ΤΡΑΠΕΖΑ ΝΟΜΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ «ΙΣΟΚΡΑΤΗΣ»

 

ΜονΔΠρΑθ 8124/2019

 

Ασφαλιστικά μέτρα στο Διοικητικό Πρωτοδικείο Αθηνών - Προσωρινή επιδίκαση κοινωνικού μερίσματος -.

 

Γίνεται δεκτή αίτηση προσωρινής επιδίκαση κοινωνικού μερίσματος, η ηλεκτρονική αίτηση για τη χορήγηση του οποίου είχε απορριφθεί, διότι κατά τη Διοίκηση δεν αποδείχθηκε παραμονή στην Ελλάδα κατά τα τελευταία πέντε χρόνια λόγω μη υποβολής φορολογικών δηλώσεων των πέντε τελευταίων ετών. Το Δικαστήριο έκρινε ότι η ασκηθείσα αγωγή της αιτούσας δεν παρίσταται προδήλως απαράδεκτη και αβάσιμη και πρέπει να εξεταστεί ενδελεχώς, περαιτέρω δε, αποδεικνύεται η οικονομική δυσχέρεια της αιτούσας.

 

 

 

Αριθμός απόφασης Α8124/2019

 

Αρ. Εισαγωγής: ΠΕ./15.3.2019

 

ΤΟ

ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΠΡΩΤΟΔΙΚΕΙΟ ΑΘΗΝΩΝ

Τμήμα 7ο Μονομελές

 

συνεδρίασε δημόσια στο ακροατήριο του στις 21 Μαΐου 2019, με δικαστή τον Ιωάννη Γεωργακάκη, Πρωτοδίκη Δ.Δ. και γραμματέα την Ανθούλα Χατζηπέτρου, δικαστική υπάλληλο,

 

για να δικάσει την αίτηση προσωρινής επιδίκασης απαίτησης με ημερομηνία κατάθεσης 15.3.2019,

 

της ..., κατοίκου Αθηνών (οδός ..), η οποία παραστάθηκε μαζί με τη δικηγόρο Όλγα - Θεανώ Ανδρίτσου,

 

κ α τ ά του Ελληνικού Δημοσίου, που εκπροσωπείται από τον Υπουργό Οικονομικών και παραστάθηκε με τη Δικαστική Πληρεξούσια του Ν.Σ.Κ. Χριστίνα Φατούρου, καθώς και με την κατ' άρθρο 133 παρ. 2 του Κώδικα Διοικητικής Δικονομίας δήλωση του Δικαστικού Πληρεξουσίου του Ν.Σ.Κ. Δημητρίου Μωραΐτη.

 

Κατά τη συζήτηση, οι διάδικοι ανέπτυξαν τους ισχυρισμούς τους και ζήτησαν όσα αναφέρονται στα πρακτικά.

 

 

Η κρίση του Δικαστηρίου είναι η εξής:

 

 

1. Επειδή, με την κρινόμενη αίτηση, για την δεν απαιτείται η καταβολή παραβόλου [σχετ. οι με αριθμούς 6/2019 και Α3518/2019 (τροποποιητική) πράξεις του Προέδρου του Τριμελούς Συμβουλίου Διεύθυνσης του Δικαστηρίου τούτου, δυνάμει των οποίων απαλλάχθηκε η αιτούσα από τη σχετική υποχρέωση], ζητείται να επιδικασθεί προσωρινώς υπέρ της αιτούσας και σε βάρος του καθ' ου η αίτηση Ελληνικού Δημοσίου το ποσό των 500 ευρώ, το οποίο αποτελεί μέρος της συνολικής απαίτησης της αιτούσας κατά του καθ' ου, για την οποία έχει ασκηθεί η με αριθμό εισαγωγής ΑΓ./15-3-2019 καταψηφιστική αγωγή, που εκκρεμεί ενώπιον του Δικαστηρίου τούτου.

 

2. Επειδή, ο Κώδικας Διοικητικής Δικονομίας (Κ Δ,Δ.), που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του ν. 2717/1999 (ΦΕΚ Α' 97/17.5.1999), ορίζει στο άρθρο 211 ότι: «Σε περίπτωση άσκησης καταψηφιστικής αγωγής, είναι δυνατόν, ύστερα από αίτηση το J ενάγοντος, να επιδικαστεί σε αυτόν από το δικαστήριο, προσωρινώς, μέρος της απαίτησης για την οποίο άσκησε την αγωγή του», στο άρθρο 212 ότι: «Αρμόδιο για την προσωρινή επιδίκαση απαίτησης είναι το τριμελές ή μονομελές δικαστήριο, στο οποίο εκκρεμεί η αντίστοιχη καταψηφιστική αγωγή, εφόσον αυτό είναι αρμόδιο για την εκδίκαση της κύριας υπόθεσης. [.,.] », στο άρθρο 213 ότι: «1. Λόγο προσωρινής επιδίκασης της απαίτησης μπορεί να θεμελιώσει η αδυναμία ή η ιδιαίτερη δυσχέρεια του αιτούντος προς αντιμετώπιση των άμεσων αναγκών διαβίωσης του ίδιου και της οικογένειας του. [...] 2. Η προσωρινή επιδίκαση της απαίτησης αποκλείεται: α) αν προσκρούει στο δημόσιο συμφέρον, ή β) αν η αντίστοιχη καταψηφιστική αγωγή είναι προδήλως απαράδεκτη ή προδήλως αβάσιμη», στο άρθρο 214 ότι: «1. Η αίτηση για προσωρινή επιδίκαση απαίτησης, εκτός από τα στοιχεία που προβλέπει τα άρθρο 45, πρέπει να αναφέρει τους συγκεκριμένους λόγους που δικαιολογούν την προσωρινή επιδίκαση της απαίτησης. 2. [..,] 4. Κατά την εκδίκαση της αίτησης, ως προς την αξιολόγηση των προβαλλόμενων ισχυρισμών, αρκεί η πιθανολόγηση» και στο άρθρο 215 ότι: « 1. Αν γίνει εν όλω ή εν μέρει δεκτή η αίτηση, επιδικάζεται προσωρινώς μέρος, που δεν μπορεί πάντως να είναι μεγαλύτερο από το μισό, της απαίτησης για την οποία έχει ασκηθεί η καταψηφιστική αγωγή. [,.,] 2, Ο; διατάξεις των παραγράφων 3 και 5 του άρθρου 205 έχουν ανάλογη εφαρμογή και στην περίπτωση της προσωρινής επιδίκασης απαίτησης. Κατά τα λοιπά, ως προς τη διαδικασία εφαρμόζεται το άρθρο 214. 3. Η απόφαση με την οποία επιδικάζεται προσωρινώς απαίτηση παύει αυτοδικαίως να ισχύει από τη δημοσίευση της οριστικής απόφασης για την αντίστοιχη καταψηφιστική αγωγή. 4. [...]». Από τις παραπάνω διατάξεις συνάγεται ότι με την αίτηση προσωρινής επιδίκασης απαίτησης επιδιώκεται η παροχή δικαστικής προστασίας τέτοιας ώστε να μη στερηθεί ο πιθανός δικαιούχος απαίτησης τα αναγκαία μέσα για τη διαβίωση του μέχρις ότου υπάρξει οριστική δικαστική απόφαση, Κατά την εξέταση δε των προϋποθέσεων για την προσωρινή επιδίκαση απαίτησης δεν αρκεί άνευ ετέρου η πιθανολόγηση οποιασδήποτε δυσχερώς επανορθώσιμης βλάβης στο πρόσωπο του αιτούντος, αλλά απαιτείται να πιθανολογείται, με βάση τα προσκομιζόμενα στοιχεία, αδυναμία, ή ιδιαίτερη δυσχέρεια του αιτούντος προς αντιμετώπιση των άμεσων αναγκών διαβίωσης του ιδίου και της οικογενείας του.

 

3, Επειδή, στην προκειμένη περίπτωση, από τα στοιχεία της δικογραφίας προκύπτουν τα ακόλουθα: Με την με αριθμό εισαγωγής ΑΓ./15-3-2019 καταψηφιστική αγωγή που άσκησε η αιτούσα και εκκρεμεί ενώπιον του παρόντος Δικαστηρίου, ζητά να υποχρεωθεί το καθ' ου να της καταβάλει: α) ποσό 600 ευρώ, με το νόμιμο τόκο υπερημερίας από την επίδοση της αγωγής μέχρι την εξόφληση, λόγω παράλειψης καταβολής του εν λόγω ποσού σε αυτή, ως κοινωνικό μέρισμα έτους 2018, βάσει της 2/89338/ΔΛΓΚ/2018 κοινής απόφασης των Υπουργών Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης και Οικονομικών «Καθορισμός των όρων και των προϋποθέσεων διανομής του Κοινωνικού Μερίσματος έτους 2018» (ΦΕΚ Ε' 5456/5.12.2018), άλλως λόγω αδικαιολογήτου πλουτισμού και β) ποσό 1.000 ευρώ, ως χρηματική ικανοποίηση για ηθική βλάβη που υπέστη, κατά τους ισχυρισμούς της, από την ανωτέρω παράλειψη. Με την ως άνω αγωγή, η αιτούσα ισχυρίζεται ότι η ίδια πληρούσε όλες τις προϋποθέσεις για λήψη του ανωτέρω ποσού των 600 ευρώ ως κοινωνικού μερίσματος, κατά τα αναλυτικά εκτιθέμενα στο σχετικό δικόγραφο και υπέβαλε στις 10.12.2018 αίτηση στην ειδικά διαμορφωμένη ηλεκτρονική πλατφόρμα, δηλώνοντας όλα τα απαραίτητα στοιχεία της, Ωστόσο, το ηλεκτρονικό σύστημα της εταιρείας με την επωνυμία «Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση Κοινωνικής Ασφάλισης Α.Ε.» (Η.ΔΙ.Κ.Α. Α.Ε.) της εμφάνισε, ως προς την πορεία της ανωτέρω αίτησης, 14 διαφορετικά και αντιφατικά μεταξύ τους μηνύματα, με ημερομηνίες από 8.12.2013 έως 10.12.2018 (μεταξύ των οποίων 3 περί μη έγκρισης και 1 περί έγκρισης), ενώ στις 22.12.2018 της εμφάνισε το τελευταίο σχετικό μήνυμα, που ανέφερε, ως προς την τύχη της αίτησης «ακύρωση». Κατά την αιτούσα, παρότι δεν προκύπτει ο λόγος της ακύρωσης αυτής, η αιτιολογία της αρχικώς καταχωρισμένης στο ως άνω ηλεκτρονικό σύστημα απόρριψης της αίτησης ήταν ότι δεν προέκυπτε από την φορολογική δήλωση ή το αρχείο του AMΚΑ ότι αυτή είχε διαμονή για τουλάχιστον 5 έτη στη χώρα, στοιχείο που αποτελούσε απαραίτητη προϋπόθεση για την καταβολή της προαναφερθείσας παροχής. Η αιτιολογία αυτή ήταν, κατά την αιτούσα, εσφαλμένη, καθώς η ίδια ήταν ανέκαθεν κάτοικος Ελλάδος και την τελευταία δεκαετία κάτοικος Αθηνών, δεν υποχρεούτο σε υποβολή φορολογικής δήλωσης, ελλείψει εισοδημάτων και δεν υπέβαλε τέτοιες δηλώσεις για τα έτη 2013, 2014 και 2015, έχοντας υποβάλει και σχετικές υπεύθυνες δηλώσεις στην Δ.Ο.Υ, Αργούς, που ήταν αρμόδια, λόγω φορολογικής της κατοικίας εκεί παλιότερα. Κατά συνέπεια, αυτή έπρεπε, όπως ισχυρίζεται, να λάβει το κοινωνικό μέρισμα έτους 2018. Επίσης, η αιτούσα, με την αγωγή της, ισχυρίζεται ότι από την μη καταβολή του ανωτέρω ποσού υπέστη ηθική βλάβη, για την οποία το καθ1 ου πρέπει να της καταβάλει ως χρηματική ικανοποίηση ποσό 1.000 ευρώ. Ήδη, με την κρινόμενη αίτηση, που αναπτύχθηκε με το κατατεθέν στις 22.5.2018 υπόμνημα, η αιτούσα ζητά την προσωρινή επιδίκαση του ποσού των 500 ευρώ, που αποτελεί μέρους του αιτουμένου με την αγωγή της επιμέρους ποσού των 600 ευρώ, λόγω μη χορήγησης κοινωνικού μερίσματος έτους 2018, Ισχυρίζεται δε ότι η μη καταβολή του ανωτέρω βοηθήματος στην ίδια της στερεί τη δυνατότητα επιβίωσης, καθώς η ίδια δεν έχει κανένα εισόδημα, πλην του ελαχίστου κοινωνικού επιδόματος αλληλεγγύης. Εξάλλου, με προφορική δήλωση της πληρεξούσιας δικηγόρου της κατά τη συζήτηση της υπόθεσης, καθώς και με το ως άνω υπόμνημα της, η αιτούσα διόρθωσε την ανωτέρω αναφορά της αίτησης της, περί μη υποβολής φορολογικών δηλώσεων της, λόγω έλλειψης υποχρέωσης, κατά το μέρος που αφορά την δήλωση φορολογικού έτους 2015, η οποία έχει υποβληθεί και αντίγραφο της προσκομίζεται. Περαιτέρω, με το ως άνω υπόμνημα της, η αιτούσα, σε ανάπτυξη των όσων προβάλλει με την αίτηση της, αναφέρει ότι από τα στοιχεία που προσκομίζει προκύπτει ότι στερείται ακόμη και τα βασικά μέσα για τον βιοπορισμό της. Επίσης, κατά την αιτούσα, από τα προσκομισθέντα μισθωτήρια προκύπτει η μόνιμη κατοικία της στην Ελλάδα, η οποία, άλλωστε, μπορεί να αποδειχθεί και με άλλα μέσα, καθώς η υποβολή φορολογικών δηλώσεων κατά τα πέντε τελευταία έτη προβλέπεται μόνο ως μέσο για την απόδειξη αυτής και όχι για λόγους φορολογικής τάξεως. Εξάλλου, λόγω της απόδοσης Α.Μ.Κ.Α. σε αυτή από το έτος 2009, εφόσον υπήρχε διασύνδεση του προαναφερθέντος ηλεκτρονικού συστήματος για την χορήγηση κοινωνικού μερίσματος με τον Α.Μ.Κ.Α. της, η μόνιμη διαμονή της στην Ελλάδα θα αποδεικνυόταν και από το στοιχείο αυτό, όπως έγινε, κατά την αιτούσα, για το κοινωνικό μέρισμα έτους 2017.

 

4. Επειδή, προς απόδειξη των ισχυρισμών της, η αιτούσα προσκομίζει: α) εκτύπωση από την ιστοσελίδα <<https://www.koinonikomensma.gr>>, όπου η αίτηση της για καταβολή της ένδικης παροχής εμφανίζεται εγκεκριμένη (έγκριση της 10.12,2018, ώρα 16.43.12), β) εκτύπωση της ίδιας ιστοσελίδας, όπου η ίδια αίτηση (αριθμός 1812-1016-3827-c550-fee3-9d7f) εμφανίζεται μη εγκεκριμένη (ακυρωμένη), με αιτιολογία «Δεν βρέθηκαν 5 εκκαθαρισμένες δηλώσεις τα τελευταία 5 έτη», γ) την πρώτη σελίδα αντίστοιχης εκτύπωσης από την ίδια ιστοσελίδα, για το κοινωνικό μέρισμα έτους 2017, που αναγράφει ότι η αίτηση (αριθμός ..) έχει εγκριθεί, δ) την από 17.5.2019 (κωδικός αίτησης .) απόφαση της Προϊσταμένης του Τμήματος Χορήγησης Οικονομικών Ενισχύσεων σε Ευάλωτες Ομάδες του Οργανισμού Προνοιακών Επιδομάτων και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, με την οποία της χορηγήθηκε Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης, ποσού 300 ευρώ το μήνα, από 17.5.2019, ε) την από 30.11.2018 (κωδικός αίτησης .) απόφαση της ίδιας Προϊσταμένης, με την οποία της χορηγήθηκε ίδια παροχή από 30.11.2018, στ) την από 11.10.2017 (κωδικός αίτησης .) απόφαση της Προϊσταμένης της Γενικής Διεύθυνσης Πρόνοιας του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, περί έγκρισης χορήγησης της ίδιας παροχής, για το έτος 2017, στην αιτούσα, ζ) την από 27.5.2009 βεβαίωση Α.Μ.Κ.Α. - υπεύθυνη δήλωση, η) την ./10.12.2018 βεβαίωση του Ο.Α.Ε.Δ., σύμφωνα με την οποία η αιτούσα είναι εγγεγραμμένη στο μητρώο ανέργων από 24.11.2016 έως 10.12.2018, θ) το από 7.6.2017 αποδεικτικό ανανέωσης δελτίου ανεργίας του Ο.Α.Ε.Δ., σύμφωνα με το οποίο το εν Λόγω δελτίο της αιτούσας είναι σε ισχύ έως 6.6.2019, ι) την από 28.11.2016 βεβαίωση του Ο.Α.Ε.Δ., περί εγγραφής της στο μητρώο ανέργων από 24.11.2016 έως 28.11.2016, ια) δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος της και σχετικές πράξεις διοικητικού προσδιορισμού φόρου, για τα φορολογικά έτη 2018 (εισόδημα 0,01 ευρώ, διαφορά αντικειμενικών δαπανών 979,99 ευρώ και αυτοτελώς φορολογούμενα ποσά κ.λπ. 3.300 ευρώ), 2017 (εισόδημα 0, διαφορά αντικειμενικών δαπανών 1,920 ευρώ και αυτοτελώς φορολογούμενα ποσά κ.λπ. 2.500 ευρώ), 2016 (εισόδημα 0 και προστιθέμενη διαφορά δαπανών 4.540 ευρώ), 2015 (εισόδημα 0 και προστιθέμενη διαφορά δαπανών 3.280 ευρώ), γβ) την από 16.10.2013 υπεύθυνη δήλωση της προς την Δ.Ο.Υ. Αργούς, περί έλλειψης υποχρέωσης υποβολής δήλωσης φορολογίας εισοδήματος για το οικονομικό έτος 2013, λόγω μη συνδρομής των προβλεπομένων στο άρθρο 61 του κυρωθέντος με το άρθρο πρώτο του ν. 2238/1994 (ΦΕΚ Α' 151/16.9.1994) Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος προϋποθέσεων, με την από 16,12.2013 θεώρηση γνησίου υπογραφής της από υπάλληλο του Δήμου Αθηναίων, ιγ) εκτυπώσεις περιουσιακής κατάστασης αυτής και της ... από τον ιστότοπο της Α.Α.Δ.Ε., για τα έτη 2015-2018 χωρίς δηλωθέντα στοιχεία («Δεν έχει διαμορφωθεί περιουσιακή εικόνα [...]», ιδ) δήλωση φορολογίας εισοδήματος της ..., φορολογικού έτους 2018 και πράξεις διοικητικού προσδιορισμού φόρου αυτής, για τα φορολογικά έτη 2018 (εισόδημα 0,11 και διαφορά αντικειμενικών δαπανών 2.999,89 ευρώ), 2017 (εισόδημα 0), 2016 (εισόδημα 0), 2015 (εισόδημα 0), ιε) τα από 24,10.2015, 27.2.2014, 26.8.2011 και 3.7.2009 ιδιωτικά συμφωνητικά μίσθωσης κατοικιών από τον ..., που αναφέρουν ότι το μίσθιο θα χρησιμοποιηθεί ως κύρια κατοικία αυτού, της αιτούσας, αδελφής αυτού και της ..., ανιψιάς του και :στ) το από 1.3.2017 ιδιωτικό συμφωνητικό μίσθωσης κατοικίας από την ίδια, με μηνιαίο μίσθωμα 180 ευρώ, που αναφέρει ότι το μίσθιο θα χρησιμοποιηθεί ως κύρια κατοικία αυτής και της θυγατέρας της ...

 

5. Επειδή, με το κατατεθέν στις 21.5.2019 υπόμνημα του, το καθ' ου η αίτηση Ελληνικό Δημόσιο ισχυρίζεται ότι η κρινόμενη αίτηση είναι αόριστη, διότι η αιτούσα δεν επικαλείται τα γεγονότα, βάσει των οποίων προκύπτει η ύπαρξη διακινδύνευσης της διαβίωσης της, που απαιτείται για την προσωρινή επιδίκαση ποσού σε αυτή. Τούτο δε, ενόψει και του ότι η αιτούσα δεν αναφέρει, κατά το καθ1 ου, τις οικονομικές υποχρεώσεις και τα έσοδα της. Περαιτέρω, το καθ' ου ισχυρίζεται ότι η αίτηση είναι και αβάσιμη, λόγω μη απόδειξης της συνδρομής λόγων διακινδύνευσης της διαβίωσης της αιτούσας. Επιπλέον, το καθ' ου ισχυρίζεται ότι το αίτημα της αιτούσας για καταβολή ποσού 500 ευρώ, ενώ με την αγωγή της ζητά την καταβολή συνολικού ποσού 600 ευρώ, είναι νόμω αβάσιμο, τουλάχιστον κατά το μέρος που υπερβαίνει τα 300 ευρώ, δεδομένου ότι κατά το άρθρο 215 παρ. 1 του Κ.Δ.Δ. δεν επιτρέπεται η προσωρινή επιδίκαση μέρους της απαίτησης μεγαλύτερου του 1/2. Τέλος, το καθ' ου ισχυρίζεται ότι η σχετική αγωγή της αιτούσας είναι προδήλως αβάσιμη. Τούτο, όπως προβάλλει το καθ' ου, διότι η αιτούσα δεν εδικαιούτο την ένδικη παροχή, καθώς δεν προέκυψε ότι αυτή είχε μόνιμη διαμονή στην Ελλάδα τα τελευταία πέντε έτη, βάσει φορολογικών της δηλώσεων, όπως προκύπτει από το ./20.5.2019 έγγραφο της Η.ΔΙ ΚΑ. Α.Ε., δεδομένου ότι αυτή δεν είχε υποβάλει φορολογική δήλωση για το οικονομικό έτος 2014 (φορολογικό έτος 2013) και το φορολογικό έτος 2014. Η αιτούσα, άλλωστε, κατά το καθ' ου, δεν ήταν εγγεγραμμένη στα μητρώα ανέργων του Ο.Α.Ε.Δ. για κανένα μήνα τα έτη 2013 και 2014 και για να μην υπέχει υποχρέωση υποβολής φορολογικής δήλωσης για τα έτη αυτά θα έπρεπε αυτή να ήταν άνεργη καθ' όλη την διάρκεια αυτών.

 

6. Επειδή, η κρινόμενη αίτηση είναι επαρκώς ορισμένη και ασκείται παραδεκτώς, δεδομένου ότι αναφέρει ως λόγο διακινδύνευσης της διαβίωσης της αιτούσας την παντελή έλλειψη εισοδημάτων, πλην του ελαχίστου κοινωνικού επιδόματος αλληλεγγύης, απορριπτόμενου ως νόμω αβασίμου του αντιθέτου ισχυρισμού του καθ' ου. Εξάλλου, ο ισχυρισμός του καθ' ου ότι η αιτούσα μη νομίμως ζητά την προσωρινή επιδίκαση ποσού που υπερβαίνει το ήμισυ του συνολικού αιτουμένου με την αγωγή της ποσού είναι απορριπτέος ως ερειδόμενος επί εσφαλμένης ουσιαστικής προϋποθέσεως, δεδομένου ότι με την ανωτέρω αγωγή της η αιτούσα ζητά, πέραν του ποσού των 600 ευρώ, που αντιστοιχεί στην ένδικη, μη χορηγηθείσα παροχή και ποσό 1.000 ευρώ, ως χρηματική ικανοποίηση για ηθική βλάβη που ισχυρίζεται ότι υπέστη από την ίδια αιτία. Κατά συνέπεια, το συνολικό αιτούμενο με την αγωγή της αιτούσας ποσό ανέρχεται σε 1.600 (600 + 1.000) ευρώ και το αιτούμενο εν προκειμένω ποσό των 500 ευρώ δεν υπερβαίνει το ήμισυ αυτού. Η ανωτέρω αγωγή της αιτούσας, άλλωστε, απαιτεί, κατά την κρίση του Δικαστηρίου, ενδελεχή εξέταση κατά το νόμο και την ουσία και δεν παρίσταται προδήλως απαράδεκτη ή αβάσιμη, απορριπτόμενου ως νόμω αβασίμου του αντιθέτου ισχυρισμού του καθ' ου. Περαιτέρω, το Δικαστήριο, λαμβάνοντας υπόψη ότι η αιτούσα δεν εμφανίζει, κατά τα προσκομισθέντα στοιχεία, εισοδήματα, πέραν του καταβαλλομένου σε αυτή ποσού των 300 ευρώ το μήνα, ως κοινωνικού επιδόματος αλληλεγγύης, ούτε προκύπτει από κάποιο προσκομισθέν στοιχείο η ύπαρξη περιουσιακών της στοιχείων, όπως ιδιόκτητης κατοικίας, ενώ αυτή βαρύνεται με τα απαραίτητα για τη συντήρηση της έξοδα, κρίνει ότι πιθανολογείται εν προκειμένω (άρθρο 214 παρ. 2 του Κ.Δ.Δ.), η έλλειψη επαρκών πόρων για την κάλυψη των αμέσων αναγκών διαβίωσης της αιτούσας και συνακόλουθα η ιδιαίτερη δυσχέρεια αυτής για την κάλυψη των συγκεκριμένων αναγκών της. Δεν προέκυψε, άλλωστε, η ύπαρξη σοβαρών λόγων δημοσίου συμφέροντος που να αποκλείουν την προσωρινή επιδίκαση του αιτουμένου ποσού υπέρ της αιτούσας, τούτο δε ενόψει και του ιδιαιτέρως χαμηλού, σε σχέση με τα οικονομικά δεδομένα του καθ’ ου, ύψους του ποσού αυτού, ενώ η ύπαρξη τέτοιων λόγων δεν προβλήθηκε ούτε από το εναγόμενο.

 

7. Επειδή, κατ' ακολουθίαν, η κρινόμενη αίτηση πρέπει να γίνει δεκτή και να υποχρεωθεί του καθ' ου η αίτηση Ελληνικό Δημόσιο να καταβάλει στην αιτούσα προσωρινώς, μέχρι την έκδοση οριστικής απόφασης επί της προαναφερθείσας αγωγής της, το ποσό των 500 ευρώ.

 

 

ΔΙΑ ΤΑΥΤΑ

 

 

Δέχεται την αίτηση.

 

Υποχρεώνει το καθ' ου η αίτηση Ελληνικό Δημόσιο να καταβάλει προσωρινώς στην αιτούσα, μέχρι την δημοσίευση οριστικής απόφασης επί της σχετικής, με αριθμό εισαγωγής ΑΓ./15-3-2019 καταψηφιστικής αγωγής της, το ποσό των πεντακοσίων (500) ευρώ.

 

Η απόφαση δημοσιεύθηκε στο ακροατήριο του Δικαστηρίου κατά την έκτακτη δημόσια συνεδρίαση της 18.6.2019.

 

Ο ΔΙΚΑΣΤΗΣ                                   Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΙΩΑΝΝΗΣ ΓΕΩΡΓΑΚΑΚΗΣ             ΑΝΘΟΥΛΑ ΧΑΤΖΗΠΕΤΡΟΥ