ΤρΔΠρΠειρ 963/2010
Αποδοχές - Υπηρεσία σε παραμεθόριες περιοχές - Επίδομα χρόνου
υπηρεσίας - Επίδομα προβληματικών και παραμεθόριων περιοχών - Δικαιούχοι -.
Οι ευνοϊκές διατάξεις των άρθρων
11 παρ. 1 του Ν. 287/1976 και 9 παρ. 2 του Ν. 2085/1992, με τις οποίες ορίστηκε
ότι ο πέραν της τριετίας χρόνος υπηρεσίας σε παραμεθόριες περιοχές και ο μέχρι
μία τριετία χρόνος υπηρεσίας σε προβληματικές περιοχές υπολογίζονται στο
διπλάσιο για τη χορήγηση ανώτερου μισθολογικού κλιμακίου και τον υπολογισμό του
επιδόματος υπηρεσίας, δεν καταργήθηκαν με τη διάταξη της παρ. 5 του άρθρου 8
του Ν. 2470/1997, με την οποία θεσπίστηκε η καταβολή επιδόματος προβληματικών
και παραμεθόριων περιοχών και, συνεπώς, υπάλληλοι, οι οποίοι είχαν ήδη, πριν
την έναρξη ισχύος του Ν. 2470/1997, θεμελιώσει δικαίωμα συνυπολογισμού της
υπηρεσίας τους σε παραμεθόριες και προβληματικές περιοχές για την εξέλιξη τους
σε μισθολογικό κλιμάκιο και τη λήψη επιδόματος χρόνου υπηρεσίας, δεν χάνουν το
δικαίωμα μετά την έναρξη ισχύος του ανωτέρω νόμου.
Αριθμός απόφασης: α 963/2010
ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΠΡΩΤΟΔΙΚΕΙΟ
ΠΕΙΡΑΙΑ
Τμήμα
11ο ΤΡΙΜΕΛΕΣ
Συνεδρίασε δημόσια στο ακροατήριό
του στις 28 Σεπτεμβρίου 2009 με δικαστές τους: Γεώργιο Καφφέ,
Πρόεδρο Πρωτοδικών Διοικητικών Δικαστηρίων, Βασιλική Μπούρα
και Μαρίνα-Αγγελική Σούπου (εισηγήτρια), Πρωτοδίκες
Διοικητικών Δικαστηρίων και γραμματέα τον Δημήτριο Καπετάνιο, δικαστικό
υπάλληλο,
για να δικάσει την προσφυγή με
ημερομηνία κατάθεσης 21-11-2002,
των : 1) ... - 9) ... οι οποίοι
παραστάθηκαν βάσει δήλωσης (άρθρο 133 παρ.2 του Ν.2717/1999, όπως αυτό
συμπληρώθηκε με το άρθρο 29 παρ.1 του Ν.2915/2001), που κατέθεσε στη Γραμματεία
του Δικαστηρίου στις 24-9-2009 η πληρεξούσια δικηγόρος τους Ελένη Τέφου-Φωτέα,
κατά του Ν.Π.Δ.Δ. με την επωνυμία
«ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΕΩΣ ΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ» (Ο.Α.Ε.Δ.) το οποίο εκπροσωπείται
από το Διοικητή του και παραστάθηκε βάσει δήλωσης (άρθρο 133 παρ.2 του
Ν.2717/1999, όπως αυτό συμπληρώθηκε με το άρθρο 29 παρ.1 του Ν.2915/2001), που
κατέθεσε στη Γραμματεία του Δικαστηρίου στις 24-9-2009 η πληρεξούσια δικηγόρος
του Ελένη Χαραλαμποπούλου.
Μετά τη δημόσια συνεδρίαση, το
Δικαστήριο συνήλθε σε διάσκεψη
και αφού μελέτησε τα σχετικά
έγγραφα,
Σκέφτηκε κατά το νόμο:
1. Επειδή, η κρινόμενη προσφυγή
νομίμως εισάγεται προς συζήτηση ενώπιον του Δικαστήριου
τούτου ως κατά τόπο αρμόδιου μετά την 64/2003 παραπεμπτική απόφαση του
Τριμελούς Διοικητικού Πρωτοδικείου Αλεξανδρούπολης (Μεταβατική έδρα
Ορεστιάδας). Με την προσφυγή αυτή, για την άσκηση της οποίας καταβλήθηκε το
νόμιμο παράβολο (βλ. το υπ αριθμ. 16640/20-11-2002 διπλότυπο είσπραξης τύπου Α
της Δ.Ο.Υ. Κομοτηνής) οι προσφεύγοντες ζητούν, παραδεκτώς
: 1) την ακύρωση της υπ αριθμ. Β119858/9-6-2002 αρνητικής απάντησης της
Προϊσταμένης της Διεύθυνσης Διοικητικού του Ο.Α.Ε.Δ. στην από 12-8-2002 αίτησή
τους, με την οποία ζητούσαν να συνυπολογίζεται με το χρόνο πραγματικής
υπηρεσίας για τη μισθολογική τους εξέλιξη ο τριετής χρόνος υπηρεσίας, που είχαν
διανύσει μέχρι την 31-12-1996 σε παραμεθόρια και προβληματική περιοχή, κατ
εφαρμογή των άρθρων 11 παρ.1 του Ν. 287/1976 (Α-78) και 9 παρ.2 του Ν.
2085/1992 (Α-170) και 2) την αναγνώριση του ως άνω δικαιώματός τους.
2. Επειδή, στο άρθρο 1 του
Ν.287/1976 ορίζεται ότι : «Παραμεθόριοι περιοχαί δια
την εφαρμογήν των διατάξεων του παρόντος νόμου
νοούνται αι περιοχαί των
νομών Ξάνθης, Ροδόπης, Έβρου, Λέσβου, Χίου, Σάμου και Δωδεκανήσου», ενώ στην
παρ. 1 του άρθρου 11 του ίδιου νόμου ορίζεται ότι : «Ο πέραν της τριετίας
χρόνος υπηρεσίας ο διανυόμενος από της ισχύος του παρόντος και εφεξής εις τας εν άρθρω 1 του παρόντος περιοχάς υπολογίζεται εις το διπλάσιον
δια την χορήγησιν επιδόματος πολυετούς υπηρεσίας και ευδοκίμου παραμονής εν τω αυτώ βαθμώ». Περαιτέρω, με το άρθρο 9 του Ν.2085/1992, με το
οποίο αντικαταστάθηκε το άρθρο 64 του Ν.1943/1991, προβλέφθηκαν, μεταξύ άλλων,
τα εξής: «1. Με απόφαση των Υπουργών Προεδρίας της Κυβέρνησης και Οικονομικών
καθορίζονται... περιοχές της χώρας ως προβληματικές, λόγω ιδιαιτεροτήτων από
άποψη, ιδίως, συνθηκών διαβίωσης, επικοινωνίας ή στέγασης. Οι προβληματικές
περιοχές διακρίνονται σε κατηγορία Α΄ ή Β΄, ανάλογα με το βαθμό
προβληματικότητάς τους. 2. Ο χρόνος υπηρεσίας, μέχρι μία τριετία, των τακτικών
και των με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου σε οργανικές θέσεις υπαλλήλων του
Δημοσίου και των Ν.Π.Δ.Δ., που υπηρετούν σε υπηρεσίες προβληματικών περιοχών,
υπολογίζεται στο διπλάσιο για την εξέλιξη σε μισθολογικό κλιμάκιο και τη λήψη
επιδόματος χρόνου υπηρεσίας. 3...». Κατ` εξουσιοδότηση της παρ. 1 του άρθρου 9
του Ν.2085/1992 εκδόθηκε η υπ` αριθ. ΔΙΔΑΔ/Φ.50/265/29847/30.10.1992 κοινή
απόφαση του Υπουργού Προεδρίας της Κυβερνήσεως και του οικείου Υφυπουργού
Οικονομικών (Β΄ 667/11.11.1992), με την οποία καθορίσθηκαν οι προβληματικές
περιοχές της χώρας, μεταξύ των οποίων και ο νομός Έβρου, ως προβληματική
περιοχή Α΄ κατηγορίας. Ακολούθησε η έκδοση του Ν. 2470/1997 (Α΄- 40), ο οποίος,
σύμφωνα με το άρθρο 33 αυτού, άρχισε να ισχύει από 1-1-1997 και με τον οποίο οι
υπάλληλοι, μεταξύ άλλων, του Δημοσίου, των ν.π.δ.δ.
και των Ο.Τ.Α. κατατάσσονται στα κλιμάκια του νέου
μισθολογίου και λαμβάνουν το νέο βασικό μισθό και τα προβλεπόμενα στο νέο
μισθολόγιο επιδόματα. Στο άρθρο 8 του νόμου αυτού ορίζεται ότι: «Πέρα από το
βασικό μισθό του κάθε μισθολογικού κλιμακίου, όπως αυτός ορίζεται στο
προηγούμενο άρθρο, χορηγούνται και τα εξής τακτικά επιδόματα, κατά μήνα:1.
Επίδομα χρόνου υπηρεσίας: ορίζεται σε ποσοστό τέσσερα τοις εκατό (4%) με τη
συμπλήρωση ενός έτους υπηρεσίας, προσαυξανόμενο στη συνέχεια ανά διετία από τη
χορήγηση του ποσοστού αυτού και για δεκατέσσερις (14) διετίες κατά τέσσερις (4)
ποσοστιαίες μονάδες και μέχρι συνολικού ποσοστού εξήντα τοις εκατό (60%). Το
επίδομα αυτό υπολογίζεται επί του βασικού μισθού του μισθολογικού κλιμακίου που
έχει κάθε φορά ο υπάλληλος. 2... 5. Επίδομα προβληματικών και παραμεθόριων
περιοχών, όπως οι περιοχές αυτές καθορίζονται με τις ΔΙΔΑΔ/Φ.50/265/298 47/
30.10.1992 (Β΄ 667) και ΔΙΔΑΔ/Φ.42/2175/11943, 11639 και 11981/ 20.12.1995 (Β΄
1054) κοινές υπουργικές αποφάσεις και το άρθρο 1 του ν. 287/1976 (Α΄ 78)
αντίστοιχα και μόνο για όσο χρόνο υπηρετούν σε αυτές, οριζόμενο κατά μήνα ως
εξής: α. Για προβληματικές περιοχές κατηγορίας Β΄, σε εννέα χιλιάδες (9.000)
δραχμές. β. Για προβληματικές περιοχές κατηγορίας Α΄, με εξαίρεση τις εξ αυτών
παραμεθόριες του ν.287/1976, σε δώδεκα χιλιάδες (12.000) δραχμές. γ. Για όσες
περιοχές χαρακτηρίζονται ταυτόχρονα προβληματικές και παραμεθόριες, σύμφωνα με
τις ως άνω διατάξεις, σε είκοσι χιλιάδες (20.000) δραχμές. Από την έναρξη
χορήγησης του επιδόματος αυτού καταργούνται οι αντίστοιχες παροχές που
προβλέπονται για τους ανωτέρω υπαλλήλους από τις διατάξεις της παραγράφου 1 του
άρθρου 11 του ν. 287/1976 (Α΄ 78) και της παραγράφου 2 του άρθρου 9 του ν.
2085/1992 (Α΄ 170), που αντικατέστησαν τις διατάξεις του άρθρου 64 του ν.
1943/1991 (Α΄ 50)». Περαιτέρω, στο άρθρο 17 του ίδιου νόμου ορίσθηκε ότι: «1.
Ως υπηρεσία για την εξέλιξη των υπαλλήλων στα μισθολογικά κλιμάκια του άρθρου
3, καθώς και για τη χορήγηση του επιδόματος χρόνου υπηρεσίας της παραγράφου 1
του άρθρου 8 λαμβάνεται υπόψη: α....γ. Κάθε πραγματική και συντάξιμη δημόσια
υπηρεσία που υπολογίζεται για τη συμπλήρωση της 35ετίας, ανεξάρτητα από το
φορέα που έχει προσφερθεί. δ. ...ε. Κάθε προϋπηρεσία, που από ισχύουσες
διατάξεις αναγνωρίζεται ως πραγματική δημοσία υπηρεσία στις θέσεις που
υπηρετούν. στ..» και στο άρθρο 22 ότι «1. Η κατάταξη των υπηρετούντων υπαλλήλων
στα Μ.Κ. του άρθρου 3 του νόμου αυτού, ανάλογα με την
κατηγορία στην οποία ανήκουν, γίνεται με βάση το συνολικό χρόνο υπηρεσίας τους,
όπως αυτός ορίζεται στο άρθρο 17 του παρόντος, σε συνδυασμό και με την με αριθμό
111624/4076/20.11.1985 κοινή απόφαση των Υπουργών Προεδρίας της Κυβέρνησης και
Οικονομικών(ΦΕΚ 730 Β`), που κυρώθηκε με το άρθρο 12
του ν. 1643/1986 (ΦΕΚ 126 Α`).Ο χρόνος υπηρεσίας που
πλεονάζει μετά την κατάταξή τους αυτή θεωρείται ότι διανύθηκε στο Μ.Κ. της κατάταξής τους για την απονομή του επόμενου Μ.Κ.». Τέλος, με το άρθρο 31 του Ν.2470/1997 ορίσθηκε ότι
καταργείται από την έναρξη της ισχύος του νόμου η διάταξη του άρθρου 9 παρ. 2
του Ν. 2085/1992.
3. Επειδή, όπως έχει ήδη κριθεί,
από την εισηγητική έκθεση του Ν.287/1976 και των μεταγενέστερων Ν. 1943/1991
και Ν. 2085/1992, συνάγεται ότι με τις διατάξεις των νόμων αυτών επιχειρήθηκε
αφενός η λήψη συγκεκριμένων μέτρων προς το σκοπό της διευκολύνσεως των
υπηρετούντων σε παραμεθόριες ή προβληματικές περιοχές υπαλλήλων στην
αντιμετώπιση των συνεπεία των κρατουσών στις εν λόγω
περιοχές εν γένει συνθηκών δημιουργουμένων
προβλημάτων και αφετέρου η θέσπιση κινήτρων για την προσέλκυση υπαλλήλων στις
εν λόγω περιοχές με σκοπό τη στελέχωση των μονάδων που βρίσκονται σε τέτοιες
περιοχές, που δεν προσελκύουν καθόλου τους υπαλλήλους, λόγω των οικονομικών και
λοιπών προβλημάτων, που αντιμετωπίζουν σ` αυτές, τα προβλεπόμενα δε μέτρα
αναμενόταν να προκαλέσουν οικειοθελείς μεταθέσεις. Στο πλαίσιο αυτό ορίσθηκε με
τις διατάξεις των άρθρων 11 παρ. 1 του Ν. 287/1976 και 9 παρ. 2 του Ν.
2085/1992 ότι ο πέραν της τριετίας χρόνος υπηρεσίας σε παραμεθόριες περιοχές
και ο μέχρι μία τριετία χρόνος υπηρεσίας σε προβληματικές περιοχές
υπολογίζονται στο διπλάσιο για τη χορήγηση ανώτερου μισθολογικού κλιμακίου και
τον υπολογισμό του επιδόματος χρόνου υπηρεσίας. Εξάλλου, το προβλεφθέν
με το άρθρο 8 παρ. 5 του Ν. 2470/1997 επίδομα προβληματικών και παραμεθόριων
περιοχών - οριζόμενο σε συγκεκριμένο ποσό, ανάλογα με το χαρακτήρα της περιοχής,
στην οποία υπηρετεί ο υπάλληλος και χορηγούμενο, χωρίς χρονικό περιορισμό, για
όσο χρόνο ο υπάλληλος εξακολουθεί να υπηρετεί σε προβληματική ή παραμεθόρια
περιοχή - καταβάλλεται, σύμφωνα με την εισηγητική έκθεση του νόμου, σε όλους
τους υπαλλήλους που υπηρετούν στις ανωτέρω περιοχές, λόγω των ιδιαιτεροτήτων
που παρουσιάζουν και αποτελεί κίνητρο για την παραμονή των υπαλλήλων στις
υπηρεσίες των περιοχών αυτών, από την έναρξη δε χορηγήσεως του επιδόματος αυτού
καταργούνται οι αντίστοιχες παροχές που προβλέπονταν για τους ανωτέρω
υπαλλήλους από τις προγενέστερες ως άνω διατάξεις. Η διάταξη αυτή του άρθρου 8
παρ. 5 του Ν. 2470/1997 δεν εισάγει αναδρομική ρύθμιση, δηλαδή δεν ανατρέπει
μισθολογικά πλεονεκτήματα που απέκτησαν στο παρελθόν, βάσει των καταργουμένων
ρυθμίσεων, οι υπάλληλοι που υπηρέτησαν, μεταξύ άλλων, σε παραμεθόριες και
προβληματικές περιοχές, αλλά ισχύει για το μέλλον. Περαιτέρω, εφόσον η
κατάργηση της επίδικης παροχής χωρεί από τη χορήγηση του νέου ως άνω
επιδόματος, το οποίο, όμως, δικαιούνται οι υπάλληλοι μόνο για όσο χρόνο
υπηρετούν σε προβληματική περιοχή και λαμβανομένου υπόψη ότι από τις διατάξεις
του Ν. 2470/1997 δεν προκύπτει ότι
υπάρχει βούληση ανατροπής των ανωτέρω κεκτημένων μισθολογικών πλεονεκτημάτων, η
οποία να υπαγορεύεται από λόγους δημοσίου συμφέροντος, αφού αυτά δόθηκαν στους
υπαλλήλους ακριβώς για λόγους δημοσίου συμφέροντος και ειδικότερα ως κίνητρο
για την προσέλκυση και παραμονή τους στις ως άνω περιοχές, πρέπει να γίνει
δεκτό ότι με τις διατάξεις των άρθρων 8 παρ. 5 και 31 του Ν. 2470/1997, ερμηνευόμενες σύμφωνα με την αρχή της προστατευόμενης
εμπιστοσύνης, δεν καταργήθηκε η ευνοϊκή ρύθμιση του άρθρου 9 παρ.2 του Ν.
2085/1992 για τους υπαλλήλους εκείνους, οι οποίοι είχαν ήδη, πριν από την
έναρξη ισχύος του Ν.2470/1997, θεμελιώσει δικαίωμα στην παροχή του άρθρου 9
παρ.2 του Ν. 2085/1992 (ΣτΕ 398/2009, 2784/2008,
1219/2007 7μελούς).
4. Επειδή, στην προκείμενη
περίπτωση, από τα στοιχεία της δικογραφίας προκύπτουν τα εξής πραγματικά
περιστατικά: Οι προσφεύγοντες είναι μόνιμοι υπάλληλοι του καθ ου ν.π.δ.δ. με σχέση εργασίας δημοσίου δικαίου και υπηρετούν
οι μεν 1ος έως και η 5η εξ αυτών στην
Τοπική Υπηρεσία Διδυμοτείχου στο Νομό Έβρου,οι δε 6ος
έως και ο 9ος εξ αυτών στην Τοπική Υπηρεσία Ορεστιάδας στον ίδιο Νομό. Όπως προκύπτει από τις προσκομιζόμενες
υπηρεσιακές βεβαιώσεις (σχ. η 2239/16-8-2002 βεβαίωση
της Τοπικής Υπηρεσίας του Ο.Α.Ε.Δ. στο Διδυμότειχο και η 2720/26-8-2002
βεβαίωση της Τοπικής Υπηρεσίας του Ο.Α.Ε.Δ. στην Ορεστιάδα), στις 31-12-1996,
ήτοι πριν την έναρξη ισχύος του Ν.2470/1997, ο συνολικός χρόνος υπηρεσίας των
προσφευγόντων είχε διαμορφωθεί, κατ΄ εφαρμογή
της παρ.2 του άρθρου 9 του Ν.2085/1992, ήτοι με την προσθήκη για καθέναν
εξ αυτών στο χρόνο πραγματικής του υπηρεσίας, πλασματικού χρόνου υπηρεσίας
μέχρι 3 ετών στην παραμεθόρια και προβληματική περιοχή του Έβρου, ως εξής: Για
τον 1ο προσφεύγοντα σε 10 έτη, 6 μήνες και 7 ημέρες, για την 2η προσφεύγουσα σε
23 έτη, 8 μήνες και 26 ημέρες, για τον 3ο προσφεύγοντα σε 23 έτη, 2μήνες και 7
ημέρες, για τον 4ο προσφεύγοντα σε 16 έτη και 5μήνες, για την 5η προσφεύγουσα
σε 10 έτη, 4 μήνες και 15 ημέρες, για την 6η προσφεύγουσα σε 10 έτη, 6μήνες και
11 ημέρες, για τον 7ο προσφεύγοντα σε 21 έτη, 10 μήνες και 24 ημέρες, για την
8η προσφεύγουσα σε 19 έτη, 2 μήνες και 27 ημέρες και για την 9η προσφεύγουσα σε
14 έτη και 5 μήνες. Ωστόσο, όπως προκύπτει από τις προαναφερθείσες υπηρεσιακές
βεβαιώσεις, μετά την έναρξη ισχύος του Ν.2470/1997 (1-1-1997), για την κατάταξη
των προσφευγόντων σε μισθολογικά κλιμάκια και για τον υπολογισμό του επιδόματος
χρόνου υπηρεσίας δεν εφαρμόσθηκαν οι ανωτέρω ευεργετικές διατάξεις του Ν.
2085/1992 περί διπλασιασμού επί μία τριετία του χρόνου υπηρεσίας σε παραμεθόρια
και προβληματική περιοχή, αλλά αφαιρέθηκε και ο χρόνος, που είχε αρχικώς
υπολογισθεί υπέρ αυτών, κατ εφαρμογή του νόμου αυτού, ως προς την κατάταξή
τους σε μισθολογικά κλιμάκια και τον υπολογισμό του επιδόματος χρόνου υπηρεσίας
μέχρι τις 31-12-1996. Επομένως, η υπηρεσιακή τους κατάσταση διαμορφώθηκε ως
εξής : Ο 1ος προσφεύγων με χρόνο πραγματικής υπηρεσίας 7 ετών, 6 μηνών και 7
ημερών κατετάγη στο 14ο Μ.Κ. με χρονοεπίδομα
16%, η 2η προσφεύγουσα με χρόνο πραγματικής υπηρεσίας 20 ετών, 8 μηνών και 26
ημερών κατετάγη στο 19ο Μ.Κ. με χρονοεπίδομα
40%, ο 3ος προσφεύγων με χρόνο πραγματικής υπηρεσίας 20 ετών, 2 μηνών και 7
ημερών κατετάγη στο 19ο Μ.Κ. με χρονοεπίδομα
40%, ο 4ος προσφεύγων με χρόνο πραγματικής υπηρεσίας 13 έτη και 5 μήνες
κατετάγη στο 29ο Μ.Κ. με χρονοεπίδομα
28%, η 5η προσφεύγουσα με χρόνο πραγματικής υπηρεσίας 10 έτη, 4 μήνες και 15
ημέρες κατετάγη στο 32ο Μ.Κ. με χρονοεπίδομα
16%, η 6η προσφεύγουσα με χρόνο πραγματικής υπηρεσίας 7 έτη, 6 μήνες και 11
ημέρες κατετάγη στο 17ο Μ.Κ. με χρονοεπίδομα
16%, ο 7ος προσφεύγων με χρόνο πραγματικής υπηρεσίας 18 έτη, 10 μήνες και 24
ημέρες κατετάγη στο 20ο Μ.Κ. με χρονοεπίδομα
36%, η 7η προσφεύγουσα με χρόνο
πραγματικής υπηρεσίας 19 έτη, δυο μήνες
και 27 ημέρες κατετάγη στο 19ο Μ.Κ. με χρονοεπίδομα 40% και η 9η προσφεύγουσα με χρόνο πραγματικής
υπηρεσίας 14 έτη και 5 μήνες κατετάγη στο 29ο Μ.Κ. με
χρονοεπίδομα 28%. Στη συνέχεια, οι προσφεύγοντες
υπέβαλαν την με αριθμό πρωτοκόλλου Α. 44007/12-8-2002 αίτηση προς την Διεύθυνση
Διοικητικού του καθ ου Οργανισμού, με την οποία ζήτησαν να συνυπολογισθεί για
τη μισθολογική εξέλιξη του καθενός μαζί με το χρόνο πραγματικής υπηρεσίας ο
πλασματικός χρόνος υπηρεσίας (τριετία), που είχε διανύσει ο καθένας εξ αυτών
μέχρι την 31-12-1996 στην παραμεθόρια και προβληματική περιοχή του Έβρου, κατ
εφαρμογή των άρθρων 11 παρ.1 του Ν. 287/1976 και 9 παρ.2 του Ν. 2085/1992,
περαιτέρω δε με βάση τον προκύπτοντα συνολικό χρόνο να γίνει σύμφωνα με το
άρθρο 22 του Ν. 2085/1992 η κατάταξη του καθενός εξ αυτών στο αντίστοιχο Μ.Κ. και να χορηγηθεί το αντίστοιχο ποσοστό επιδόματος
χρόνου υπηρεσίας. Η Διευθύντρια Διοικητικού του καθ ου Οργανισμού με την υπ΄
αριθμ. Β119858/6-9-2002 έγγραφη απάντησή της, απέρριψε το ανωτέρω αίτημα των
προσφευγόντων, με την αιτιολογία ότι δεν είναι δυνατός ο υπολογισμός στο
διπλάσιο του μέχρι μια τριετία χρόνου υπηρεσίας, που είχαν διανύσει στην
παραμεθόριο και προβληματική περιοχή του Έβρου, για την κατάταξη τους σε
μισθολογικά κλιμάκια και για τον υπολογισμό του χρονοεπιδόματος,
καθόσον μετά την έναρξη ισχύος του Ν.2470/1997 (1-1-1997) καταργήθηκαν οι
ευεργετικές διατάξεις των άρθρων 11 παρ.1 του Ν. 287/1976 και 9 παρ.2 του Ν.
2085/1992. Ήδη, με την κρινόμενη προσφυγή, όπως αυτή αναπτύσσεται με το νομίμως
κατατεθέν από 4-4-2003 υπόμνημα, οι προσφεύγοντες ζητούν την ακύρωση της
ανωτέρω αρνητικής απάντησης της Διευθύντριας Διοικητικού του καθ ου
Οργανισμού, προβάλλοντας, μεταξύ άλλων, ότι αυτή εσφαλμένως ερμήνευσε τις
σχετικές διατάξεις, δεδομένου ότι ο νομοθέτης με τις ρυθμίσεις του Ν.2470/1997
δεν θέλησε να ανατρέψει τα μισθολογικά πλεονεκτήματα, που απέκτησαν στο
παρελθόν, βάσει των καταργουμένων ρυθμίσεων των άρθρων 11 παρ.1 του Ν. 287/1976
και 9 παρ.2 του Ν. 2085/1992, οι υπάλληλοι που υπηρετούν ή υπηρέτησαν σε
παραμεθόριες και προβληματικές περιοχές, αλλά ισχύει για το μέλλον.
5. Επειδή, με αυτά τα πραγματικά
περιστατικά και ενόψει όσων έγιναν ερμηνευτικώς δεκτά στην 3η σκέψη της
παρούσας απόφασης, το Δικαστήριο λαμβάνοντας υπόψη ότι, όπως προέκυψε από τις
ως άνω προσκομισθείσες υπηρεσιακές βεβαιώσεις, καθένας από τους προσφεύγοντες
είχε θεμελιώσει στις 31-12-1996 πλασματικό χρόνο υπηρεσίας τριών ετών, λόγω της
υπηρεσίας στην παραμεθόρια και προβληματική περιοχή του Έβρου, κρίνει ότι το
δικαίωμα καθενός εξ αυτών για τη λήψη της παροχής του άρθρου 9 παρ. 2 του Ν.
2085/1992, ήτοι για συνυπολογισμό του χρόνου αυτού, σχετικά με την εξέλιξη του
σε μισθολογικό κλιμάκιο και τη λήψη επιδόματος χρόνου υπηρεσίας διατηρήθηκε και
μετά τη θέση σε ισχύ του Ν. 2470/1997 (1-1-1997) και, συνεπώς, η προσβαλλόμενη
με την κρινόμενη προσφυγή απάντηση της Διευθύντριας Διοικητικού του καθ ου
Οργανισμού, με την οποία απορρίφθηκε το αίτημα τους για συνυπολογισμό του ως
άνω πλασματικού χρόνου υπηρεσίας για την κατάταξή τους σε μισθολογικά κλιμάκια
και την χορήγηση του επιδόματος χρόνου υπηρεσίας, είναι ακυρωτέα,
αφού εκδόθηκε, κατ εσφαλμένη ερμηνεία και εφαρμογή των διατάξεων των άρθρων 8
παρ.5 και 31 του Ν. 2470/1997.
6. Επειδή, κατ ακολουθίαν, η κρινόμενη προσφυγή πρέπει να γίνει δεκτή, να
ακυρωθεί η υπ αριθμ. Β119858/9-6-2002 αρνητική απάντηση της Προϊσταμένης της
Διεύθυνσης Διοικητικού του Ο.Α.Ε.Δ. στην από 12-8-2002 αίτηση των προσφευγόντων
και να αναγνωριστεί το δικαίωμα καθενός εξ αυτών για τη λήψη της παροχής του
άρθρου 9 παρ. 2 του Ν. 2085/1992 και μετά τη θέση σε ισχύ του Ν. 2470/1997
(1-1-1997), ήτοι για συνυπολογισμό του χρόνου υπηρεσίας τριών ετών, που είχε
θεμελιώσει καθένας εξ αυτών στην παραμεθόριο και προβληματική περιοχή του Έβρου
μέχρι την 31-12-1996, σχετικά με την εξέλιξη του σε μισθολογικό κλιμάκιο και τη
λήψη επιδόματος χρόνου υπηρεσίας. Περαιτέρω, πρέπει το καταβληθέν παράβολο να
αποδοθεί στους προσφεύγοντες (άρθρο 277 παρ.9 του Κ.Δ.Δ.).,
ενώ, κατ΄εκτίμηση των περιστάσεων να απαλλαγεί ο καθ
ου Οργανισμός από τα δικαστικά έξοδα των προσφευγόντων (άρθρο 275 παρ.1 εδ.
τελευταίο του Κ.Δ.Δ.).
ΔΙΑ ΤΑΥΤΑ
- Δέχεται την προσφυγή.
- Ακυρώνει την υπ αριθμ.
Β119858/9-6-2002 αρνητική απάντηση της Προϊσταμένης της Διεύθυνσης Διοικητικού
του Ο.Α.Ε.Δ. στην από 12-8-2002 αίτηση των προσφευγόντων.
- Αναγνωρίζει το δικαίωμα καθενός
εκ των προσφευγόντων για τη λήψη της παροχής του άρθρου 9 παρ. 2 του Ν.
2085/1992 και μετά τη θέση σε ισχύ του Ν. 2470/1997 (1-1-1997), ήτοι για
συνυπολογισμό του χρόνου υπηρεσίας τριών ετών, που είχε θεμελιώσει καθένας εξ
αυτών στην παραμεθόριο και προβληματική περιοχή του Εβρου
μέχρι την 31-12-1996, σχετικά με την εξέλιξη του σε μισθολογικό κλιμάκιο και τη
λήψη επιδόματος χρόνου υπηρεσίας.
- Διατάσσει την απόδοση του
παραβόλου στους προσφεύγοντες.
- Απαλλάσσει τον καθ ου Οργανισμό
από τα δικαστικά έξοδα των προσφευγόντων.
Η διάσκεψη του Δικαστηρίου έγινε
στον Πειραιά, στις 8 Φεβρουαρίου 2010.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Η ΕΙΣΗΓΗΤΡΙΑ
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΦΦΕΣ ΜΑΡΙΝΑ-ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΣΟΥΠΟΥ
Η απόφαση δημοσιεύθηκε στον ίδιο
τόπο, σε έκτακτη δημόσια συνεδρίαση στο ακροατήριο του Δικαστηρίου, στις 26
Φεβρουαρίου 2010, με τη συμμετοχή στη σύνθεση της Ασημούλας
Τραχανά, Πρωτοδίκη Δ.Δ. λόγω αναρρωτικής άδειας
της Εισηγήτριας.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΦΦΕΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΚΑΠΕΤΑΝΙΟΣ