφο 2 του άρθρου 1, Συμβούλιο Επιλογής, ύστερα από πρόταση του οικείου συλλόγου διδασκόντων, η οποία διατυπώνεται σε συνεδρίαση, στην οποία δεν συμμετέχουν τα μέλη που κωλύονται σύμφωνα με το άρθρο 7 του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας (ν. 2690/1999, Α' 45), καθώς και οι αναπληρωτές ή ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί. Η πρόταση, μαζί με το πρακτικό του συλλόγου των διδασκόντων, διαβιβάζονται από τον Διευθυντή της σχολικής μονάδας στο αρμόδιο Συμβούλιο Επιλογής, το οποίο, ύστερα από έλεγχο της συνδρομής των προϋποθέσεων και της νομιμότητας της διαδικασίας διαμόρφωσης της πρότασης, προτείνει στο Γενικό Γραμματέα Θρησκευμάτων την τοποθέτηση των Υποδιευθυντών/ντριών. Αν ο σύλλογος διδασκόντων δεν διατυπώσει πρόταση για την επιλογή των Υποδιευθυντών σχολικών μονάδων, αποφασίζει σχετικά το αρμόδιο Συμβούλιο Επιλογής. Στην περίπτωση που υποψήφιοι για τη θέση Υποδιευθυντή σχολικής μονάδας είναι περισσότεροι από τις θέσεις που προβλέπονται, ο σύλλογος διδασκόντων και το αρμόδιο Συμβούλιο Επιλογής λαμβάνουν υπόψη τα κριτήρια της παρ. 2 του άρθρου 3 και ειδικότερα την ικανότητα του/ της υποψηφίου/ας να επιδεικνύει πνεύμα συνεργασίας και ομαδικότητας, συνέπεια και να αναλαμβάνει πρωτοβουλίες.

 

’ρθρο 6

Χρόνος και διαδικασία υποβολής αιτήσεων

 

   1. Οι προκηρύξεις για την επιλογή των Διευθυντών/ τριών και Υποδιευθυντών/τριών των Εκκλησιαστικών Σχολείων εκδίδονται από τη Διεύθυνση Θρησκευτικής Εκπαίδευσης και Διαθρησκευτικών Σχέσεων τρεις (3) μήνες τουλάχιστον πριν από τη λήξη της εκάστοτε θητείας και αναρτώνται στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, καθώς και στην ιστοσελίδα του Α.Σ.Ε.Π. Με την προκήρυξη καλούνται οι εκπαιδευτικοί που έχουν τα νόμιμα προσόντα και επιθυμούν να συμμετέχουν στη διαδικασία επιλογής να υποβάλουν αίτηση που συνοδεύεται από τα αναγκαία δικαιολογητικά, μέσα στην προθεσμία που προβλέπεται στην προκήρυξη, η οποία δεν μπορεί να είναι μικρότερη των δέκα (10) ημερών.

 

   2. Οι υποψήφιοι για τις προκηρυσσόμενες θέσεις Διευθυντών/ντριών Εκκλησιαστικών Σχολείων μαζί με την αίτησή τους υποβάλλουν δήλωση με τη σειρά προτίμησης για την τοποθέτησή τους στα Εκκλησιαστικά Σχολεία, ακόμη και για το σύνολο των σχολείων αυτών. Υποψήφιοι που δεν υποβάλλουν δήλωση προτίμησης διαγράφονται από τον πίνακα. Σε κάθε περίπτωση, ο επιλεγείς/σα Διευθυντής/ντρια Εκκλησιαστικού Σχολείου πρέπει να συμπληρώνει το υποχρεωτικό ωράριο της θέσης του Διευθυντή/ντριας στη σχολική μονάδα όπου έχει επιλεγεί.

 

   Οι ενδιαφερόμενοι υποβάλλουν στη Διεύθυνση Θρησκευτικής Εκπαίδευσης και Διαθρησκευτικών Σχέσεων ή στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, αντίστοιχα όπου έχουν οργανική θέση, αίτηση και φάκελο υποψηφιότητας, στον οποίο εμπεριέχονται τα απαραίτητα για την απόδειξη των τυπικών τους προσόντων δικαιολογητικά, ομαδοποιημένα σε υποενότητες, όπως αυτές αναλύονται στο βιογραφικό σημείωμα και ο οποίος περιλαμβάνει:

   α) Πλήρες πιστοποιητικό υπηρεσιακών μεταβολών.

   β) Βιογραφικό σημείωμα.

   γ) Αντίγραφα τίτλων σπουδών, μετεκπαίδευσης και επιμόρφωσης.

   δ) Αποδεικτικά γνώσης ξένων γλωσσών.

   ε) Πιστοποιητικά επιμόρφωσης στις Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.) ή αποδεικτικά γνώσης χειρισμού Ηλεκτρονικού Υπολογιστή (Η/Υ).

   στ) Αποδεικτικά συγγραφικού έργου.

   ζ) Βεβαιώσεις ή υπηρεσιακά έγγραφα που αφορούν στο διδακτικό - επιμορφωτικό έργο καθώς και στην διοικητική και διδακτική εμπειρία, τα οποία πρέπει να αναφέρουν χρόνο έναρξης και λήξης, κατά περίπτωση.

   η) Κάθε άλλο δικαιολογητικό που κατά την κρίση του/ της υποψηφίου/ας μπορεί να συμβάλει στη διαμόρφωση της κρίσης του Συμβουλίου περί της προσωπικότητας και της γενικής συγκρότησής του/της.

   θ) Υπεύθυνη δήλωση του ν. 1599/1986 (Α' 75) με την οποία βεβαιώνεται:

   αα) ότι ο/η εκπαιδευτικός δεν έχει καταδικαστεί τελεσίδικα για πειθαρχικό παράπτωμα με την ποινή της προσωρινής παύσης σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 109 του Υπαλληλικού Κώδικα (ν. 3528/2007 Α' 26),

   ββ) η γνησιότητα των υποβαλλόμενων τίτλων σπουδών και λοιπών δικαιολογητικών,

   γγ) ότι ο/η εκπαιδευτικός δεν έχει απαλλαγεί από τα καθήκοντά του/της για σοβαρό λόγο αναγόμενο σε πλημμελή άσκηση των υπηρεσιακών του/της καθηκόντων.

 

   Όλοι οι τίτλοι σπουδών που προέρχονται από ιδρύματα ανώτατης εκπαίδευσης της αλλοδαπής, πρέπει να είναι αναγνωρισμένοι από το Διεπιστημονικό Οργανισμό Αναγνώρισης Τίτλων Ακαδημαϊκών και Πληροφόρησης (Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π.) /Διαπανεπιστημιακό Κέντρο Αναγνώρισης Τίτλων Σπουδών της Αλλοδαπής ή το Ινστιτούτο Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Ι.Τ.Ε.).

 

   Ξενόγλωσσες βεβαιώσεις ή έγγραφα που υποβάλλονται πρέπει να έχουν επίσημα μεταφραστεί από την αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Εξωτερικών ή άλλο αρμόδιο κατά νόμο όργανο.

 

   Μετά τη λήξη της προθεσμίας υποβολής των αιτήσεων δεν γίνονται δεκτά συμπληρωματικά δικαιολογητικά.

 

   Οι υποψήφιοι/ες μπορούν να υποβάλουν αίτηση για τις θέσεις Διευθυντών/ντριών όλων των Εκκλησιαστικών Σχολείων.

 

   Οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης είναι αρμόδιες για τη συγκέντρωση των αιτήσεων, τον έλεγχο της ακρίβειας των δηλουμένων στοιχείων, τη θεώρηση της αίτησης και της έκδοσης πιστοποιητικού υπηρεσιακών μεταβολών. Για όσους εκπαιδευτικούς κατέχουν οργανική θέση στα Εκκλησιαστικά γυμνάσια και λύκεια της χώρας, η παραπάνω αρμοδιότητα ασκείται από τη Διεύθυνση Θρησκευτικής Εκπαίδευσης και Διαθρησκευτικών Σχέσεων. Αντίγραφο κάθε αίτησης παραμένει, κατά περίπτωση, στη Διεύθυνση υποβολής της αίτησης και των συνοδευτικών της και η πρωτότυπη αίτηση, μαζί με τον φάκελο υποψηφιότητας, διαβιβάζονται στη Διεύθυνση Θρησκευτικής Εκπαίδευσης και Διαθρησκευτικών Σχέσεων, η οποία τηρεί τις αιτήσεις και τους φάκελους υποψηφιότητας καθ' όλη τη διάρκεια της θητείας των Διευθυντών/ντριών των Εκκλησιαστικών Σχολείων.

 

   3. Οι υποψήφιοι για τις θέσεις Υποδιευθυντών/ντριών Εκκλησιαστικών Σχολείων μπορούν να υποβάλουν αιτήσεις υποψηφιότητας στη Διεύθυνση Θρησκευτικής Εκπαίδευσης και Διαθρησκευτικών Σχέσεων για τη θέση της σχολικής μονάδας όπου κατέχουν οργανική θέση.

 

   Οι αιτήσεις συνοδεύονται από φάκελο υποψηφιότητας στον οποίο εμπεριέχονται όλα τα απαραίτητα δικαιολογητικά για την απόδειξη των τυπικών προσόντων των υποψηφίων, ο οποίος περιλαμβάνει:

   α) Πλήρες πιστοποιητικό υπηρεσιακών μεταβολών.

   β) Βιογραφικό σημείωμα.

   γ) Πιστοποιητικά επιμόρφωσης στις Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.) ή αποδεικτικά γνώσης χειρισμού Ηλεκτρονικού Υπολογιστή (Η/Υ).

   δ) Κάθε άλλο δικαιολογητικό που κατά την κρίση του/ της υποψηφίου/ας μπορεί να συμβάλλει στη διαμόρφωση της κρίσης του Συμβουλίου περί της προσωπικότητας και της γενικής συγκρότησής του/της, καθώς και περί της συνδρομής των λοιπών κριτηρίων της παρ. 2 του άρθρου 3 της παρούσας.

   ε) Υπεύθυνη δήλωση του ν. 1599/1986 με την οποία βεβαιώνεται:

   αα) ότι ο/η εκπαιδευτικός δεν έχει καταδικαστεί τελεσίδικα για πειθαρχικό παράπτωμα με την ποινή της προσωρινής παύσης σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 109 του Υπαλληλικού Κώδικα (ν. 3528/2007),

   ββ) η γνησιότητα των υποβαλλόμενων τίτλων σπουδών και λοιπών δικαιολογητικών,

   γγ) ότι ο/η εκπαιδευτικός δεν έχει απαλλαγεί από τα καθήκοντά του/της για σοβαρό λόγο αναγόμενο σε πλημμελή άσκηση των υπηρεσιακών του/της καθηκόντων.

 

   Ξενόγλωσσες βεβαιώσεις ή έγγραφα που υποβάλλονται πρέπει να έχουν επίσημα μεταφραστεί από την αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Εξωτερικών ή άλλο αρμόδιο κατά νόμο όργανο. Μετά τη λήξη της προθεσμίας υποβολής των αιτήσεων δεν γίνονται δεκτά συμπληρωματικά δικαιολογητικά.

 

   Σε κάθε περίπτωση, ο/η επιλεγείς/είσα Υποδιευθυντής/ντρια πρέπει να συμπληρώνει το υποχρεωτικό ωράριο της θέσης του/της Υποδιευθυντή/ντριας στο Εκκλησιαστικό Σχολείο όπου έχει επιλεγεί και να μην έχει κριθεί υπεράριθμος κατά το χρόνο της επιλογής, σύμφωνα με το άρθρο 14 του π.δ. 50/1996.

 

’ρθρο 7

Κατάρτιση αξιολογικών πινάκων επιλογής Διευθυντών

 

   1. Το αρμόδιο Συμβούλιο Επιλογής, σε συνεδρίασή του που πραγματοποιείται μέσα σε δέκα (10) ημέρες από τη λήξη της προθεσμίας υποβολής των υποψηφιοτήτων που προβλέπεται στην προκήρυξη, επιλέγει τους/ τις υποψηφίους/ες που έχουν τα τυπικά προσόντα για να γίνουν δεκτοί στη διαδικασία επιλογής Διευθυντών/ντριών Εκκλησιαστικών Σχολείων και καταρτίζει τους σχετικούς πίνακες δεκτών και μη δεκτών υποψηφίων ανά κλάδο και κατ' αλφαβητική σειρά, παραθέτοντας την αιτιολογία περιπτώσεων υποψηφιοτήτων που δεν γίνονται δεκτές. Το Συμβούλιο κοινοποιεί τους πίνακες στη Διεύθυνση Θρησκευτικής Εκπαίδευσης και Διαθρησκευτικών Σχέσεων, η οποία τους αναρτά στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας.

 

   2. Οι υποψήφιοι/ες μπορούν να υποβάλουν έγγραφη ένσταση κατά των πινάκων μέσα σε τρεις (3) εργάσιμες ημέρες από την ανάρτησή τους. Οι ενστάσεις υποβάλλονται ιδιοχείρως ή με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο (e-mail) ή τηλεομοιοτυπία (fax).

 

   3. Μέσα σε τρεις (3) εργάσιμες ημέρες από την παραλαβή τους, το Συμβούλιο αποφαίνεται αιτιολογημένα για τις ενστάσεις, αναπροσαρμόζει τους πίνακες και ενημερώνει σχετικά τους ενδιαφερομένους, με ανάρτηση των πινάκων στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας.

 

   4. Το Συμβούλιο Επιλογής καταρτίζει προσωρινό ενιαίο αξιολογικό πίνακα των υποψηφίων Διευθυντών/ντριών, στον οποίο κατατάσσονται οι δεκτοί/ές υποψήφιοι/ες σύμφωνα με τα κριτήρια επιλογής των περιπτώσεων α' και β' της παραγράφου 1 του άρθρου 3. Ο πίνακας κοινοποιείται στη Διεύθυνση Θρησκευτικής Εκπαίδευσης και Διαθρησκευτικών Σχέσεων, η οποία μεριμνά για την ανάρτησή του στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας. Κατά τα λοιπά εφαρμόζονται οι παρ. 2 και 3 του παρόντος άρθρου..

 

’ρθρο 8

Διαδικασία συνέντευξης υποψηφίων Διευθυντών

 

   Α. Κλήση των υποψηφίων σε συνέντευξη

   1. Μετά την αναπροσαρμογή του προσωρινού ενιαίου αξιολογικού πίνακα, το Συμβούλιο Επιλογής ορίζει τις ημερομηνίες πρόσκλησης των υποψηφίων σε συνέντευξη. Η πρόσκληση, με τις ημερομηνίες κατά τις οποίες καλούνται οι υποψήφιοι/ες στη συνέντευξη, αναρτάται στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων τουλάχιστον σαράντα οκτώ (48) ώρες πριν από την έναρξη της διαδικασίας.

 

   2. Υποψήφιοι/ες, οι οποίοι δηλώνουν κώλυμα προσέλευσης κατά την καθορισμένη γι' αυτούς ημερομηνία υποβάλλουν, ιδιοχείρως ή μέσω τηλεομοιοτυπίας (fax) ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail), αίτημα αλλαγής ημερομηνίας προς το οικείο Συμβούλιο Επιλογής. Το Συμβούλιο εξετάζει την αναγκαιότητα, βάσει της τεκμηρίωσης του αιτήματος του/της υποψηφίου/ας και σε εξαιρετική περίπτωση, δύναται να ορίζει νέα ημερομηνία προσέλευσης, αμέσως μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας συνεντεύξεων και πριν από την κατάρτιση των τελικών ενιαίων αξιολογικών πινάκων.

 

   3. Υποψήφιοι/ες, οι οποίοι/ες δεν προσέρχονται στη συνέντευξη αποκλείονται από την επιλογή.

 

   Β. Προετοιμασία και διεξαγωγή της συνέντευξης των υποψηφίων.

   1. Οι φάκελοι των υποψηφίων κατανέμονται στα μέλη του Συμβουλίου Επιλογής, με εξαίρεση τον πρόεδρο, για μελέτη, προκειμένου να προετοιμάσουν σχετική τεκμηριωμένη εισήγηση για κάθε υποψήφιο/α, ως εξής:

   Οι φάκελοι ταξινομούνται αλφαβητικά και χωρίζονται σε τόσα ίσα μέρη όσα και τα μέλη του Συμβουλίου που θα εισηγηθούν σχετικά. Το κάθε μέλος του Συμβουλίου παραλαμβάνει το μέρος που του αναλογεί μετά από κλήρωση, η οποία διεξάγεται ενώπιον όλων των μελών και του γραμματέα του Συμβουλίου. Η διαδικασία μελέτης των φακέλων υποψηφιότητας ξεκινάει αμέσως μετά την κατάρτιση του αναμορφωμένου προσωρινού ενιαίου αξιολογικού πίνακα με τα μοριοδοτούμενα στοιχεία και γίνεται στην έδρα του Συμβουλίου Επιλογής.

 

   2. Η διαδικασία της συνέντευξης περιλαμβάνει τρείς (3) φάσεις:

   α) εισήγηση μέλους του οικείου Συμβουλίου Επιλογής,

   β) παρουσίαση από τον/την υποψήφιο/α σχεδίου προβληματισμού και δράσης με αναφορά σε θέμα παιδαγωγικού ενδιαφέροντος,

   γ) ερωτήσεις των μελών του Συμβουλίου προς τον/ την υποψήφιο/α.

 

   Πριν την είσοδο του/της υποψηφίου/ας στην αίθουσα συνεδριάσεων του Συμβουλίου, το μέλος του Συμβουλίου που είχε αναλάβει τη μελέτη του φακέλου του/της υποψηφίου/ας, παρουσιάζει την εισήγησή του για τον/ την υποψήφιο/α.

 

   Στη συνέχεια ο/η υποψήφιος/α προσέρχεται στην αίθουσα και παρουσιάζει σχέδιο προβληματισμού και δράσης δικής του/της επιλογής, με αναφορά σε θέμα παιδαγωγικού ενδιαφέροντος, σχετικό με τις αρμοδιότητες των Διευθυντών Εκκλησιαστικών Σχολείων, με χρονική διάρκεια έως πέντε (5) λεπτών της ώρας.

 

   Τέλος τα μέλη του Συμβουλίου υποβάλλουν ερωτήσεις, με σκοπό να διαμορφώσουν γνώμη για την παιδαγωγική και οργανωτική συγκρότηση, τη συστηματική ενημέρωση στα εκπαιδευτικά ζητήματα, την επικοινωνιακή και εκφραστική ικανότητα του/της υποψηφίου/ ας, καθώς και την εγκόλπωση των αξιών και στόχων που υπηρετεί η Εκκλησιαστική Εκπαίδευση.

 

   Γ. Ηχογράφηση της συνέντευξης.

   1. Στην αίθουσα συνεδριάσεων εγκαθίσταται και λειτουργεί με ευθύνη του προέδρου του Συμβουλίου Επιλογής σύστημα ηχογράφησης. Με την προσέλευση του/ της υποψηφίου/ας στην αίθουσα για τη διεξαγωγή της συνέντευξης και την προσφώνηση του ονόματος του/ της, τίθεται σε λειτουργία το σύστημα ηχογράφησης.

 

   2. Η λειτουργία του συστήματος διαρκεί καθόσον ο/η υποψήφιος/α βρίσκεται στην αίθουσα και διακόπτεται με το πέρας της συνέντευξης και πριν την αποχώρηση του/ της υποψηφίου/ας. Το προϊόν ηχογράφησης τηρείται ως ηχητικό αρχείο και φυλάσσεται μαζί με τα πρακτικά του Συμβουλίου Επιλογής.

 

   Δ. Μοριοδότηση της συνέντευξης.

   1. Κάθε μέλος του Συμβουλίου Επιλογής καταγράφει αιτιολογημένα τις μονάδες με τις οποίες βαθμολόγησε τον/την υποψήφιο/α κατά τη διαδικασία της συνέντευξης.

 

   Η βαθμολογία κάθε μέλους του Συμβουλίου αποτυπώνεται για κάθε υποψήφιο/α σε ξεχωριστό έντυπο αξιολόγησης, σύμφωνα με το Παράρτημα της παρούσας, που περιλαμβάνει τα αξιολογούμενα στοιχεία και τη στάθμισή τους και υποχρεώνει κάθε μέλος του Συμβουλίου να δώσει ξεχωριστή και αιτιολογημένη βαθμολογία. Ο μέσος όρος στρογγυλοποιείται στο δεύτερο δεκαδικό ψηφίο.

 

   2. Τα έντυπα αξιολόγησης συγκεντρώνονται από τον πρόεδρο του Συμβουλίου κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης και φυλάσσονται σε φάκελο, ο οποίος μονογράφεται από τον πρόεδρο και τα μέλη του Συμβουλίου.

 

   3. Οι φάκελοι φυλάσσονται με ευθύνη του προέδρου του Συμβουλίου Επιλογής μέχρι την ολοκλήρωση της διαδικασίας της συνέντευξης όλων των υποψηφίων, οπότε αποσφραγίζονται, προκειμένου να καταγραφεί η βαθμολογία των υποψηφίων στο εν λόγω κριτήριο.

 

   Ε. Τήρηση των πρακτικών της συνέντευξης Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης ο/η γραμματέας του Συμβουλίου έχει την ευθύνη της τήρησης των πρακτικών της διαδικασίας, τα οποία περιλαμβάνουν συνοπτικά το περιεχόμενο της συνέντευξης, με μνεία της παρουσίασης από τον/την υποψήφιο/α του σχεδίου προβληματισμού και δράσης, καθώς των ερωτήσεων που υποβλήθηκαν από τα μέλη του Συμβουλίου και των απαντήσεων που δόθηκαν από τον/την υποψήφιο/α. Περαιτέρω, στο πρακτικό καταγράφεται η βαθμολογία κάθε μέλους του Συμβουλίου και η αιτιολόγησή της, καθώς και η εξατομικευμένη κρίση του Συμβουλίου για την αξιολόγηση της προσωπικότητας και της γενικής συγκρότησης κάθε υποψηφίου/ας. Επίσης, στα πρακτικά μνημονεύεται η πρόσκληση των υποψηφίων στη συνέντευξη και η ημερομηνία ανάρτησης στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, η προσέλευση των υποψηφίων με τη σειρά και την ώρα που έχουν κληθεί, και τέλος, η λήξη των εργασιών.

 

’ρθρο 9

Τελικός Ενιαίος Αξιολογικός Πίνακας - Κύρωση Τελικού Ενιαίου Αξιολογικού Πίνακα Διευθυντών

 

   1. Μετά το πέρας της συνέντευξης όλων των υποψηφίων, το Συμβούλιο Επιλογής καταρτίζει ενιαίο αξιολογικό πίνακα ανά Εκκλησιαστικό Σχολείο με βάση τις συνολικές μονάδες κάθε υποψηφίου, που έχει συμμετάσχει στη διαδικασία. Το σύνολο των μονάδων κάθε υποψηφίου/ ας προκύπτει από το άθροισμα όλων των μονάδων στα επιμέρους κριτήρια.

 

   2. Σε περίπτωση συγκέντρωσης συνολικά ίσου αριθμού μονάδων, προηγείται στον αξιολογικό πίνακα ο/η υποψήφιος/α που συγκεντρώνει περισσότερες μονάδες στα κριτήρια κατά τη σειρά που αναφέρονται στην παρ. 1 του άρθρου 3 της παρούσας.

 

   3. Μετά το τέλος της διαδικασίας, ο πρόεδρος του Συμβουλίου επικυρώνει τα αναλυτικά πρακτικά που τηρούνται καθ' όλη τη διάρκεια των εργασιών από τον/τη γραμματέα του Συμβουλίου.

 

   4. Εντός πέντε (5) ημερών από την κατάρτισή του ο τελικός πίνακας επιλογής Διευθυντών Εκκλησιαστικών Σχολείων υποβάλλεται από τον πρόεδρο του Συμβουλίου στον Γενικό Γραμματέα Θρησκευμάτων για την κύρωσή του.

 

   5. Ο ανωτέρω πίνακας, ύστερα από την κύρωσή του αναρτάται αυθημερόν στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων για ενημέρωση των υποψηφίων.

 

’ρθρο 10

Τοποθέτηση Διευθυντών/ντριών και Υποδιευθυντών/ντριών

 

   1. Η τοποθέτηση των Διευθυντών/ντριών των Εκκλησιαστικών Σχολείων γίνεται με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Θρησκευμάτων, ύστερα από πρόταση του Συμβουλίου Επιλογής, με βάση τη σειρά κατάταξης των υποψηφίων στον τελικό ενιαίο αξιολογικό πίνακα επιλογής Διευθυντών/ντριών, ανά Εκκλησιαστικό Σχολείο, και την ιεράρχηση των δηλωθεισών προτιμήσεών τους που συνοδεύει υποχρεωτικά την αίτηση εκδήλωσης ενδιαφέροντος. Η απόφαση τοποθέτησης δημοσιεύεται στο Πρόγραμμα «ΔΙΑΥΓΕΙΑ».

 

   2. Για την τοποθέτηση Διευθυντή / Υποδιευθυντή στο Γενικό Εκκλησιαστικό Λύκειο- Εκκλησιαστικό Γυμνάσιο της Αθωνιάδας Εκκλησιαστικής Ακαδημίας και Διευθυντή/ντριας και Υποδιευθυντή/ντριας στο Γενικό Εκκλησιαστικό Λύκειο της Ριζαρείου Εκκλησιαστικής Σχολής, απαιτείται προηγούμενη έγκριση της Ιεράς Κοινότητας του Αγίου Όρους και του Πολυμελούς Συμβουλίου της Ριζαρείου Εκκλησιαστικής Σχολής αντίστοιχα. Η απόφαση για μη έγκριση της τοποθέτησης θα πρέπει να είναι ειδικά αιτιολογημένη.

 

   3. Σε περίπτωση μη υποβολής υποψηφιοτήτων ή μη πλήρωσης των απαιτούμενων κριτηρίων υποψηφιότητας σε κάποιο Εκκλησιαστικό Σχολείο, ή κενούμενης θέσης, η επιλογή και η τοποθέτηση Διευθυντή/ντριας πραγματοποιείται με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Θρησκευμάτων, ύστερα από πρόταση του Συμβουλίου Επιλογής με επιλογή ενός/μίας από τους/τις οργανικώς υπηρετούντες ή με απόσπαση εκπαιδευτικούς του Εκκλησιαστικού Σχολείου και κατά παρέκκλιση των κειμένων διατάξεων.

 

   4. Οι Υποδιευθυντές/ντριες των Εκκλησιαστικών Σχολείων ορίζονται και τοποθετούνται με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Θρησκευμάτων, ύστερα από πρόταση του Συμβουλίου Επιλογής και η απόφαση τοποθέτησης δημοσιεύεται στο Πρόγραμμα «ΔΙΑΥΓΕΙΑ».

 

   5. Σε περίπτωση μη υποβολής υποψηφιοτήτων ή μη ικανοποίησης των απαιτούμενων κριτηρίων υποψηφιότητας σε κάποιο Εκκλησιαστικό Σχολείο, ή κενούμενης θέσης, ο Γενικός Γραμματέας Θρησκευμάτων δύναται με απόφασή του, ύστερα από πρόταση του Συμβουλίου Επιλογής, να επιλέξει και να τοποθετήσει ως Υποδιευθυντή/ντρια, έναν/μία από τους/τις οργανικώς υπηρετούντες/ες εκπαιδευτικούς του Εκκλησιαστικού Σχολείου και κατά παρέκκλιση των κειμένων διατάξεων.

 

’ρθρο 11

Θητεία στελεχών και ανάληψη υπηρεσίας.

 

   1. Η επιλογή και τοποθέτηση των Διευθυντών/ντριών Εκκλησιαστικών Σχολείων γίνεται για διετή θητεία, η οποία ξεκινά με την τοποθέτησή τους και λήγει την 31η Ιουλίου του δεύτερου έτους που ακολουθεί την επιλογή τους. Η επιλογή και η τοποθέτηση στις κενούμενες θέσεις γίνεται για το υπόλοιπο της θητείας αυτής.

 

   Όσοι τοποθετούνται σε θέσεις Διευθυντών/Υποδιευθυντών εξακολουθούν να ασκούν τα καθήκοντά τους και μετά τη λήξη της θητείας τους, μέχρι την ανάληψη της υπηρεσίας των νέων Διευθυντών/Υποδιευθυντών.

 

   2. Όσοι τοποθετούνται σε θέσεις Διευθυντών/ντριών διαγράφονται, μετά την έκδοση της απόφασης τοποθέτησης, από τον οικείο πίνακα επιλογής και θεωρείται ότι έχουν αυτοδικαίως παραιτηθεί από άλλη θέση στελέχους της εκπαίδευσης που τυχόν κατέχουν.

 

   3. Η επιλογή και τοποθέτηση των Υποδιευθυντών/ντριών Εκκλησιαστικών Σχολείων γίνεται για διετή θητεία, η οποία ξεκινά με την τοποθέτησή τους και λήγει την 31η Ιουλίου του δεύτερου έτους που ακολουθεί την επιλογή τους, με την επιφύλαξη του εδ. β της παραγράφου 2 του άρθρου 2 της παρούσας. Η επιλογή και τοποθέτηση στις κενούμενες θέσεις γίνεται για το υπόλοιπο της θητείας αυτής. Οι τοποθετούμενοι/ες σε κενές ή κενούμενες θέσεις εξακολουθούν να ασκούν τα καθήκοντα τους και μετά τη λήξη της θητείας τους μέχρι την ανάληψη της υπηρεσίας των νέων.

 

’ρθρο 12

Απαλλαγή των Διευθυντών/ντριών και Υποδιευθυντών/ντριών από την άσκηση των καθηκόντων τους

 

   1. Οι εκπαιδευτικοί που τοποθετούνται σε θέσεις Διευθυντών/ντριών και Υποδιευθυντών/ντριών στα Εκκλησιαστικά Σχολεία, μπορούν να απαλλάσσονται από την άσκηση των καθηκόντων τους με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Θρησκευμάτων, ύστερα από αιτιολογημένη σύμφωνη γνώμη του Συμβουλίου Επιλογής:

   α) για σοβαρούς προσωπικούς ή οικογενειακούς λόγους ή λόγους υγείας, ύστερα από αίτησή τους ή

   β) για σοβαρό λόγο αναγόμενο σε πλημμελή άσκηση των υπηρεσιακών τους καθηκόντων.

 

   2. Το Συμβούλιο Επιλογής γνωμοδοτεί για την απαλλαγή Διευθυντή/ντριας ή Υποδιευθυντή/ντριας για πλημμελή άσκηση των καθηκόντων του/της, ύστερα από ερώτημα του Προϊστάμενου Διεύθυνσης Θρησκευτικής Εκπαίδευσης και Διαθρησκευτικών Σχέσεων ή του Γενικού Γραμματέα Θρησκευμάτων, και αφού τηρηθεί η διαδικασία ακρόασης ενώπιον του Συμβουλίου Επιλογής.

 

   3. Οι Διευθυντές/ντριες και Υποδιευθυντές/ντριες των Εκκλησιαστικών Σχολείων δεν επιτρέπεται να λάβουν εκπαιδευτική άδεια για μεταπτυχιακές σπουδές ή απόκτηση διδακτορικού διπλώματος, αν προηγουμένως δεν απαλλαγούν από τα καθήκοντά τους, ύστερα από την υποβολή σχετικής αίτησης.

 

’ρθρο 13

Μετάθεση - τοποθέτηση Διευθυντών/ντριών και Υποδιευθυντών/ντριών μετά τη λήξη της θητείας τους

 

   1. Οι Διευθυντές/ντριες και Υποδιευθυντές/ντριες των Εκκλησιαστικών Σχολείων μπορούν κατά τη διάρκεια της θητείας τους να μετατίθενται με αίτησή τους ως εκπαιδευτικοί, σύμφωνα με τις διατάξεις που διέπουν τις μεταθέσεις των εκπαιδευτικών της Δημόσιας Εκπαίδευσης.

 

   Σε περίπτωση μετάθεσης αναλαμβάνουν υπηρεσία στη νέα τους θέση μετά τη λήξη της θητείας τους ως Διευθυντών/ντριών ή Υποδιευθυντών/ντριών κατά περίπτωση.

 

   2. Οι υπηρετούντες/σες σε θέσεις Διευθυντών/ντριών Εκκλησιαστικών Σχολείων, επανέρχονται μετά τη λήξη της θητείας τους, εφόσον δεν επανεπιλεγούν, στις θέσεις που ανήκουν οργανικά ή που μετατέθηκαν, σύμφωνα με τις διατάξεις της προηγούμενης παραγράφου. Αν οι θέσεις αυτές έχουν καταργηθεί, οι υπηρετούντες/σες σε θέσεις Διευθυντών/ντριών Εκκλησιαστικών Σχολείων: α) με οργανική θέση σε εκκλησιαστικό σχολείο τοποθετούνται σε κενές θέσεις άλλων Εκκλησιαστικών Σχολείων της προτίμησής τους με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων ύστερα από πρόταση του Υπηρεσιακού Συμβουλίου Δευτεροβάθμιας Εκκλησιαστικής Εκπαίδευσης (Υ.Σ.Δ.Ε.Ε.) με την πενταμελή του σύνθεση, β) με οργανική θέση στην Πρωτοβάθμια ή Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, τοποθετούνται σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 2 του άρθρ. 32 του ν. 4547/2018.

 

   3. Ο/Η Διευθυντής/ντρια Εκκλησιαστικού Σχολείου, το οποίο καταργείται, επανεγγράφεται στον οικείο αξιολογικό πίνακα. Σε περίπτωση συγχώνευσης εκκλησιαστικών σχολείων, οι Διευθυντές/ντριές τους επανεγγράφονται στον οικείο αξιολογικό πίνακα και στη θέση του/της Διευθυντή/ντριας του Εκκλησιαστικού Σχολείου που προκύπτει από τη συγχώνευση τοποθετείται για το υπόλοιπο της θητείας ο/η Διευθυντής/ντρια του συγχωνευόμενου Εκκλησιαστικού Σχολείου που προηγείται στη σειρά κατάταξης.

 

’ρθρο 14

Παράρτημα

 

   Στην παρούσα απόφαση προσαρτάται Παράρτημα με τον τύπο του έντυπου υποδείγματος για την αξιολόγηση της προσωπικότητας και της γενικής συγκρότησης των υποψηφίων Διευθυντών/ντριών Εκκλησιαστικών Σχολείων, στο πλαίσιο της συνέντευξης του άρθρου 8 ως εξής:

 

 

 

 

 

’ρθρο 15

Έναρξη ισχύος

 

   Η ισχύς της απόφασης αυτής αρχίζει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

   Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.