ΤρΔΠρΠειρ 924/2010

 

Επίδομα 176 € - Εκπαιδευτικοί - Παραγραφή πενταετής -.

 

Το επίδομα των 176 € κατά Ν. 2738/1999 και Ν. 3016/2002 αποτελεί προσαύξηση μισθού όλων των υπαλλήλων που υπάγονται στο μισθολογικό καθεστώς των Ν. 2470/1997 και Ν. 3205/2003, συνεπώς και των εκπαιδευτικών. Δεν υπερκαλύπτεται από το επίδομα εξωδιδακτικής απασχόλησης, αλλά αποτελεί γενική μισθολογική προσαύξηση ανεπίδεκτη αλληλοκάλυψης και συμψηφισμού κατά αρ. 14 Ν. 3016/2002. Η αξίωση χορήγησής του υπόκειται σε 5ετή παραγραφή, καθώς η διετής παραγραφή του Ν. 2362/1995 κρίθηκε αντίθετη με το άρθρο 4 παρ. 1 του Συντάγματος και το άρθρο 1 του 1ου Πρόσθετου Πρωτοκόλλου της ΕΣΔΑ από το ΕΔΑΔ (Ζουμπουλίδης κατά Ελλάδος - 25.06.09), μετά την αντίθετη υπέρ της 2ετούς παραγραφής 9/2009 απόφαση του ΑΕΔ.

 

Aριθμός απόφασης A 924/2010

 

                      ΤΟ

         ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΠΡΩΤΟΔΙΚΕΙΟ ΠΕΙΡΑΙΑ

                    Τμήμα

                 3ο ΤΡΙΜΕΛΕΣ

 

Συνεδρίασε δημόσια στο ακροατήριό του, στις 16 Σεπτεμβρίου 2009, με σύνθεση τους δικαστές: Ασπασία Κορωνιώτου, Πρόεδρο Πρωτοδικών Διοικητικών Δικαστηρίων, Ελένη Μαργαρίτη και Αθανάσιο Σκουρλή, Εισηγητή, Πρωτοδίκες Διοικητικών Δικαστηρίων και γραμματέα τη Μαρκέλα Στρατάκου, δικαστική υπάλληλο.

Για να δικάσει την από 18.12.2006 αγωγή.

Του …, κατοίκου Νέας Σμύρνης Αττικής, οδός … αρ. …, ο οποίος παραστάθηκε με τον πληρεξούσιο δικηγόρο Γεώργιο Σακελλαριάδη με δήλωση κατ΄ άρθρο 29 παρ. 1 του Ν. 2915/01.

Κατά του Ελληνικού Δημοσίου που εκπροσωπείται από τον Υπουργό Οικονομικών, ο οποίος παραστάθηκε με τη Δικαστική Αντιπρόσωπο του Ν.Σ.Κ. Σταυρούλα Καλαμπαλίκη με δήλωση κατ΄ άρθρο 29 παρ. 1 του Ν. 2915/01.

Μετά τη συνεδρίαση, το Δικαστήριο συνήλθε σε διάσκεψη.

Αφού μελέτησε τα σχετικά έγγραφα.

Σκέφτηκε κατά το νόμο.

Επειδή, με την κρινόμενη αγωγή, για την οποία έχει καταβληθεί το ανάλογο τέλος δικαστικού ενσήμου (βλ.  το 133072, σειράς Α’, ειδικό γραμμάτιο), ζητείται παραδεκτώς να υποχρεωθεί το εναγόμενο Ελληνικό Δημόσιο να καταβάλει στον ενάγοντα το ποσό των 12.320 ευρώ, το οποίο αντιστοιχεί στη μηνιαία μισθολογική παροχή της παρ. 2 του άρθρου 14 του ν. 3016/2002 που, κατά τους ισχυρισμούς του, δικαιούται για το χρονικό διάστημα από 01.01.2002 μέχρι 31.12.2005 με το νόμιμο τόκο υπερημερίας από τότε που κάθε κονδύλι κατέστη απαιτητό, άλλως από την επίδοση της αγωγής του.

Επειδή, σύμφωνα με την αρχή της ισότητας, που καθιερώνει το άρθρο 4 παρ. 1 του Συντάγματος, τόσο ο κοινός νομοθέτης, όσο και η Διοίκηση, όταν ασκεί την κανονιστική της αρμοδιότητα, δύνανται να ρυθμίζουν κατά ενιαίο ή διαφορετικό τρόπο τις ποικίλες προσωπικές ή πραγματικές καταστάσεις ή σχέσεις, λαμβανομένων υπόψη των συναφών με αυτές κοινωνικών, οικονομικών, επαγγελματικών ή άλλων συνθηκών. Οφείλουν όμως να προβαίνουν στη σχετική ρύθμιση, επί τη βάσει γενικών και αντικειμενικών κριτηρίων, τα οποία αποκλείουν τόσο την έκδηλη άνιση μεταχείριση, είτε με τη μορφή χαριστικού μέτρου ή προνομίου μη συνδεομένου με αξιολογικά κριτήρια είτε με τη μορφή επιβολής αδικαιολόγητης επιβάρυνσης, όσο και την αυθαίρετη εξομοίωση διαφορετικών καταστάσεων ή την ενιαία μεταχείριση καταστάσεων που τελούν υπό διαφορετικές συνθήκες ή αντιθέτως τη διαφορετική μεταχείριση των αυτών ή παρομοίων καταστάσεων. Εάν δε το δικαστήριο, κατά τον έλεγχο συνταγματικότητας της εφαρμοστέας διάταξης, διαπιστώσει παράβαση της αρχής της ισότητας που θα συνίσταται στη θέσπιση ειδικής ρύθμισης ευνοϊκής για ορισμένη κατηγορία προσώπων από την οποία αποκλείστηκαν, ρητά ή σιωπηρά, πρόσωπα που ανήκουν σε άλλη κατηγορία αλλά τελούν υπό τις αυτές ή παρόμοιες συνθήκες με τα πρόσωπα που ανήκουν στην πρώτη κατηγορία, στην οποία αναφέρεται η σχετική ρύθμιση, τότε το δικαστήριο, προς άρση της αντισυνταγματικότητας που διαπιστώθηκε, οφείλει να προβεί σε επέκταση της εφαρμογής της ειδικής ρύθμισης και στην κατηγορία των προσώπων που αποκλείστηκαν (ΣτΕ 3587/1997, 1519/1995). Επιπλέον, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 80 του ισχύοντος Συντάγματος: «Μισθός, σύνταξη, χορηγία ή αμοιβή ούτε εγγράφεται στον προϋπολογισμό του Κράτους ούτε παρέχεται άνευ οργανικού ή άλλου νόμου», έπεται ότι για να καταβληθεί σε μισθωτό του Δημοσίου, των Ο.Τ.Α. και των Ν.Π.Δ.Δ., οποιαδήποτε μισθολογική παροχή με τα ανωτέρω χαρακτηριστικά, θα πρέπει να το προβλέπει οργανικός ή άλλος νόμος. Στην περίπτωση, όμως, που για την αποκατάσταση της αρχής της ισότητας πρέπει να επεκταθεί η ειδική ευνοϊκή ρύθμιση, με την οποία προβλέπεται η χορήγηση μισθολογικής παροχής, και σε κατηγορία προσώπων που αδικαιολόγητα εξαιρέθηκαν, κατά τα οριζόμενα ως άνω, δεν παραβιάζεται το άρθρο 80 παρ. 1 του Συντάγματος, το οποίο απαγορεύει τη χορήγηση μισθού, σύνταξης κ.λπ. χωρίς ειδικό νόμο, καθώς τέτοιος νόμος είναι η ειδική ευνοϊκή ρύθμιση, η οποία, μετά την περιαίρεση της αντισυνταγματικής παράλειψης εφαρμογής της σε κατηγορία προσώπων που τελούν υπό τις αυτές ή παρόμοιες συνθήκες με τα πρόσωπα που ανήκουν στην κατηγορία των καταρχήν δικαιούχων, καταλαμβάνει και αυτούς που εξαιρέθηκαν αδικαιολόγητα (ΣτΕ 1184/2001).

Επειδή, περαιτέρω με το ν. 2410/1997 (ΦΕΚ 40 Α’), ο οποίος αντικατέστησε τον ν. 1505/1984 (ΦΕΚ 194 Α’), καθορίστηκε το πλαίσιο μισθοδοσίας των εργαζομένων στο Δημόσιο, στους Ο.Τ.Α. και τα ν.π.δ.δ. και στο άρθρο 27 αυτού, ορίστηκε ότι κάθε άλλη μισθολογική παροχή, εκτός των ήδη προβλεπόμενων από τις διατάξεις του νόμου αυτού, επιτρέπεται μόνο με τροποποίηση των διατάξεών του. Εξάλλου στο άρθρο 13 παρ. 1 του ν. 2738/1999 (ΦΕΚ 180 Α’), ο οποίος εισήγαγε το θεσμό των συλλογικών διαπραγματεύσεων στη Δημόσια Διοίκηση, ορίζεται ότι: «1. Συλλογική διαπραγμάτευση για ρύθμιση ζητημάτων των όρων και συνθηκών απασχόλησης των υπαλλήλων, που δεν ρυθμίζονται σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο άρθρο 3 του παρόντος λόγω συνταγματικών περιορισμών (όπως ιδίως είναι ζητήματα μισθών, συντάξεων, σύστασης οργανικών θέσεων, προσόντων, τρόπου διορισμού κ.λπ.), μπορεί να καταλήγει σε συλλογική συμφωνία. 2. Η συμφωνία αυτή δεν αποτελεί συλλογική σύμβαση εργασίας συνεπάγεται όμως για το Δημόσιο ή ν.π.δ.δ. ή ο.τ.α. : α) είτε την έκδοση κανονιστικών πράξεων, εφόσον τα θέματα της συμφωνίας μπορεί να ρυθμιστούν κανονιστικώς βάσει υπάρχουσας σχετικής εξουσιοδότησης νόμου, β) είτε την προώθηση σχετικής νομοθετικής ρύθμισης των θεμάτων της συμφωνίας. Αντικείμενο του περιεχομένου της συμφωνίας μπορεί να αποτελεί και ο χρόνος υλοποίησης της δέσμευσης για έκδοση κανονιστικών πράξεων ή προώθησης νομοθετικών ρυθμίσεων, κατά περίπτωση. 3. …». Περαιτέρω, οι διατάξεις του άρθρου 14 του ν. 3016/2002 (Φ.Ε.Κ. Α΄ 110) προβλέπουν τα εξής: «1. Με κοινές αποφάσεις των Υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών, Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης και του κατά περίπτωση αρμόδιου Υπουργού ρυθμίζονται τα θέματα των συλλογικών συμφωνιών που συνάπτονται κατ΄ εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 13 του Ν. 2738/1999 (Φ.Ε.Κ. 180 Α΄) και αφορούν θέματα μισθών και αμοιβών συμπεριλαμβανομένων και αυτών που υπεγράφησαν κατά το έτος 2001. 2. Με όμοιες αποφάσεις οι ρυθμίσεις της προηγούμενης παραγράφου είναι δυνατόν να επεκτείνονται, εν όλω ή εν μέρει, και στο λοιπό προσωπικό του Δημοσίου, των οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α.) και των λοιπών προσώπων δημοσίου δικαίου (Ν.Π.Δ.Δ.), που δεν συμμετείχε στη σύναψη συλλογικών συμφωνιών του άρθρου 13 του Ν. 2738/1999 και μέχρι του ποσού των 176 ευρώ μηνιαίως. 3. Αν καταβάλλονται οποιουδήποτε είδους πρόσθετες μισθολογικές παροχές, που υπολείπονται του ποσού των 176 ευρώ, επιτρέπεται να χορηγείται μόνον η διαφορά μέχρι του ποσού αυτού. Οι ρυθμίσεις αυτές όσον αφορά το προσωπικό των Ο.Τ.Α. και των λοιπών Ν.Π.Δ.Δ. περιορίζονται στις υφιστάμενες στον προϋπολογισμό τους δυνατότητες. 4. Με τις προβλεπόμενες από τις διατάξεις των παρ. 1 και 2 του άρθρου αυτού κοινές υπουργικές αποφάσεις καθορίζονται ειδικότερα: α) Οι δικαιούχοι των παροχών και το ύψος τους λαμβάνοντας υπόψη για τη χορήγηση ή μη των παροχών αυτών το συνολικό ποσό των καταβαλλόμενων μηνιαίων αποδοχών και λοιπών παροχών, επιδομάτων και αποζημιώσεων από οποιαδήποτε πηγή. β) Οι όροι, οι προϋποθέσεις και οι περιορισμοί για τη χορήγηση των ανωτέρω παροχών, η διαδικασία και ο χρόνος καταβολής τους καθώς και ο τρόπος αντιμετώπισης της σχετικής δαπάνης. γ) Κάθε άλλη λεπτομέρεια για τη χορήγησή τους. 5. … 6. Οι διατάξεις του άρθρου αυτού ισχύουν από 1.1.2002».

Επειδή, κατ΄ εφαρμογή της ως άνω εξουσιοδοτικής διάταξης και αφού είχαν προηγηθεί ειδικές συλλογικές συμφωνίες του Δημοσίου με τους εκάστοτε κλάδους υπαλλήλων του άρθρου 14 παρ. 2 του ως άνω νόμου, εκδόθηκε σωρεία κοινών υπουργικών αποφάσεων (περίπου 60 Κ.Υ.Α.), με τις οποίες προβλέφθηκε η χορήγηση ειδικής αμοιβής ύψους 88 ευρώ μηνιαίως για το χρονικό διάστημα από 1.1.2002 έως 30.6.2002 και από 1.7.2002 και εφεξής ύψους 176 ευρώ, σε πλείστες κατηγορίες υπαλλήλων του δημοσίου, των Ν.Π.Δ.Δ. και των Ο.Τ.Α. Συγκεκριμένα, και ενδεικτικά αναφέρονται οι Κ.Υ.Α.: α) η 2/40326/0022 (Φ.Ε.Κ. Β΄ 1242/23.9.2002) για τους υπαλλήλους του Υπουργείου Πολιτισμού και των εποπτευομένων από αυτό Δημοσίων Υπηρεσιών, β) η 2/40098/022 (ΦΕΚ Β΄ 1266/27.9.2002) για τους υπαλλήλους του Υπουργείου Τύπου και Μ.Μ.Ε., γ) η 2/31813/0022 (Φ.Ε.Κ. Β΄ 1266/27.9.2002) για τους υπαλλήλους του Υπουργείου Μακεδονίας - Θράκης, δ) η 2/41890/0022 (Φ.Ε.Κ. Β΄1266/27.9.2002) για τους πολιτικούς υπαλλήλους του Υπουργείου Εθνικής Αμύνης κ.λπ. Η αμοιβή αυτή χορηγήθηκε σε όλους τους μονίμους και με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου υπαλλήλους, των οποίων οι αποδοχές διέπονται από τις διατάξεις του ν. 2470/1997, καθώς και στους αποσπώμενους ή τοποθετούμενους από άλλα υπουργεία, Ο.Τ.Α. ή λοιπά Ν.Π.Δ.Δ. Σε όλες δε τις ανωτέρω Κ.Υ.Α. ορίζεται ότι, η καταβολή της αμοιβής αυτής εξακολουθεί και κατά το χρονικό διάστημα των θεσμοθετημένων αδειών (κανονικών, συνδικαλιστικών, εκπαιδευτικών, λοχείας, κυήσεως κ.λπ.) και ότι υπόκειται στις συνήθεις κρατήσεις των επιδομάτων, συνεντελλομένης αυτής με τις μηνιαίες αποδοχές των δικαιούχων, ενώ, κατά το άρθρο 1 του ν. 3029/2002, η εν λόγω παροχή λαμβάνεται υπόψη στη βάση του υπολογισμού της σύνταξης. Τέλος, ο ν. 3205/2003 (Φ.Ε.Κ. Α΄ 297), παρά το γεγονός ότι με το άρθρο 28 παρ. 4 κατήργησε το άρθρο 14 του ν. 3016/2002 και όλες τις δυνάμει αυτού εκδοθείσες Κ.Υ.Α., εντούτοις με το άρθρο 24 παρ. 2 αυτού, διατήρησε την επίμαχη παροχή ως προσωπική διαφορά, κατά τρόπο ώστε να μη μειωθεί το εισόδημα των μισθωτών που τη λάμβαναν μέχρι τις 31.12.2003 αλλά να διατηρείται η επίδικη παροχή και να μειώνεται ανάλογα με τις μισθολογικές αυξήσεις που θα ελάμβαναν αυτοί στο μέλλον.

Επειδή, από όλα τα ανωτέρω προκύπτει ότι η εν λόγω παροχή αποτελεί προσαύξηση μισθού των δικαιούχων υπαλλήλων, εντασσόμενη στις τακτικές αποδοχές τους και χορηγούμενη αδιακρίτως σε όλο το προσωπικό (δημοσίου και ιδιωτικού δικαίου) των οικείων διοικητικών φορέων του δημοσίου, των ΝΠΔΔ και των Ο.Τ.Α., που υπάγονται στο μισθολογικό καθεστώς του ν. 2470/1997 αλλά και στο νυν ισχύον από 1.1.2004 βάσει του ν. 3205/2003. Ο χαρακτήρας δε της επίμαχης παροχής ως γενικής προσαύξησης των τακτικών αποδοχών προκύπτει εξάλλου και από το γεγονός ότι έχει χορηγηθεί σε σύντομο χρονικό διάστημα σε ευρείες και ετερόκλητες κατηγορίες υπαλλήλων, χωρίς ειδικές προϋποθέσεις και χωρίς οποιαδήποτε συνάρτηση με τις ιδιαίτερες συνθήκες εργασίας ή το ύψος των αποδοχών (ΣτΕ 828/2002). Κατά συνέπεια, η εξαίρεση κατηγορίας υπαλλήλων που τελούν υπό τις αυτές συνθήκες από την απόληψη της παροχής αυτής, συνιστά αδικαιολόγητη άνιση μεταχείριση αυτών έναντι των ρητώς κατονομαζομένων ως δικαιούχων υπαλλήλων και οδηγεί σε ευθεία παραβίαση της συνταγματικής αρχής της ισότητας, για την αποκατάσταση της οποίας, πρέπει να εφαρμοστεί και για εκείνους σε βάρος των οποίων έγινε η δυσμενής διάκριση, η διάταξη που ισχύει και για τις κατηγορίες των υπαλλήλων υπέρ των οποίων θεσπίστηκε η ειδική ρύθμιση.

Επειδή, στην προκείμενη περίπτωση από τα στοιχεία της δικογραφίας προκύπτουν τα εξής: ο ενάγων είναι μόνιμος δημόσιος υπάλληλος με σχέση δημοσίου δικαίου, αμειβόμενος με βάση τις διατάξεις του ν. 2470/1997 και ήδη του ν. 3205/2003 και κατέχει από τις 30.08.1995 οργανική θέση καθηγητή φυσικής αγωγής στο  …  Δημοτικό Σχολείο Ν. Σμύρνης (βλ. την υπ’ αριθμ. 2409/26.09.2006 βεβαίωση του Προϊσταμένου του 2ου Γραφείου της Δ’ Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αθηνών). Με την από 23.12.2005 αίτηση προς το 2ο Γραφείο Δ/νσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αθηνών ο ενάγων ζήτησε τη χορήγηση  της πρόσθετης μηνιαίας μισθολογικής αμοιβής του ν. 3016/2002 των 176 ευρώ και ήδη με την κρινόμενη αγωγή, όπως αναπτύσσεται με το νομίμως κατατεθέν υπόμνημα,  ζητεί να υποχρεωθεί το εναγόμενο Ελληνικό Δημόσιο να του καταβάλει την ως άνω μισθολογική παροχή και ειδικότερα το ποσό των 12.320 ευρώ για το διάστημα από 01.01.2002 έως 31.12.2005 (6 μήνες Χ 88 ευρώ και 42 μήνες Χ 176 ευρώ πλέον επιδομάτων δώρων Χριστουγέννων και Πάσχα) με το νόμιμο τόκο υπερημερίας. Εξάλλου, το εναγόμενο από την πλευρά του υποστηρίζει ότι ο ενάγων δεν δικαιούται την ένδικη μισθολογική παροχή των 176 ευρώ καθώς λάμβανε κατά το κρίσιμο χρονικό διάστημα  το ειδικό επίδομα εξωδιδακτικής απασχόλησης, το οποίο ανήρχετο στο ύψος των 320 ευρώ, δηλαδή υπερέβαινε κατά ποσό την αιτούμενη ειδική παροχή. Περαιτέρω, ισχυρίζεται ότι η ειδική παροχή των 176 ευρώ δεν μπορεί να ληφθεί υπ’ όψη για τον υπολογισμό  των επιδομάτων εορτών και αδείας, αφού το άρθρο 9 του ν. 2470/1997 ορίζει ρητά ότι τα επιδόματα υπολογίζονται επί του βασικού μισθού μετά των επιδομάτων χρόνου υπηρεσίας και εξομάλυνσης και τέλος προβάλλει ότι η ένδικη αξίωση του ενάγοντα έχει υποκύψει στην προβλεπόμενη από τη διάταξη του άρθρου 90 του ν. 2362/1995 διετή παραγραφή, η οποία αρχίζει από τη γένεση της αντίστοιχης αξίωσης, επικαλείται δε και την 32/2008 απόφαση του Ανωτάτου Ειδικού Δικαστηρίου.     

Επειδή, με τα δεδομένα αυτά, το Δικαστήριο κρίνει ότι η παράλειψη καταβολής της ένδικης παροχής στον ενάγοντα αντίκειται, σύμφωνα με όσα εκτέθηκαν ανωτέρω, στη συνταγματική αρχή της ισότητας και συνεπώς πρέπει να εφαρμοστούν και γι΄ αυτόν οι διατάξεις, που ισχύουν για τις κατηγορίες των εργαζομένων, υπέρ των οποίων θεσπίστηκε η ειδική ρύθμιση, ο ισχυρισμός δε του εναγόμενου ότι η καταβολή στον ενάγοντα του επιδόματος εξωδιδακτικής απασχόλησης παρεμποδίζει τη γέννηση της ένδικης αξίωσής του σύμφωνα με τη διάταξη της παρ. 2 του άρθρου 14 του ν. 3016/2002, πρέπει να απορριφθεί ως αβάσιμος, καθόσον η εν λόγω μισθολογική παροχή είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με το είδος και τις συνθήκες της παρεχόμενης εργασίας του ως εκπαιδευτικού και συνεπώς τυγχάνει απολύτως και καταφανώς ετεροειδής με την ένδικη, η οποία αποτελεί γενική μισθολογική προσαύξηση και συνεπώς είναι ανεπίδεκτες αλληλοκάλυψης και συμψηφισμού κατά την ειδική έννοια του άρθρου 14 του ν. 3016/2002 (πρβλ. ΣτΕ 498/2004). Περαιτέρω, ο λόγος ότι η ένδικη αξίωση υπόκειται στην προβλεπόμενη από την παράγραφο 3 του άρθρου 90 του ν. 2362/1995 διετή παραγραφή, πρέπει να απορριφθεί ως αλυσιτελής διότι, όπως έχει κριθεί (βλ. ΣτΕ 71/2009, πρβλ. ΣτΕ 3428/2006 επταμ., επίσης Ειδικό Δικαστήριο άρθρου 88 παρ. 2 του Συντάγματος 1/2005, απόφαση ΕΔΔΑ της 25.06.2009 Ζουμπουλίδης κατά Ελλάδας κ.α.) η διάταξη αυτή δεν είναι εφαρμοστέα, ως αντικείμενη στο άρθρο 4 παρ. 1 του Συντάγματος και στο άρθρο 1 του Πρώτου Πρόσθετου Πρωτοκόλου της ΕΣΔΑ και ως εκ τούτου η επίμαχη αξίωση του ενάγοντα υπόκειται στην προβλεπόμενη στην παράγραφο 1 του ίδιου ως άνω άρθρου 90, για όλες τις χρηματικές αξιώσεις κατά Ελληνικού Δημοσίου, πενταετή παραγραφή, η οποία δεν είχε συμπληρωθεί έως την διακοπή της παραγραφής με την υποβολή από τον ενάγοντα της αίτησης προς τη Δ/νση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στις 23.12.2005, χωρίς να έχει σημασία ο χρόνος έναρξης της παραγραφής. Ως εκ τούτου πρέπει να υποχρεωθεί το εναγόμενο να καταβάλει στην ενάγουσα την ένδικη παροχή, κατά τον τρόπο που ορίζουν οι κοινές υπουργικές αποφάσεις, οι οποίες προβλέπουν τη χορήγησή της, ήτοι για το χρονικό διάστημα από 01.01.2002 έως 30.06.2002 το ποσό των 88 ευρώ μηνιαίως και από 01.07.2002 και εφεξής το ποσό των 176 ευρώ μηνιαίως, πλην όμως η ένδικη παροχή σύμφωνα με όσα παρατέθηκαν ανωτέρω, δεν μπορεί να ληφθεί υπόψη κατά τον υπολογισμό επιδομάτων εορτών και αδείας, διότι αυτή αποτελεί μεν προσαύξηση των τακτικών μηνιαίων αποδοχών των δικαιούχων υπαλλήλων, όχι όμως και του μηνιαίου βασικού μισθού του μισθολογικού κλιμακίου, ο οποίος (βασικός μισθός) αποτελεί τη βάση υπολογισμού των επιδομάτων αυτών, τόσο υπό το προϊσχύσαν καθεστώς του ν. 2470/1997, όσο και υπό την ισχύ του ν. 3205/2003. Συγκεκριμένα, πρέπει υποχρεωθεί το εναγόμενο να καταβάλει στον ενάγοντα το ποσό των 7.920 ευρώ για το διάστημα από 01.01.2002 έως 31.12.2005 (6 μήνες Χ 88 ευρώ = 528 ευρώ και 42 μήνες Χ 176 ευρώ = 7.392 ευρώ και συνολικά 7.920 ευρώ), νομιμοτόκως από την επίδοση της αγωγής και έως την εξόφληση.

Επειδή, κατ΄ ακολουθία, η αγωγή πρέπει να γίνει εν μέρει δεκτή και να συμψηφιστούν τα δικαστικά έξοδα, λόγω μερικής νίκης και μερικής ήττας των διαδίκων (άρθρο 275 παρ. 1 εδ. γ΄ του ΚΔΔ).

                 Για τους λόγους αυτούς

Δέχεται εν μέρει την αγωγή.

Υποχρεώνει το Ελληνικό Δημόσιο να καταβάλει στον ενάγοντα το ποσό των επτά χιλιάδων εννιακοσίων είκοσι (7.920) ευρώ, νομιμοτόκως από την επίδοση της αγωγής και έως την εξόφληση.

Συμψηφίζει την δικαστική δαπάνη μεταξύ των διαδίκων.

Κρίθηκε και αποφασίστηκε στον Πειραιά στις 13 Ιανουαρίου 2010.

 

      Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ             Ο ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ

 

  ΑΣΠΑΣΙΑ ΚΟΡΩΝΙΩΤΟΥ      ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΣΚΟΥΡΛΗΣ

Δημοσιεύτηκε στον ίδιο τόπο στις 25 Φεβρουαρίου 2010 με τη συμμετοχή του Παρέδρου Χρήστου Μουσούρου, λόγω άδειας της Πρωτοδίκη Ελένης Μαργαρίτη.

       Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ           Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

 

     ΑΣΠΑΣΙΑ ΚΟΡΩΝΙΩΤΟΥ    ΜΑΡΚΕΛΑ ΣΤΡΑΤΑΚΟΥ